Wie voert er Pavo ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Re: Wie voert er Pavo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:54

arlette_love schreef:
een heleboel mensen bij ons op stal voeren pavo, ik vind die paarden er toch nooit zo mooi uitzien beetje dof in de vacht enzo. sinds ik eraf ben gegaan zien mijn paarden er veel beter uit, heb het idee dat er te weinig vitamines in pavo zitten, al meerde paarden bij ons op stal kregen allemaal vage klachten door vitaminegebrek??

Heb je het ruwvoer wel eens laten onderzoeken?
Wij hebben in het verleden ook problemen gehad en zijn toen juist weer terug gegaan naar PAVO omdat ze als een van de weinige fabrikanten een constante kwaliteit garanderen.
We hebben toen een onafhankelijke voedingsdeskundige ingeschakeld en die zei dat de meeste problemen onstaan omdat veel mensen helemaal niet weten wat er in hun ruwvoer zit en aangezien ze daar heel wat meer kilo's van eten als van het krachtvoer zoeken veel mensen het probleem op de verkeerde plek...

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:57

SparklingApp schreef:
arlette_love schreef:
een heleboel mensen bij ons op stal voeren pavo, ik vind die paarden er toch nooit zo mooi uitzien beetje dof in de vacht enzo. sinds ik eraf ben gegaan zien mijn paarden er veel beter uit, heb het idee dat er te weinig vitamines in pavo zitten, al meerde paarden bij ons op stal kregen allemaal vage klachten door vitaminegebrek??

Heb je het ruwvoer wel eens laten onderzoeken?
Wij hebben in het verleden ook problemen gehad en zijn toen juist weer terug gegaan naar PAVO omdat ze als een van de weinige fabrikanten een constante kwaliteit garanderen.
We hebben toen een onafhankelijke voedingsdeskundige ingeschakeld en die zei dat de meeste problemen onstaan omdat veel mensen helemaal niet weten wat er in hun ruwvoer zit en aangezien ze daar heel wat meer kilo's van eten als van het krachtvoer zoeken veel mensen het probleem op de verkeerde plek...

we hebben het ruwvoer niet laten onderzoeken is gewoon van goede kwaliteit van eigen land. verder hebben alleen de paarden die pavo krijgen problemen met vitaminegebrek enzo.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:30

Wij voeren ook al jaren Pavo en zijn er heel tevreden over. Onze paarden vinden de muesli (Nature's Best) lekkerder dan brokken.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:05

Mijn draver voer ik ook nature's best. Ze doet het er prima op. Eerst kreeg ze Pavo sportbrok, maar daar zit teveel energie in voor haar. Als je maar minstens 1kg per dag geeft (verdeelt evt. over meerdere porties, mijne krijgt 3x daags een halve schep) dan krijgen ze alle mineralen en vitamine's binnen die ze nodig hebben.
Zomers als mijn merrie dag en nacht op het land staat geef ik Pavo summerfit, en dan een schepje muesli na het werk. Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:06

mijn maflinger krijgt naturels best, ben hier heel erg tevreden over Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:48

Ik voer naar alle tevredenheid PAVO.

Dit is mijn PAVO LIGA /Pavo Summerfit paard, hij wordt dus niet dof Haha! (en al in tijden was ie niet geborsteld)
Afbeelding

En dit is mijn PAVO slobber paard, Herbasan van PAVO vindt ze echter vies Bloos
Afbeelding

Maar ik denk dat elk paard weer anders reageert op voer. Gewoon een merk uitproberen, werkt het niet, dan ga je over op iets anders, wel de kans geven. Dat een paard er dof van wordt, houdt niet per definitie in dat alle paarden er standaard dof van worden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:08

Ik heb ooit Pavo gevoerd, maar voor mijn paard werkt het niet. Ze wordt er duf en futloos van, terwijl ze het op Havens er juist prima uitziet.
Ook kreeg mijn paard jeuk van Pavo.

Ik heb nu wel Pavo merriebrok klaar liggen voor haar, omdat een ander merk merriebrok in de weide omgeving niet te krijgen is. Voordat ik kilometers ga rijden wil ik toch even proberen of de merriebrok wel werkt voor haar (is tenslotte weer anders van samenstelling).

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:27

Mijn mannetje krijg de Pavo condition plus brok in combinatie met de Nature's Best muesli.
en zonnenbloemolie.
Hiervoor had ik de PAVO reform muesli icm de gewone PAVO muesli maar hij kreeg met dit voer teveel suiker binnen en aangezien hij aan het revalideren is was dat geen succes.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:31

voer ook pavo's nature best.
ben er zeer tevreden over , en de paarden zijn er gek op.
heb er ook 1 die bevangen is geweest en die doet er ook super op !

ook gebruik ik de summerfit koeken Lachen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:32

Mijn paard krijgt nu een aantal maanden pavo gold (de muesli krijgt ze van een ander merk) en daar loopt ze echter super op! Ze glanst als een spiegeltje terwijl ze al 22 is en heeft echt veel energie. Ben er dus heel tevreden over!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:42

ik wil ook over gaan op pavo mijn pony is vrij snel fel dus wou de basisbrok geven en cerevit of natures best maar tussen die 2 kan ik niet kiezen weet niet welke beter is?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:49

Natures best! Ja

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:09

Ik zou idd Nature Best gaan proberen. Mijn paard is ook een heethoofdje, maar loopt er super op! Het is eigenlijk voor sobere rassen en recratieve sport, dus zorg wel dat je voldoende voert. Anders komt je paard vitamine's en mineralen tekort. Die zou je ook eventueel nog extra kunnen bijvoeren.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:12

ik voer mijn pony slobber en mueslie van pavo Lachen

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:18

Mijn paard heeft de slobber, nature's best en conditionX van Pavo. Ben er zeer tevreden mee en ben niet van plan om over te stappen. Ze zit mooi in d'r vacht!
En binnenkort gaan we beginnen met de koeken van Pavo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:20

Ik voer de nature's best en de slobber van pavo.
Mijn paard eet het graag en ziet er goed uit.
De nature's best vind ik er goed uit zien en ruikt ook goed.

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:02

Mijn jaarlingen krijgen de veulenbrokken van pavo en doen het daar prima op. Voor een oudere merrie heb ik ook de slobber gebruikt. Ze begon te dansnen in haar stal als ze het rook, zo lekker vond ze het.......Een aanrader wat mij betreft.