Manderijnen slecht voor pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VENIZO

Re: Manderijnen slecht voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:33

Ik geef mijn paarden altijd druiven dat vinden ze erg lekker. Meestal gewoon een trosje per paard.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:55

ajor moet er niks van hebben. Ik heb hem er eens eentje gegeven, maar na een halve hield hij het voor gezien. Quin is er dol op Pling

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:57

een aantal paarden bij ons op stal trekken een vreselijk vies gezicht bij het ruiken van een mandarijn of sinaasappel.

maar een aantal vind het vreselijk lekker!
ik deel altijd met mijn pony..ik de ene helft en hij de andere Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:13

ChantalSmook schreef:
En de schil kan dus alleen kwaad als er chemische zooi op zit? anders ook niet.. en afspoelen zou dat helpen of heeft dat geen nut Lachen

Ik schil de mandarijnen en sinaasappels altijd. Ken een verhaal van een paard dat vergiftigingsverschijnselen over had gehouden aan de schillen, waar behalve bestrijdingsmiddelen ook kleurstof/verf op zat. Omdat oranje sinaasappels namelijk beter zouden verkopen dan exemplaren die nog wat groenig zijn........

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:47

de monsters hier lusten eigenlijk alle fruit. mandarijnen was ik eerst om de ergste prut eraf te wassen(bestrijdingsmiddelen)
Verder krijgen ze wortelen uit eigen tuin, peren van eigen boom (die voor ons alleen te eten zijn als stoofpeer, maar de paarden zijn er dol op)
Als er te veel aardbeien in de tuin staan, krijgen ze daar de overtollige ook van en zelfs de eetbare pompoenen vinden ze heerlijk. Nu moet ik ook wel zeggen dat de shetten en mijn dames echte vuilnisbakken zijn, die luister alles. Ziek zijn ze er nog nooit van geworden maar alles met mate!

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:56

Mijn paardje is niet super dol op mandarijnen of sinaasappels, maar met banaan doe je d'r inderdaad een groot plezier Vingers aflikken
Niet te vaak natuurlijk, 1 in de week max. Schijnt ook goed te zijn vanwege de magnesium die er in zou zitten Ja

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:27

Ik geef mijn verzorgpony ook wel mandarijnen soms met schil en soms delen we hem. Hij vind ze erg lekker. Ik ga voor de zekerheid maar voortaan zonder schil geven denk ik. Nooit over de chemicalien enz nagedacht:S

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:59

Onze paardjes krijgen peen, appel, banaan, peer en mandarijn. Daar zijn ze gek op Vingers aflikken . Vingers aflikken
De bananen en mandarijnen pellen we natuurlijk wel!

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:57

ik voer mij verzorgpony ook 2x per week +/- een mandarijn maar mij instructrice zei dat het schilletje NIET goed voor ze is!!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:00

Ik geeft mijn paard van alles, sinasappel, appel, peren, banaan, aarbeien Clown ( net wat ik zelf bij heb, eerlijk zullen we alles delen Knipoog). Wel uiteraard alles netjes zonder schil Knipoog. Beetje afwisseling vinden ze vaak wel lekker.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:52

In al dat fruit zit een behoorlijke lading aan suikers, daarom smaken ze zo heerlijk zoet. Pas daar wel mee op. Het kan namelijk hoefbevangenheid veroorzaken.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:23

Kan je gewoon geven hoor. Ik gaf mijn paard in de winter namelijk elke dag 1 sinaasappel (soms een bloedsinaasappel/grapefruit als ik in mijn haast de verkeerde had meegnomen) of mandarijntjes. En ik moet zeggen dat mijn paard nooit in de winter hoestbuien, snotneuzen, koliek of iets dergelijks heeft gekregen.
Wel altijd even schillen Knipoog

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:14

Als mn verzorgster voor Belle komt, dan heeft ze altijd wel een manderijn of een sinaasappel mee.. Dat weet Belle dondersgoed.. Ze is het 1x vergeten, toen was Belle chago naar haar toe.. Ze was toen beledigd dat mn verzorgster niets heeft meegenomen..