Primeval, glucohorse, cortaflex, etc. wat is het beste?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Primeval, glucohorse, cortaflex, etc. wat is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:44

Klopt, Cortaflex bestaat uit onderdelen van glucosamine en chondroítine, dat zorgt voor een betere opnamen, aldus het verkoop praatje, ach het maakt mij niet uit hoe het werkt, wat er in zit, als het maar werkt en dat doet het bij mijn paard, heb Glucohorse ook geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Zoals ik al eerder zei, het ene product helpt beter bij het ene paard en het andere bij 'n ander paard Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:13

Letizia schreef:
Via welke site bestel je dat, ben hier ook al 'n paar keer naar opzoek geweest, maar kon het zo gauw niet vinden, nooit problemen met de doanne gehad?
De euro ligt btw momenteel rond de $1,48, heel voordelig dus Geld, geld!

www.kvvet.com
Verzendopties plus kosten krijg je per mail om te bevestigen.

Douane rekent pas heffingen boven een waarde van 25 euro. Bestel je 1 pot van 908gr (2 pounds) dan betaal je geen invoer. Goed op de bestelwaarde letten dus. Verzendkosten gaan per gewicht, dus veel in 1 keer bestellen levert weinig tot geen besparing op.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:20

Gsusu dat kost dan echt geen drol Bloos!
Dit ga ik de volgende keer proberen, kheb nu net een nieuwe pot Lachen
*gaat site gelijk op favorieten zetten Vork *

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:40

Probeer eerst een klein beetje (bijv van iemand anders een schepje proberen) uit als je glucosamine/chondroitine gaat voeren! Mijn merrie lust het nl absoluut niet, hoe ik het ook meng door andere lekkere dingen. Ik heb nu 3 aangebroken potten glucosamine staan van 3 verschillende merken en ze lust er geen een, eet er keurig omheen!
Het smaakt naar vis of zo denk ik, want het wordt gemaakt van haaienkrakbeen oid.

Dus jammer als je dit dure spul zou aanschaffen en je paard eet het niet! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:42

Kawa lust het alleen maar met slobber van de subli...
Als ze ooit stoppen met dat te maken heb ik een probleem Lachen

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:11

Meld me ook even in dit topic, heb net een emmer gelatinaat gekocht en mijn paard vindt het niet lekker Ben benieuwd of het gaat helpen, hij heeft artrose in z'n rug. Equiflexion heb ik tijden gegeven en hielp aardig..tot een tijdje terug. Daarna overgestapt op 5 Star (ook paardendrogist). Leek weinig te doen. Ga nu de gelatinaat maar eens proberen. Had Cortaflex al eens geprobeerd maar merkte toen geen verschil.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:50

Letizia schreef:
Hier in nederland betaal je voor Equine Cortaflex HA Solution 946ml (dat bedoel je toch?) €87,- excl verzendkosten (a €6,-)
En in engeland ong. €66 en dan komt er nog ong €15 verzendkosten bij, dus scheelt ruim 'n 10tje Lachen

Huh.. jah ik bedoel denk ik hetzelfde... maar ik betaal 125,- per fles.. daar doe ik 2 maanden mee...
Ik heb de extra sterke zeg maar (die anderen werken niet bij de aandoening die ze heeft).. is die in engeland ook goedkoper?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:06

Ik denk het wel Lachen

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:56

De Glucosamine / chondroitine en MSM van AP equine is een heel goed product.

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:32

Allemachtig zeg, wat een verschil in prijs van de cortaflx, hier of in Amerika! Dat loont wel de moeite, om die daar te bestellen.
Ga ik dus zeker doen. Dank voor de tip Tamary! Knipoog

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:43

Je moet echt alles wel dubbel checken.
Cortaflex en Corta-flx zijn twee verschillende producten.
Het eerste is denk ik origineel, het tweede namaak.
Wat op die site wordt verkocht is de namaak.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:03

Ik zal de ingredienten naast elkaar leggen, je kan op site precies zien wat er in zit en ik heb 'n pot Cortaflex op stal staan, dus kan ik het zo na zien Lachen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:46

runningkawa schreef:
Kawa lust het alleen maar met slobber van de subli...
Als ze ooit stoppen met dat te maken heb ik een probleem Lachen

Dit ken ik !!!!
Mijne lust het alleenmet de slobber van Hartog....
of met zelfgemaakte slobber van zemelen, masismeel en granen( maar da's teveel werk)

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:24

iemand interese in primeval? ik heb nog bijna een volle pot van 75 euro, ga over naar een ander middel!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:29

runningkawa schreef:
Primeval is gewoon gelatine. Als het werkt kun je beter gelatine poeder kopen, ben je goedkoper uit Lachen

Ik had nog een email discussie met mijn VA

Het enige waar wetenschappelijk écht resultaten mee bereikt zijn is glucosaminesulfaat de andere vorm zit: glucosaminehydrochloride (HCl) werkt net zo goed als een placebo.

Lees dus goed de verpakking of bel de fabrikant! In glucohorse zit in elk geval wel de goede vorm, glucosaminesulfaat dus.

Mijn VA schreef over Primeval

Citaat:
In Primeval gelatinaat zit geen glucosamine maar collageen hydrolysaat. Dit zou veel potenter dan glucosamine moeten zijn. Ik adviseer de Primeval gelatinaat omdat ik er goede ervaringen mee heb.

Ik heb er mijn twijfels bij, als je bokt nazoekt zijn de berichten over primeval niet echt positief.

Persoonlijk zou ik dus gaan voor Glucohorse of een ander supplement waar de sulfaat vorm van glucosamine inzit. Ja

En wat Runningkawa ook zegt, collageen hydrolysaat is eigenlijk gewoon gelatine

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolyzed ... ydrolysate)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:29

Alleen zit in glucohorse geen controdiene, waarvan men zegt dat dit elkaar ondersteunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:16

Heb ik een knopje edit, vul ik daar braaf Chondroïtine in omdat ik zag hoe schandalig ik dat geschreven had....

Krijg ik dit
Je kan niet meer bewerken of verwijderen dat bericht

Dit lijkt me ook wel chinees nederlands Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:23

Ik volg dit even, heb nu ter ondersteuning voor mijn paard een pot glucosamine-chondroitine? besteld. Na een week of 6 zou ik resultaat moeten zien. Ik ben heel benieuwd.

edit: heb even nagekeken, is van Animal Pharma.
Iemand al ervaringen hiermee?

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:09

De samenstelling glucohorse ziet er als volgt uit :
• 276 gr. zuiver glucosamine sulfaat
• 80 gr. kaliumchloride, als stabilisator
• 29 gr. natuurlijk appel aroma
Een quote uit een site over reuma voor mensen:
What is Glucosamine Sulfate?
Glucosamine Sulfate (also known as Glucosamine Sulphate) is the form that has been tested in dozens of clinical trials. It is very similar to glucosamine HCL (hydrochloride) in effectiveness, because the sulfate is simply a carrier molecule for the actual glucosamine. Another popular form of glucosamine is known as glucosamine HCL, or hydrochloride. Some studies have shown the HCL to be more effective and some have shown the sulfate to be more effective, so it would be prudent to either try both individually (probably not the most cost effective option) and see which one works better for you, or ideally simply find a product that contains both HCL and Sulfate.
You should avoid glucosamine sulfate * NaCL (or KCl) (or if the ingredients list says potassium or salt after the sulfate). Some companies are very tricky about this - unless it just says glucosamine sulfate or HCL, you likely are getting an inferior product. It is easy for people to see the glucosamine sulfate and simply ignore the KCl on the end. We are not all molecular scientists after all. The NaCl and KCl ("the salts") refer to even more (unneeded but cheaper) carrier molecules that can be up to 30% of the product's weight. Some carrier molecule is needed (such as sulfate or HCL alone) because raw glucosamine is unstable by itself - it needs to be bound to the sulfate or HCL carrier in order to be stored for any period of time. So if you have one of the KCl or NaCl forms of the sulfate when you think you are buying a quality product, you are actually getting 30% of your dose as ordinary table salt. Be advised to watch out for products with those markings. The less active amounts of glucosamine you get, the slower your relief will be. At some point it will likely be so low that you will get no benefit at all.

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:30

Ik vind die Engelse tekst eerlijk gezegd niet zo duidelijk.
Dit is de uitleg die op de site van glucohorse staat :

Citaat:
De werkzame dosis bij een volwassen warmbloed is 7.500 mg per dag, maar daarbij dient onderstreept dat het werkelijk om 7.500 mg zuivere glucosamine moet gaan. Glucosamine sulfaat wordt namelijk gestabiliseerd door middel van een zout (kaliumchloride). Wat doorgaans glucosamine wordt genoemd, bevat in werkelijkheid 25 tot 35% kaliumchloride. Zelden of nooit wordt hiervoor gecorrigeerd, zodat de meeste supplementen 25 tot 35% minder glucosamine bevatten dan de producent claimt. GlucoHorse daarentegen houdt wel degelijk rekening met de aanwezigheid van het zout, en levert per dagdosering 12.000 mg gestabiliseerd glucosamine sulfaat. Na aftrek van de aanwezige kaliumchloride en het appel-aroma, blijft een totaal van 8.600 mg zuivere glucosamine over. Daarmee wordt de minimale dosis ruimschoots geleverd, meer nog, om toevallige verliezen tegen te gaan, wordt dagelijks een reserve van 1.100 mg aangeboden.

Het product van Animal Pharma is in de HCL-vorm.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:35

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:37

maikeltje schreef:
Ik volg dit even, heb nu ter ondersteuning voor mijn paard een pot glucosamine-chondroitine? besteld. Na een week of 6 zou ik resultaat moeten zien. Ik ben heel benieuwd.

edit: heb even nagekeken, is van Animal Pharma.
Iemand al ervaringen hiermee?

Ik heb er heel goede ervaringen mee.

Je paard krijgt dagelijks een hoge dosis glucosamine/ chondroitine en MSM binnen.
Je komt 1 maand toe met een pot glucosamine / chondroitine ( richtprijs 45 EUR )
Je komt ongeveer 2 maand toe met een pot MSM ( richtprijs 18,95 EUR ).

Meer info over deze 2 producten kan je op volgende site vinden:
www.shiraf.nl

Succes met je zoektocht naar een geschikt product!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:47

Caro vt:
Moet je die MSM er ook bij geven?
Want dat wordt me niet duidelijk op die site.
Die MSM heb ik dan ook niet besteld.

En wat merkte je aan je paard?
Die van mij heeft spat (de botoplossende vorm) en daarvoor tildreninfuus gehad, maar ik wilde dit ter ondersteuning gaan geven.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:52

In geval van artrose: MSM wordt gegeven bij gewrichtsklachten en chronisch pijnlijke spieren.
T'is afgeleid van DMSO ( mag je nooit zuiver aanbrengen op de huid) Het geeft verlichting bij chronische klachten
Ik zou het erbij bestellen als ik van jou was..! )

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:31

caro_vt, wat heb jij concreet zien veranderen aan je paard met dat spul?
En wat is de reden dat je dit geeft?

Ik ga eens kijken naar die MSM Knipoog , voor de prijs hoef ik het niet te laten maar het moet wel iets toevoegen.