Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eilandje schreef:Ik snap eigenlijk echt niet waarom jullie jullie paard menseneten willen voeren. Die dierenarts bedoelde wsch maïsvlokken (cornflakes is nl. gewoon Engels voor maïsvlokken) en niet cornflakes zoals wij dat kennen, nl. ontbijtgranen. Straks gaan er misschien bokkers hun paard nog weetikveel wat voor ontbijtgranen aan hun paard geven als gevolg van zo'n topic.
Hier in België zit dat trouwens in de meeste krachtvoermengelingen. Is heel gewoon paardenvoer dus.
Maanling schreef:@cheveyo:
Josie krijgt per dag een halve maiskolf omdat ze dat zo lekker vindt. Het is niet echt een kwestie van bijvoeren, maar ipv haar appeltje krijgt ze nu dus een half maiskolfje. Tot de velden gemaaid zijn en dan gaan we weer over op appeltjes.
Ik ga ervan uit dat dat niet echt kwaad kan.
Moniek schreef:hallo
Nu ik ben verhuisd naar scotland zie je en hoor je ook weer andere dingen als het om paarden en voeding gaat.
Ik moest laats een dierenarts erbij halen vanwege inentingen,nu was ik met hem aan de praat over van alles en nogwat nederlandse gewoontes en voeding van en over paarden erg leuk.
Nu vertelde hij mij dat ze hier veel cornflakes bijvoeren vanwege de glans etc.
Nu ben ik dat gaan doen gewoon een volle hand 1 keer per dag bij zijn dagelijkse voer,,en ja het werkt als een trein.
Dus echt een aanrader,wie gebruikt dit ook?
gr moniek
Santosww schreef:Moniek schreef:hallo
Nu ik ben verhuisd naar scotland zie je en hoor je ook weer andere dingen als het om paarden en voeding gaat.
Ik moest laats een dierenarts erbij halen vanwege inentingen,nu was ik met hem aan de praat over van alles en nogwat nederlandse gewoontes en voeding van en over paarden erg leuk.
Nu vertelde hij mij dat ze hier veel cornflakes bijvoeren vanwege de glans etc.
Nu ben ik dat gaan doen gewoon een volle hand 1 keer per dag bij zijn dagelijkse voer,,en ja het werkt als een trein.
Dus echt een aanrader,wie gebruikt dit ook?
gr moniek
Welk merk voer je dan??? Ik had er echt nog nooit van gehoord.
Citaat:ik zet alleen neer wat pavo adviseert, hele mais is in dat geval dus de niet geplette korrel. De hele mais zit aan maiskolven. Ik ga niet zeggen dat je het je paard niet mag voeren dat beslis je zelf