wie voert er hier ook cornflakes bij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: wie voert er hier ook cornflakes bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:14

@cheveyo:
Josie krijgt per dag een halve maiskolf omdat ze dat zo lekker vindt. Het is niet echt een kwestie van bijvoeren, maar ipv haar appeltje krijgt ze nu dus een half maiskolfje. Tot de velden gemaaid zijn en dan gaan we weer over op appeltjes.
Ik ga ervan uit dat dat niet echt kwaad kan.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:13

Eilandje schreef:
Ik snap eigenlijk echt niet waarom jullie jullie paard menseneten willen voeren. Die dierenarts bedoelde wsch maïsvlokken (cornflakes is nl. gewoon Engels voor maïsvlokken) en niet cornflakes zoals wij dat kennen, nl. ontbijtgranen. Straks gaan er misschien bokkers hun paard nog weetikveel wat voor ontbijtgranen aan hun paard geven als gevolg van zo'n topic.
Hier in België zit dat trouwens in de meeste krachtvoermengelingen. Is heel gewoon paardenvoer dus.

haha nou nee hij zei cereal dat is bij ons ook wel cornflakes,verder snap ik jou reactie niet helemaal.
Geef je hem dan ook geen appel of wortel en brood als traktatie?
Vind jou post echt heel raar.,en ken je den engelse taal niet erg goed want als je het over paardenvoer mais vlokken hebt spreken ze hier over maizemusli.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:49

Maanling schreef:
@cheveyo:
Josie krijgt per dag een halve maiskolf omdat ze dat zo lekker vindt. Het is niet echt een kwestie van bijvoeren, maar ipv haar appeltje krijgt ze nu dus een half maiskolfje. Tot de velden gemaaid zijn en dan gaan we weer over op appeltjes.
Ik ga ervan uit dat dat niet echt kwaad kan.

ik zet alleen neer wat pavo adviseert, hele mais is in dat geval dus de niet geplette korrel. De hele mais zit aan maiskolven. Ik ga niet zeggen dat je het je paard niet mag voeren dat beslis je zelf Knipoog

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:02

Moniek schreef:
hallo
Nu ik ben verhuisd naar scotland zie je en hoor je ook weer andere dingen als het om paarden en voeding gaat.
Ik moest laats een dierenarts erbij halen vanwege inentingen,nu was ik met hem aan de praat over van alles en nogwat nederlandse gewoontes en voeding van en over paarden erg leuk.
Nu vertelde hij mij dat ze hier veel cornflakes bijvoeren vanwege de glans etc.
Nu ben ik dat gaan doen gewoon een volle hand 1 keer per dag bij zijn dagelijkse voer,,en ja het werkt als een trein.
Dus echt een aanrader,wie gebruikt dit ook?

gr moniek

Welk merk voer je dan??? Ik had er echt nog nooit van gehoord.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 11:19

Santosww schreef:
Moniek schreef:
hallo
Nu ik ben verhuisd naar scotland zie je en hoor je ook weer andere dingen als het om paarden en voeding gaat.
Ik moest laats een dierenarts erbij halen vanwege inentingen,nu was ik met hem aan de praat over van alles en nogwat nederlandse gewoontes en voeding van en over paarden erg leuk.
Nu vertelde hij mij dat ze hier veel cornflakes bijvoeren vanwege de glans etc.
Nu ben ik dat gaan doen gewoon een volle hand 1 keer per dag bij zijn dagelijkse voer,,en ja het werkt als een trein.
Dus echt een aanrader,wie gebruikt dit ook?

gr moniek

Welk merk voer je dan??? Ik had er echt nog nooit van gehoord.

ik voer gewoon het tesco merk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:24

Citaat:
ik zet alleen neer wat pavo adviseert, hele mais is in dat geval dus de niet geplette korrel. De hele mais zit aan maiskolven. Ik ga niet zeggen dat je het je paard niet mag voeren dat beslis je zelf

Oohhh maar zo moet je het ook niet opvatten hoor. Ik denk typ het even, voor heel bokt dadelijk denkt dat ik Josie kilo's maiskolven voer.

(dat zou mij trouwens een hernia aan het slepen kosten en een hartaanval omdat ik bang ben dat de boer mij snapt)

Dus ook niet zo gezond voor baasje Haha!

Maar bedankt voor je post, want ik wist eigenlijk niet dat hele maiskorrels niet zo gezond waren.