RobvdPK schreef:Ik kende Jonas niet, maar dat stuk in de Paardenkrant vind ik gewoon lachwekkend.
"Via druktesten op de huid stelde Jan Jonas de chemie in het lichaam vast."
Met andere woorden, door even op de huid te drukken,
weet meneer Jonas hoe de 'chemie' van het lichaam in elkaar zit,
wat dat laatste dan ook weer moge betekenen. Pure onzin.
En natuurlijk had Cumano een scheef bekken.
Ik bedoel, die diagnose is voor het ogenblik zo ongelofelijk populair bij kwakzalvers,
dat een mens zich afvraagt of er nog wel paarden met een normaal bekken bestaan.
Voor een goed begrip, dat het bekken van een paard werkelijk scheef staat
komt in de praktijk niet of nauwelijks voor.
En dat van die alvleesklier is nog zo'n flauwe grap.
Ik kan je garanderen, als er écht iets fout was met de alvleesklier,
genees je dat nuet met het één of ander kuurtje.
Maar goed, veel ruiters zijn bijgelovig, maar niemand heeft het zo erg als Lansink.
Toen hij nog op Zangersheide werkte, liet hij achter de rug van de baas
zijn paarden door een "gebedsgenezer" behandelen.
Ik heb het idee dat Jonas ongeveer in dezelfde categorie zit.
Rob
waar trek je de grens wat kwakzalverij is en wat niet , ik trek die grens bij mensen die pretenderen heel veel klaar te kunnen maken , hier flink geld voor willen vangen en uiteindelijks er niets van brouwen
de gehele westerse moderne geneeskunde is ontstaan uit "kwakzalverij "..oftewel kruidengeneeskunde
de manier waarop dhr jonas dingen vaststeld is misschien niet conventioneel, maar zo te lezen heeft de beste man al heel wat resultaten geboekt
ik ben absoluut geen zwevende geitenwollensok
maar een heleboel wat de beste man voostrelt is logica
brok is gewoon troep waar een aantal ingredienten in zitten die niets , maar dan ook niets toevoegen kwa voedingstoffen , pure ballast die je paard moet verwerken maar niet kan gebruiken en dus wel belastend zijn voor de verschillende organen.
en ook stoffen waar een paard wel energie en bouwstoffen uithaalt maar die niet gezond zijn
denk hierbij aan melasse etc om het brokje zijn vorm te laten behouden ...om te lijmen zogezegd
ik heb zelf geen ervaring met de beste man , en ben persoonlijk erg voorzichtig met homeopathen en andere alternatieve geneeswijzen en kundigen , maar kruidengeneeskunde is een gebeuren wat ik als het even kan liever gebruik dan chemische ...(als het kan!! somes is chemische troep helaas nodig)
hoe de beste man dan de diagnoses doet weet ik niet
maar ik weet dat er mensen zijn die een diagnose door de reguliere geneeskunde hebben laten staven
hierboven word gesproken over een scan om te kijken hoe ver de maagzweer gevorderd was, en zowaar het arme beest had een maagzweer ...
ik weet inmiddels dat er een paar mensen zijn die iets hebben waardoor ze een hoop meer zien , voelen en weten dan de gemiddelde mens en ben daardoor voorzichtiger geworden in mensen veroordelen tot het hokje kwakzalvers...
ja er zijn er genoeg, maar soms, soms kom je iemand tegen die gewoon anders is ...