Kruiden voor paarden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:43

Paarden eten de kruiden die ze op dat moment nodig hebben. Kruiden kunnen veel invloed hebben op het lichaam.
Geef je ze kruidenmuesli dan zijn ze verplicht alle kruiden te eten, of ze het nu nodig hebben of niet
Daarnaast vraag ik me af hoeveel invloed de kruiden in een meusli hebben.
Imo is het onzin om zomaar een kruidenmeusli te gaan voeren voor de kruiden.

Laat je paard eens grazen in een berm met veel verschillende soorten plantjes en let erop wat je paard eet. Aan de hand daarvan kan je bijna precies zien waar er in je paard iets niet lekker zit.
Bijvoorbeeld distels bij een verminderde nier en lever functie, weegbree bij een ontsteking...

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:58

Toch vraag ik me af wat het paard, als gedomesticeerd dier, nog aan natuurlijke instincten heeft, als het om voer gaat. Weet een huisdier-paard echt wat goed voor 'm is en wat niet? Anders zou het hele kruiskruidgebeuren ook niet zo'n drama zijn toch?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:09

Anouar weet dat wel degelijk. Van het najaar begon hij opeens als een gek weegbree te eten. Ik op internet zoeken wat voor functie weegbree heeft, ze zouden dat eten bij ontstekingen.
Een week later was hij opeens stokkreupel: hoefzweer!

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:09

Ze gaan pas JKK eten als er niets anders meer staat, je moet dan toch wat eten? Maar toch moet je op blijven letten wat ze eten, die van mij neemt met gemak een hap berenklauw Boos! en ze verblikt of verbloosd er niet van...........

klotshtiduj

Berichten: 438
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Mijn auto!

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:13

Napro Horse, Op verzoek kan dit middel aangepast worden en verminderd het de jeuk bij zomereczeem!!
www.napro.nl

Tevens heel goed ondersteund voor paarden met nierproblemen etc.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:14

Smalle weegbree is ook vit.C............ En tuurlijk weten ze in grote lijnen wel wat je kunnen eten ja/nee maar soms maken ze weleens een foutje (wij ook)........... en wat als ze graag rode klaver eten? Wat zouden ze dan kunnen hebben?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:16

Alleen de (amerikaans) reuzenbereklauw is giftig

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:17

kijk dat scheelt alweer, komt die hier voor?

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:19

Caballos schreef:
Smalle weegbree is ook vit.C............ En tuurlijk weten ze in grote lijnen wel wat je kunnen eten ja/nee maar soms maken ze weleens een foutje (wij ook)........... en wat als ze graag rode klaver eten? Wat zouden ze dan kunnen hebben?



De geneeskrachtige eigenschappen van rode klaver
Rode klaver heeft vele medische eigenschappen. De bloemen van rode klaver verbeteren de urineproductie, de bloedsomloop en afscheiding van de gal. Zij doen ook dienst als detergent, kalmerend middel en tonicum. De rode klaver heeft de capaciteit om slijmen los te maken en bronchiale krampen te kalmeren. De rode klaver wordt gebruikt in de behandeling van huidklachten (vooral eczema en psoriasis), borstkanker, kanker van de eierstokken en het lymfatische systeem, chronische degeneratieve ziekten, kinkhoest en droge hoest. De rode klaver is één van de rijkste bronnen van isoflavonen, maar bevat ook mineralen zoals calcium, magnesium, chroom, kalium, en vitaminen zoals niacine, thiamine en vitamine C. De rode klaver zalven worden gebruikt om huidproblemen zoals psoriasis en eczeem te behandelen.
bron: http://www.isoflavones.info/nl/rode-klaver.php

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Kruiden voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:38

Klinkt gezond, mijn paardje eet ze graag! Maar ook kleefkruid gaat er in, smalle weegbree, riet, div. grasjes! Ook gaat er met gemak af en toe een overheerlijke distel in au!