Welk voer raden jullie aan

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:58

Als krachtvoer: Quattro van Mijten. Is goed voer, maar daar ga je ze niet dikker mee krijgen (sowieso niet met krachtvoer volgens mij). http://www.mijten.be

Daarnaast: Zupa van Equifyt. Is een mengeling van bietenpulp, lijnzaad en heel veel grassen en kruiden. Heb ik hele goeie ervaringen mee als het gaat om een paard te laten aankomen. http://www.equifyt.com

Hooi geef je al genoeg veronderstel ik? Lachen want gras en hooi zijn en blijven het belangrijkste!

rijk
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-06-06

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:07

Met Marstall heb ik geen goede ervaring! Dat wil zeggen met de adviseur Tamara Peeters. Een van onze merries heeft beginnende suikerziekte, medisch vastgesteld! Ze werd almaar dikker en slomer, zelfs op de Vito! Peeters stelde zonder het paard te zien cornmuesli voor waarvan ik nog geen halve zak gevoerd heb. De merrie zag er vreselijk uit. Op telefoontjes van ons reageerde ze gewoon niet. Nadat ik haar en Marstall zelf een mail gestuurd heb om mijn ontevredenheid over haar nalatigheid kenbaar te maken zegde zij, LET OP !!!!, haar vertrouwen in ons op......??????? De omgekeerde wereld dus. Zielig gewoon. Van Marstall zelf geen reaktie. Vind ik slecht. Nou ja, uiteindelijk zijn we, in overleg met de veearts, gewoon gestopt met krachtvoer en kreeg ze alleen hooi en magnesium-chelaat. Binnen 2 weken was ze zichtbaar afgevallen en wat heel fijn was, was dat ze weer levendig werd.
Ik voer nu voorzichtig en heel weinig Safe & Sound van Dodson And Horrell en het gaat nog steeds goed met haar. Dat is het belangrijkste!!!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:28

Marstall zelf is prima voer, alleen jammer dat je een verkoopster/consulent hebt getroffen die haar werk niet naar behoren doet.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Welk voer raden jullie aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 15:19

Ik durfde het toch niet aan omdat Anouar in het verleden heel veel vervelende kwaaltjes heeft gehad van pavo voer.
Er zijn vast merken waar hij wel tegen kan, maar ik ga wel na het seizoen daar wat van proberen.

Ik heb hem nu aan de maismeel, hij vind het lekker en het wordt er wat dikker van