edit; zelfs onze katten krijgen af en toe een scheutje over hun brokjes heen, dan zijn we sneller van die kattenharen af
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik merk niet veel verschil met lijnzaad,
katrienh schreef:Wij voeren ook zonnebloemolie. Telkens een geutje bij het voer.
Merrie was hier drachtig + niet gepoetst:
Zaina schreef:Ik voer mijn paarden elke dag een scheut lijnzaadolie.
Dit is goed voor de groei van de manen en ze glimmen er mooi van.
Nou is dit nogal een duur goedje, en mensen zeggen altijd dat zonnebloemolie hetzelfde effect geeft.
Natuurlijk is deze olie vele malen goedkoper.
Maar is het net zo effectief?
Waar gaan jullie voor?
Lijnzaadolie of zonnebloemolie?
En waarom?
Welke voordelen ondervind je van de olie die je voert?
Skipper schreef:Het gaat om de juiste Omega 3":6:9 verhoudingen.
Zonnbloem zit heel veel Omega 6 in en heel weinig 3 en dit trekt verhoudingen helemaal scheef.
Resultaat mag er van buiten wel hetzelfde uit zien maar geeft inwendig nogal een verschil.
Zie ook stukje van site paardendrogist, wordt het duidelijk uitgelegd.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eITID=6547
.
woeliej schreef:dus een scheut zonnebloemolie over het voer om het lekker te maken kan niet veel kwaad? i.v.m dat verstoren van de balance verhouding?
_Ravel_ schreef:woeliej schreef:dus een scheut zonnebloemolie over het voer om het lekker te maken kan niet veel kwaad? i.v.m dat verstoren van de balance verhouding?
Kleine hoeveelheden olie (zonnebloem of lijnzaad) kan je heel goed gebruiken als aanvulling voor smaak, energie of grans verbetering..![]()
Hele grote hoeveelheden olie in het dieet blijken de microbiele populatie in de darm te verstoren..
Citaat:oh oke, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik 'iets' in hem verstoor? Krijgt maar 1x per dag een flinke scheut over de muesli