slechte hoeven..brokkelen.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zaranka

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Midden NL

Re: slechte hoeven..brokkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:59

Hoi,

Mijn paard had een tijdje terug ook mega brokkelhoeven toen het zo warm was.
Ik heb haar toen een homeopathische kuur gegeven, en ik smeer manenvet op haar hoeven.
Nu een paar maanden verder is het een stuk verbeterd !

Deze homeopathische kuur is van ted borsboom (http://www.te-bo.info) en heet ''perfect hoof'' en is 35 euro incl verzendkosten.
en manenvet koop ik bij de ruitershop in harmelen. Manenvet kost 12 euro per potje.
Misschien heb je er wat aan..

groetjes !

Monica_86

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: omg. Winschoten (Groningen)

Re: slechte hoeven..brokkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:03

In mei had mijn pony precies hetzelfde, ik heb de volgende dingen gedaan:
- Musli gaan geven
- Biotine plus gaan geven
- Bij droogte savonds stuk land nat spuiten
- NIET meer invetten
- Andere hoefsmid

Nu gaat het prima Haha!

Mijn toppic van zijn hoeven toen, met foto's viewtopic.php?f=111&t=778690&hilit=

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: slechte hoeven..brokkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:56

[quote="colinda_"]mijn pony heeft ook hele slechte voeten, brokkelen zonder ijzer helemaal weg en groeien langzaam, nou heb ik vorige week van mijn hoefsmid een nieuw supplement gehad dat heet healty hoof. hij vertelde mij dat er al aardig wat goeien resultaten mee zijn geboekt.]

waar kan je dat kopen???

Mijn fjord heeft ook probleem hoeven. Ik voer al wel kerabol en dat zorgt er wel voor dat de hoeven wat meet groeien, maar de hoefstruktuur is nog steeds niet bar best.

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: slechte hoeven..brokkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:52

Voor een betere hoefstructuur moet je Hoof Mender gebruiken van Equimins, hier wordt garantie op gegeven.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: slechte hoeven..brokkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:04

ik ben zoooo blij dta edda psijekrharde hoeven heeft ...en nog zo jong is dat er nog geen ijzers ondergetimmerd zijn , dat gaat wat mij betreft ook nooit en te nimmer gebeuren als het even kan

maar slechte voeten...het blijft een probeel , en slechte hoeven worden wel beschermd door het ijzer, maar ze worden er in geen geval beter van
maar helaas is het niet meer vor ieder paard haalbaar om ze op blote voeten te zetten

biotine , idd minimaal ene half jaar voeren voor resultaat
invetten? alleen als je de hoeven eerst goed nat hebt gemaakt (flink afspuiten of in een teil hebt gehad)
niet gaan lopen teren , sluit de hoef alleen maar af en de hoef is niet altijd schoon genoeg waardoor je juist troep oplsuit tegen en in de straal
dan kun je beter hoef en zool eronder spuiten 1 keer in de zoveel tijd ,

insmeren met azijn , zonnebloem olie, is ene tip van een hoefsmid en heb er idd al best wat leuke resultaten van gezien

andere supplementen met biotine als ingredient, blijf het echt een langere tijd voeren vor je er een oordeel over maakt , het heeft echt een half tot een heel jaar nodig voraleer je het echt ziet
de bestaande hoorndelen verbeteren er namelijk niet dor...alleen het hoorn wat groeit tijden het voeren van Lachen

en als het even kan , toch zonder ijzers,. maar dat werkt niet als een dier veel op stal staat of alleen maar 1 bepaalde ondergrond heeft
dier moet er voor kunnen bewegen zodat die hoef ook wat doet en weer flink aan het werk mag zodta de doorbloeding en groei weer voldoende op gang komen
dit is ook weer een langdurig proces wat aan bepaalde voorwaarden moet voldoen , dus helaas niet haalbaar voor iedereen

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: slechte hoeven..brokkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:21

Ik heb van mensen gehoord. (en ik kan je ook naam en toenaam geven) die met Hoof Mender meer resutaat in een maand zagen dan Biotin in een half jaar doet.