Gedroogde distels, mag je die voeren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Gedroogde distels, mag je die voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:47

Citaat:
Distels zijn niet giftig. Paarden eten ze als ze een probleem hebben met de lever of de nieren.


Meen je dat serieus?

Mijn haf vrat van de week nog een distel op waar we bij stonden en ik heb het vroeger wel vaker gezien. Toen ze in de flevopolder stonden werden ze ook door de andere paarden gegeten.

Heb verder nooit iets aan mijn paard gezien dat ie wat zou mankeren. Hij is gezond, glimt ,rent speelt, zijn slijmvliezen zijn mooi roze en zijn plassie is ook goed.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Gedroogde distels, mag je die voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:57

Een enkele keer een distel is niet echt verontrustend hoor, maar grote hoeveelheden wel.
Aan Anouar was ook nooit iets te zien, hij was gezond, vrolijk en liep lekker, op wat kleine dingetjes na.
Hij had vaak last van z'n rug, is hij voor behandeld bij de DA, maar het bleef soms nog terug komen.
Z'n neus verbrande snel, maar ja, hij had gewoon een witte neus
Hij had vaak mok, maar hij stond dan ook in de wei
En hij at grote hoeveelheden distels, maar dat zou hij wel gewoon lekker gevonden hebben.

Tot ik hem geen krachtvoer meer gaf. Z'n rug was niet meer gevoelig, z'n neus verbrande niet meer, de mok ging weg en kwam niet meer terug en hij at geen distels meer

Pling Ik zoeken op internet. Jahoor, dit alles had te maken met een verstoorde leverfunctie.
Mijn conclusie, het voer dat hij kreeg was niet goed voor hem

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Gedroogde distels, mag je die voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 04:56

Mijn fjorden presteren het ook om gewoon distels met prikkels en al weg te krijgen, maar ook brandnetels hoor, die gaan er gewoon in!!

Trouwens niet buitensporig, dus ik hoef me geen zorgen te maken over voedinsstoffen tekort.

Waarschijnlijk hebben ze gewoon wat honger en eten ze dan alles, ik moet ze schraal houden i.v.m. de vetjes.. Een probleem wat meerdere fjorden wel hebben..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Gedroogde distels, mag je die voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:53

mijn dieren eten ze nu en dan ook. heel voorzichtig, met de lippen en tong teruggetrokken om niet geprikt te worden. ze doen het zelden, maar ik heb wel gelachen toen mijn jaarling dit deed, hihi!

bij mijn weten zijn gewone distels niet giftig, en hebben ze inderdaad een reinigende werking, net als bijv. brandnetels. brandnetels lusten mijn paarden niet graag overigens.