Pony met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fnie

Re: Pony met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:29

En hoe vaak rij je dan? en hoe lang , of longeer?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 14:48

Ik rijd er zelf niet op (ben een beetje te zwaar voor haar), haar verzorgster rijdt ongeveer 2x per week een half uur.

Als ik longeer kijk ik niet naar de tijd, maar naar of ze moe.

Maar zoals ik al eerder zei ze kan zoveel bewegen en dan nog niets afvallen dus de reactie's met 'meer bewegen' ed. heb ik niets aan!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:54

Charos schreef:
Ik kan haar op t moment niet meer laten bewegen want ze zit nog heel dik in haar vacht, van de week of volgende week wordt ze geschoren.

Als ik longeer doe ik dat altijd zodat ze zweet en moe is. Fietsen doe ik ook af en toe met haar.

Het probleem is dat hoeveel ze ook beweegt ze niet tot nauwelijks afvalt. Ze krijgt nu een aantal dagen magnesium en naar mijn idee is haar buik al iets strakker.

Wat voer je haar dan naast me magnesium? De complete samenstelling van voeder geeft pas effect.

Mijn haf is heel erg veel afgevallen omdat ze elke keer bevangen raakte...
Ze krijgt momenteel:
-Onbeperkt graszaadhooi
-Kale wei
-Halve schep zemelen met bruine suiker, vitam. E en selenium en zout.
-1/3 schep merriebrok, 2 x daags.

Op dit dieet blijft ze slank, naast de nodige beweging. ( 1 x daags 1uur trainen, op M niveau.)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:57

En.. het effect zie je niet in een jaar tijd, Charos.
Eefje is echt heel dik, daar gaat veel tijd overheen.
Een paard heeft een heel andere stofwisseling dan een mens, dus je kan niet zeggen, vanaf aug. is ze al aan de lijn en je ziet er nog niets van.
Luna is ongeveer in 1.5 jaar tijd zoveel afgevallen.
Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:04

Ze krijgt hooi, gras, lijnzaad en magnesium.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:56

Mag ik vragen of jij puur magnesium bijvoerd of is het met iets gemengt ? en welk product geeft jij ? ik kan namelijk alleen producten vinden waar magnesium is toegevoegd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:08

Ik geef Biomag van de paardendrogist, paardnatuurlijk verkoopt ook magnesium maar die is een stuk duurder (heeft ook een andere samenstelling).

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:03

Ik heb ook 2 te dikke dames, die op een minimaal rantsoen staan ( hooi en een halve pavo koek per pony) ik volg dit even met het oog op de magenesium, maar ben ze intensiever gaan trainen zodat ze meer spieropbouw krijgen spieren verbranden immers meer vet, en spieren blijven vet verbrandden ook als de pony rust. Beide pony's zijn rond de meter (ik kan er dus ook niet op rijden) Ik heb de 8 jarige voor de kar, en mijn zoontje van 6 rijdt haar onder het zadel (dit zet echter geen zoden aan de dijk omdat hij nog niet genoeg ervaring heeft om haar echt te laten werken, it is meer rond hobbelen, maar elke beweging telt in mijn ogen) De 6 jarige is net begonnen aan de longeerlijn en lange teugel, (nog zonder bijzet ed.) ik maak de longeer cirkel wel zo groot mogelijk 10 meter of meer en af en toe door het mulle zand 5min. totaal minimaal 20 min. max 30 min. per keer. (longeren voor de jonge pony) 3 a 4 maal per week. De 8 jarige gaat ong. 5 x per week aan het werk. Nu na ong. 4 maanden beginnen ze strakker in het velletje te komen, ze zijn ook veel levenslustiger en vriendelijker. ( Ik doe ook wat vrijheidsdressuur om het leuk te houden, als ik altijd een rondje moest lopen zou ik ook gek worden)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:12