Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Maar het andere paard is 14 en heeft nu een klein half jaar stilgestaan wegens astma en die is ook aardig rond geworden, Je zou het buikte eraf moete trainen met het rijden of misschien je wei afzetetn (dus in stukken verdelen) en zo je paard telkens ergens anders neerzetten
Dit helpt ook erg goed!

Citaat:* Anorganisch magnesium
Hieronder vallen magnesium-oxide, -sulfaat, -citraat, -carbonaat, - chloride, -fostaat, etc. De opname van deze magnesiumbindingen varieert van redelijk tot slecht. De slechter opneemvare vormen (zoals magnesium-fosfaat) hebben bijwerkingen en werken vaak laxerend, en zachte mest zorgt nou juist voor een groter magnesium-verlies! Ook kunnen deze bindingen de pH in de darmen veranderen. De slechte opname kan niet worden gecompenseerd door de dosering te verhogen, mede vanwege de ongunstige bijwerkingen.
* Organisch magnesium
Dit zijn de magnesium-chelaten, bindingen tussen magnesium en een organische stof (aminozuur). Hieronder vallen verbindingen als magnesium-alphaketagluconate, -aspartate, -glycinate, -lysinate, -orotate, -taurate, etc. De opname van deze magnesiumbindingen is zeer goed en ze hebben weinig tot geen bijwerkingen. Wel zijn deze preparaten wat duurder dan de anorganische preparaten.

tienus63 schreef:Als ik organisch magnesium in tik krijg de volgende resultaten op de site van de PD:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp
Ik heb zo'n idee dat dit niet bedoeld wordt.
.... het moet zijn www.paardnatuurlijk.nl 

sultannetje schreef:Volgens mij werkt magnesium nogal op de darmen(dunne poep). Lijkt me dus niks.
!! 

Franka_Vosje schreef:Het is dus echt ongevaarlijk, en ik zweer er ook bij! Hij krijgt elke dag 1 schepje Feelgood30 van de Welkoop.
romeorowan schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me of wat gevaarlijker is: of een supplement voeren waar je je twijfels over hebt of je paard nog dikker laten worden voordat je ingrijpt.
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, maar als ik een aantal jaren geleden was begonnen met magnesium, dan was mijn paard en mij waarschijnlijk een hoop pijn, ellende en geld bespaard gebleven.
Volgens mijn veearts kan magnesium bijvoeren ook helemaal geen kwaad.