Middel tegen stress?!? wie helpt mij!??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Middel tegen stress?!? wie helpt mij!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:06

flyfly schreef:
Rescue Remedy van Bach.
Het is een homeopatisch middel voor mensen. Je druppelt 1,5 a 2 pipetjes op de schoft van je paard/pony. Dan wacht je een uur en dan is het de rust zelfe. Wij konden het ook niet geloven maar het werkt echt. Ik heb het deze week gebruikt voor mijn E-rijbewijs en werd er helemaal rustig van.
Echt het proberen waard.

Op de schoft van je paard? Bach Remedies hoor je in te nemen omdat het via je slijmvliezen wordt opgenomen (op de Bach rescuecreme na dan Knipoog )
En inwendig hoef je niet meer dan 4 druppels te gebruiken.
Het is geen homeopatisch middel trouwens....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:27

Ik hoorde toevallig wel pas van iemand dat je het ook in de manen zou kunnen druppelen als ze het niet in willen nemen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:31

Ik kan me er niets bij voorstellen eerlijk gezegd
En waarom zou een paard het niet in willen nemen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:19

Geen idee, maar toen ik zaterdag in een ruitersportzaak op zoek was naar iets tegen spanning begon een andere klant me dat spontaan te vertellen... Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:25

Djilan schreef:
flyfly schreef:
Rescue Remedy van Bach.
Het is een homeopatisch middel voor mensen. Je druppelt 1,5 a 2 pipetjes op de schoft van je paard/pony. Dan wacht je een uur en dan is het de rust zelfe. Wij konden het ook niet geloven maar het werkt echt. Ik heb het deze week gebruikt voor mijn E-rijbewijs en werd er helemaal rustig van.
Echt het proberen waard.

Op de schoft van je paard? Bach Remedies hoor je in te nemen omdat het via je slijmvliezen wordt opgenomen (op de Bach rescuecreme na dan Knipoog )
En inwendig hoef je niet meer dan 4 druppels te gebruiken.
Het is geen homeopatisch middel trouwens....

Je helemaal mee eens. Wij geven ons paard 2 druppels op d'r tong voor we de trailer opgaan en 2 druppels voor het inrijden en ze wordt echt rustig ervan, zonder sloom te worden. Ik vind het goed spul en het kost bijna niets ! Nog groter voordeel: je hoeft het alleen te gebruiken als het nodig is en niet iedere dag te voeren oid.

Trouwens de Bach Rescue cream smeer ik op alle schuurplekjes en wondjes en het is ongelofelijk hoe snel dat werkt (geloofde er eerst helemaal niet in dat het wat kon doen). Nu zit er dus altijd een tube in de poetskoffer

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:28

Wat apart? Op de schoft van het paard?
Er staat op de gebruiksaanwijzing van de Bach Rescue Remedy; Naar behoefte 4 druppels in water met tussenpozen drinken of 4 druppels direct op de tong doen.

Ik heb vorige week dit spul voor mijn paard gekocht. Hij heeft namelijk last van wedstrijdstress.

Ik begin een paar dagen voor de wedstrijd met het geven van 3 druppels op een broodje. Ik ben benieuwd of het gaat werken voor mijn stresskip. Ik hoop het!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:29

Kun je dat beide gewoon bij een drogist kopen?

En is het zinvol om een snel gespannen paard dat voor een langere trailerreis te geven?

Het is voor het eerst dat mijn witte merrie een weekend mee gaat op vakantie, en dus ook voor het eerst dat ze echt ergens in de trailer naar toe moet, wat ze best spannend zal vinden...

Omdat ze toch al snel gespannen is wilde ik deze week beginnen met Nervo Control of Rustcompositum geven, maar als de Rescue misschien beter werkt...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:30

Rescue is een noodmiddel, dus niet iets om al 3 dagen vooraf mee te beginnen Knipoog Althans, het maakt voor de werking niet uit of je het nu 3 dagen van te voren geeft tot moment dat het nodig is of pas een half uur van te voren. Voor het gemak en de kosten zou ik dan dus niet 3 dagen van te voren al beginnen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:32

Klopt: je hoeft het alleen maar te geven wanneer het nodig is ! Misschien is het wel goed - om de werking een keer te testen - het een keer te gebruiken in een thuissituatie die ook spannend gevonden wordt (bijv. een buitenritje of als het hard waait, natuurlijk afhankelijk van je paard/pony). Dan kan je zien of het iets doet.

Het is gewoon bij iedere drogist te koop !

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:33

flyfly schreef:
Rescue Remedy van Bach.
Echt het proberen waard.
Op de schoft vind ik wel erg vreemd hoor,wij gebruiken het ook maar je moet het toch echt innemen hoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:34

Oke, bedankt!

Maar het ging mij niet direct om het van te voren beginnen, maar om wat ik het beste zou kunnen geven om spanning te beperken van reis en vreemde omgeving...

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:42

Als je de druppels van Bach een half uur van te voor geeft werkt het prima.