Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

merrieveulen schreef:en vraag vooral ook advies bij de dierenarts. die kan je het beste advies geven, afgestemd op de pony. van achter de computer is het altijd lastig beoordelen.

WonderLovee schreef:Als ie 70 kilo moet aankomen dan moet je hem veel vethapjes geven waar ie dik van word en veel Hooi gegeven daar groeien ze ook van en 1 a 2 keer per week in het weiland

Raja schreef:mijn paard is vorig jaar door een blessure en de rvadatie periode heel erg afgevallen. Ik ben haar toen ook maismeel gaan voere, gewoon als extra aanvulling op dereat van haar voer. Dit werkt echt super.
Nu staat ze weer stil ivm een blessure en ben nu alvast begonnen met mais bijvoeren om te voorkomen dat ze weer zo erg gaat afvallen.
Heb nu alleen maisgrutten gehaald. Is gebroken mais, hoef je niet met water aan te maken en voert een stuk makkelijker...

Citaat:juist dus niet. vethapjes zorgen niet voor betere conditie, en zijn heel slecht voor hart en bloedvaten, net als bij mensen. verantwoord voer met koolhydraten en evt zetmeel (maismeel, aardappelschillen etc) zijn wel geschikt. verder gewoon zowiezo de wei op, 1 a 2 keer per week is voor elk paard te weinig, hoe dik of dun ook.

verriemerrie schreef:Citaat:juist dus niet. vethapjes zorgen niet voor betere conditie, en zijn heel slecht voor hart en bloedvaten, net als bij mensen. verantwoord voer met koolhydraten en evt zetmeel (maismeel, aardappelschillen etc) zijn wel geschikt. verder gewoon zowiezo de wei op, 1 a 2 keer per week is voor elk paard te weinig, hoe dik of dun ook.
Vergeet niet dat in aardappelschillen weer bepaalde giftige stoffen zitten, wat een nadelig effect op de leverwerking kan hebben.
Kijk eens op de site van Hartog, luzerne blijkt ook goed te helpen

mel_noah schreef:bietenpulp krijgen ze te snel koliek door, en daar zit ik totaal niet op te wachten.. maar het gaat nu al een stuk beter met het aankomen!
allemaal iig heel erg bedankt!

oOliesjeOo schreef:Raja schreef:mijn paard is vorig jaar door een blessure en de rvadatie periode heel erg afgevallen. Ik ben haar toen ook maismeel gaan voere, gewoon als extra aanvulling op dereat van haar voer. Dit werkt echt super.
Nu staat ze weer stil ivm een blessure en ben nu alvast begonnen met mais bijvoeren om te voorkomen dat ze weer zo erg gaat afvallen.
Heb nu alleen maisgrutten gehaald. Is gebroken mais, hoef je niet met water aan te maken en voert een stuk makkelijker...
waar kun je die mais grutten halen??
want die pony van mij maakt er altijd zo'n bende van met dat maismeel.