Ze krijgen de hele dag door hooi, en elke dag samen een schaaltje biks. De biks is meer voor de lekker, ze redden het prima!
Nog wat brood en appeltjes tussendoor en ze zijn tevreden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nog wat brood en appeltjes tussendoor en ze zijn tevreden.
Malenka schreef:Ik vind het persoonlijk weer niks die brokjes en muesli's.
Mijn paarden (een haflinger, een appaloosa en een nps/quarter) krijgen met zijn 3en zo'n 18 kilo droge kuil (of ingepakt hooi)op een dag en allemaal een halve aurakoek (vitaminen en mineralen: http://www.pavo.nl/specials.html ) voor de vitaminen en mineralen. Ze staan dag en nacht op het weiland.
de aurakoeken zou ik liever ook weg laten. Maar dat kan niet aangezien een mineralenliksteen nu verregent.Citaat:Als een sportpony tè dik is, zou ik juist het hooi terug halen, en het krachtvoer voldoende houden.
Nooit minderen op hooi als ze niet kunnen grazen! Het is voor een paard zeer belangrijk om gevulde darmen te hebben.
)
Malenka schreef:Ik vind het persoonlijk weer niks die brokjes en muesli's.
Mijn paarden (een haflinger, een appaloosa en een nps/quarter) krijgen met zijn 3en zo'n 18 kilo droge kuil (of ingepakt hooi)op een dag en allemaal een halve aurakoek (vitaminen en mineralen: http://www.pavo.nl/specials.html ) voor de vitaminen en mineralen. Ze staan dag en nacht op het weiland.
de aurakoeken zou ik liever ook weg laten. Maar dat kan niet aangezien een mineralenliksteen nu verregent.Citaat:Als een sportpony tè dik is, zou ik juist het hooi terug halen, en het krachtvoer voldoende houden.
Nooit minderen op hooi als ze niet kunnen grazen! Het is voor een paard zeer belangrijk om gevulde darmen te hebben.
Nibbit schreef:Mijn paard ,1.65, M1 dressuur, 5x per week rijden, krijgt per dag:
4 plakken hooi
2 kilo biks (op dagen dat ik niet rij 1,5 kilo)
Als de wei goed is de hele dag weidegang en 2 plakken hooi `s avonds, + de biks.
Malenka schreef:.Citaat:Als een sportpony tè dik is, zou ik juist het hooi terug halen, en het krachtvoer voldoende houden.
Malenka schreef:Het is zelfs zo dat als het paard te weinig ruwvoer krijgt hij last kan krijgen van maagzuur. Dit is ook een reden om te gaan luchtzuigen voor een paard. Dit aangezien ze het overtollig maagzuur niet kwijt kunnen door over te geven (dit kan door de bouw van een paard niet). En inderdaad een ronde buik duid alleen maar op gevulde darmen. Dat is dus niet slecht, maar juist goed! Een paard heeft van nature altijd wat in de maag en darmen. Dit omdat het een dier is dat de hele dage en nacht kleine beetjes eet.
Verder wortels/appels en natuurlijk hooi