PAVO Summerfitkoeken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mendi

Berichten: 2293
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:10

Mijn paard krijgt ook de koeken omdat ze al maanden geblesseerd is en heel weinig brok krijgt. Zo ben ik gerustgesteld dat ze toch d'r vitaminen binnenkrijgt Knipoog En ze vindt het erg lekker!

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:56

ik heb de koeken ook en mijn pony vind ze heerlijk. maar ik geef hem niet standaard de koek want dan word hij te heet. hij krijgt ook gewoon zijn muelsi. als ik slobber maak doe ik er soms een kwart koek bij en dat vind hij helemaal geweldig.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:49

mijn shet krijgt ze ook, een halve per dag, en hij vindt het echt heerlijk Haha!

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:43

melissa7 schreef:
maar ik geef hem niet standaard de koek want dan word hij te heet.


Ik dacht dat er verder niets inzat, buiten vitaminen etc.?

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:49

Hoi mijn vrindin voert ze aan haar paard. Ze bevallen goed. Een pak kost 9,95 en ik dacht dat er 25 ongeveer in zaten maar dat weet ik niet meer zeker.

Zij koopt ze bij Mister Ed in Maasland

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:02

30 zitten erin Knipoog Haha!

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:34

GamblersCup schreef:
melissa7 schreef:
maar ik geef hem niet standaard de koek want dan word hij te heet.


Ik dacht dat er verder niets inzat, buiten vitaminen etc.?

ja dat klopt het is ook eiwitarm maar hij krijgt gewoon 3x per dag ook zijn muesli en dan samen met de koek elke dag is teveel aan eiwit voor hem, hij is daar heel gevoellig voor daarom geef ik hem soms die koek.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:34

Ik geef nu elke dag een halve koek om zijn weerstand te verhogen, hij heeft net droes gehad.

whissie

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-09-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:59

melissa7 schreef:
GamblersCup schreef:
Ik dacht dat er verder niets inzat, buiten vitaminen etc.?

ja dat klopt het is ook eiwitarm maar hij krijgt gewoon 3x per dag ook zijn muesli en dan samen met de koek elke dag is teveel aan eiwit voor hem, hij is daar heel gevoellig voor daarom geef ik hem soms die koek.


Als je paard gewoon een normale hoeveelheid brok of muesli krijgt, dan is in principe de extra koek ook helemaal niet nodig, omdat ze dan genoeg binnen krijgen aan vitaminen en mineralen.
De summerfit ed is er puur voor de paarden die volledig op ruwvoer staan of zo weinig krachtvoer erbij krijgen dat ze absoluut niet aan hun behoefte komen. (of voor paarden die moeten herstellen van een zware blessure of ziekte , wordt het ook regelmatig bij aangeraden)

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:43

Ik gebruik de Aura-koeken voor mijn ezels. Ben ermee begonnen toen 1 van hen een vitaminengebrek ontwikkelde. Maar ja, een kilo brok per dag (wat nodig geweest zou zijn voor de vitaminen en mineralen) is een beproeft recept voor hoefbevangenheid bij ezels.
Een koek per dag geeft alles wat ze nodig hebben zonder het extra voer. Voor mij ideaal en ze vinden ze heerlijk Vork

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:47

Ik geef de koeken summerfit aan mijn pony die een maagzweer had en alleen een heel klein beetje Natural Best mocht van Pavo. Ze is drachtig en krijgt een halve koek per dag erbij.Eerst vond ze het niet lekker maar nu wacht ze eerst met haar muslie tot ik er een stukje koek bij doe. Handig voor in de wei te voeren. Sommige moeten het even leren eten. Heeft iemand met een maagzweer paard ervaring met het voeren van deze koeken ?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:02

Ik heb ook het idee dat mijn paard heet wordt van die pavo koeken, zijn er meer die daar ook last van hebben. Want het zou toch eigenlijk niet kunnen.

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:43

Ik heb nog een vraagje over die koeken: ik koop ze sinds kort maar dan ook altijd in zo'n doos van 30 stuks. Nu is een zak van 90 stuks veel voordeliger.

Maar omdat ze zo bros zijn vraag ik me af of je geen losse stukjes in zo'n zak krijgt?? zodat je niet meer weet hoeveel je nou moet geven?

Is dat zo? brokkelt het erg in zo'n grote zak van 90 stuks?

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:20

Anders zet je de zak zelf toch in een oude doos? Ik vind het een belachelijk prijsverschil want de koeken zijn precies hetzelfde.

Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:38

het brokkelt niet als ze in een zak zitten. je moet het ook niet zien als een zak zoals bij brok waar alles er los in ligt. de koeken liggen strak tegen elkaar opgestapelt, net als in een doos alleen bij de grote verpakking zit er strak papier om heen. beetje als een cadeautje.