Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Suiker is toch melasse?
Zetmeel is dan dus suiker dus melasse?
xlaurax schreef:Bedankt voor de duidelijk uitleg Franka_Vosje.
Ik ga meteen de links bekijken.
Weet iemand of de vito een compleet voer is net zoals de melassevrije muesli?
Of is het een aanvulling?
jetm schreef:een eiwit gehalte van 8,5 (ook laag) starch (zetmeel ?) minder dan 10 procent en laag in fructaan.
Morrie schreef:ander forum, heeft iemand het helemaal uitgespitCitaat:in alle reacties mis ik een belangrijk ding.
waarschijnlijk vallen er nu een hoop over me heen maar meld het toch even.
je zegt ik voer hem knoflook en hij heeft een lage weerstand.tja das niet zo gek knoflook voert een aanval uit op de rode bloedlichaampjes en dus krijg je minder weerstand.knoflook is familie van de ui en is samen met de ui giftig voor paarden(ook voor honden)
de gunstige werking is nog NOOIT wetenschappelijk bewezen.
ik heb dit niet zelf verzonnen.
het komt van holistisch dierenarts e laarakkers die mij waarschuwde voor het gevaar van knoflook.
mijn paardje was elke winter ziek ik ben gestopt met knoflook niks meer aan de hand.
ps kijk ook uit met meusli's daar zit ook vaak knoflook in bv pavo nature best .
Pellie schreef:wauw franka-vosje, heldere uitleg over de koolhydraten, zetmeel en suikers. ik laat het ook even lezen aan de verkoopster waar ik de melassevrije mueli heb besteld, op haar aanraden, terwijl ik zelf ook op de Vito gokteoliebol dus.
Citaat:Pellie schreef:
wauw franka-vosje, heldere uitleg over de koolhydraten, zetmeel en suikers. ik laat het ook even lezen aan de verkoopster waar ik de melassevrije mueli heb besteld, op haar aanraden, terwijl ik zelf ook op de Vito gokte oliebol dus.
Ha! Heel goed, ben benieuwd wat de reactie is.
Misschien kunnen ze dan ook meteen even uitleggen hoe het kan dat in de productinformatie over Vito uitdrukkelijk staat dat daar geen melasse inzit (zie die pdf, 1e alinea, 2e zin).
Waarom dan nog een Melasse Vrij muesli ?
jetm schreef:.
Eiwit gehalte is lager dan van Marstall Vito, Zetmeel gelijkwaardig (7%) Suikers (Fructoses) worden niet echt gespecifieerd (kon de leverancier die ik gebeld heb helaas ook niet aangeven) maar zeer laag. Verder zit er helemaal geen knoflook in.