Ken boeren die zeggen dat paarden graag in hun eigen stront liggen. Dat wormenspuiten allemaal hetzelfde zijn en dat de varkensspuiten hetzelfde zijn als de paardenspuiten, maar wel goedkoper, dat 1 keer per jaar meer dan genoeg is. Dat als ze 2 uur buiten zijn geweest, desnoods in de modder hebben gestaan genoeg is, dat als je hebt gereden dat hij zijn beweging heeft gehad dus niet meer op de wei hoeft. Dat paarden zelf wel weten wat goed voor ze is, dus als ze het op eten dat het goed is. Dat als kuil beschimmeld is alleen rode schimmel gevaarlijk is en alle anderen schimme, zwarte en witte geen kwaad kan. Bij mok verlopen olie, bij elke wond afspuiten en gewoon niks meer doen, desnoods overal verlopen olie over heen gooien. Een keer geen eten, ach ze zijn vet zat. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Reden voor mij om nooit meer bij een boer te staan die mijn paard moet verzorgen, mag nl niks kosten, vaak hebben ze zelf ook paarden en lijkt het alsof ze alles weten. Dan ben ik maar een muts.
Je kunt jouw boer zeggen dat de varkensbrok extra koper bevat en dat goed voor varkens is en niet goed voor paarden en dat jij een zak brok hebt gekocht voor je eigen paard en of hij dat dan jouw paard wilt voeren, zet je elke dag een emmertje met de juiste hoeveelheid bij zijn stal. Het kost hem dan niets en ook geen extra moeite, zal hij dan heus wel voor je doen, heb je ook geen discussie.