Knoflook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:32

Schimmelig schreef:
corine1981 schreef:
Geen onzin. Het gaat er niet zozeer om of ze aan strenge (vaak hygiëne)-eisen voldoen, als wel om productvernieuwing.
Zo vernieuwt Royal Canin al jaren zijn product niet meer, maar upgrade slechts de verpakkingen. Het is bewezen dat honden slecht tegen granen kunnen, en wat zit er in al de gangbare diervoeders voor honden (ook katten): granen...
Dus dan kunnen ze nog aan allerlei regeltjes voldoen, het is niet gezegd dat het GOED is voor je beesten.

Het gaat hier ook niet om honden- en kattenvoer Knipoog

Je hebt het nu over brokjes en sjah.. daar zijn meestal al de goede bestandsdelen al uit 'verhit'.
Dit topic gaat echter over knoflook en dat wordt gedroogd en niet verhit, dus alle bestandsdelen blijven zo bewaard.

Jij begon erover dat aan diervoeders de strengste regels verbonden zijn... En honden en katten zijn geloof ik net als paarden dieren, dus ondanks dat we offtopic gaan, is dit nog geen eens zo'n ontoepasselijk voorbeeld...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-06 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:33

Arabesk schreef:
ah allemaal onzin, jullie laten je van alles en nog wat aanpraten door slimme verkooptrucs

Onzin. Deze kruiden worden al eeuwen gebruikt met succes tegen allerhande kwaaltjes. Nu beweer jij dat het onzin is zonder dat je 'iets' kunt hardmaken Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:36

Miirthe schreef:
Jij begon erover dat aan diervoeders de strengste regels verbonden zijn... En honden en katten zijn geloof ik net als paarden dieren, dus ondanks dat we offtopic gaan, is dit nog geen eens zo'n ontoepasselijk voorbeeld...

Er zijn ook strenge regels aan verbonden (productieproces etc). Een bedrijf is overgens niet verplicht zijn producten te vernieuwen (en waarom iets vernieuwen dat goed werkt?).
Dat jij je hond/kat/paard/eend geen brokjes voert en denk dat het slecht is, dat is helemaal aan jezelf natuurlijk Lachen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 29-09-06 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:37

KirstenG schreef:
hoihoi, je kan het gewoon bij de supermarkt kopen hoor, wij halen eht altijd bij de sligro! paar zakken per keer. Tegen de vliegen werkt het echt super!! En het is ook nog eens goed voor je paard!

Dan zitten er zeker niet zoveel vliegen bij jullie in de zomer???? Bij ons heeft ook heel de stal het een jaar geprobeerd (incl. mezelf), was de hype van het jaar Knipoog .
Nou het hielp geen ene drol. Het rook wel lekker op stal Misselijk

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:38

Ja en hoeveel 'kruiden' worden er in de medische wereld gebruikt?
Geeneen Clown

Uit onderzoeken is nooit enig significant verschil gebleken tussen groepen dieren of mensen die een placebo kregen of een homeopatisch en of kruidenmiddel.

Heel lang was ik er van overtuigd dat kruiden iets konden, maar behalve echt giftige zoals digitalis (gegarandeerd dat je dood neervalt) en wilgenbast (aspirine), hebben overige kruiden eigenlijk alleen een nuttige toepassing als smaakmaker in je eten.

Niemand die op een stukje wilgenbast kauwt met hoofdpijn. Het feit dat natuur'geneeskunde' zo goed loopt is dat het niet schaadt en het dus mag van de NL wet, maar baten doet het ook niet. Er wordt alleen een hele hoop geld mee verdiend.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:42

Schimmelig schreef:
Miirthe schreef:

Er zijn ook strenge regels aan verbonden (productieproces etc). Een bedrijf is overgens niet verplicht zijn producten te vernieuwen (en waarom iets vernieuwen dat goed werkt?).
Dat jij je hond/kat/paard/eend geen brokjes voert en denk dat het slecht is, dat is helemaal aan jezelf natuurlijk Lachen

@Schimmelig
Hallo!! Is er iemand aanwezig??
Er staat toch dat het NIET goed werkt. Honden bijv. zijn vaak allergisch voor gluten, misschien weet je al dat die in granen zitten. Dus goed werken is niet van toepassing lijkt mij.

En jij haalde diervoeders aan... vandaar mijn VOORBEELD.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:46

kopersulfaat (als antioxidant) dat aan het voer van je lieve kat, hond en paard wordt toegevoegd is verboden voor humaan voedsel, omdat het giftig is!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:52

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:54

IKbenEllen schreef:
KirstenG schreef:
hoihoi, je kan het gewoon bij de supermarkt kopen hoor, wij halen eht altijd bij de sligro! paar zakken per keer. Tegen de vliegen werkt het echt super!! En het is ook nog eens goed voor je paard!

Dan zitten er zeker niet zoveel vliegen bij jullie in de zomer???? Bij ons heeft ook heel de stal het een jaar geprobeerd (incl. mezelf), was de hype van het jaar Knipoog .
Nou het hielp geen ene drol. Het rook wel lekker op stal Misselijk

Ik heb ook een seizoen aan die 'hype' meegedaan, ik kan je vertellen dat mijn paard er zelfs allergisch voor was, hij kreeg overal bultjes en de veearts vertelde mij dat ik maar met knoflook moest stoppen. En trouwens de werking van knoflook : nul komma nul !
Ik voer het nooit weer en heb een goede vliegendeken gekocht die overdag in het land zelfs met rollen heel blijft !

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:56

corine1981 schreef:
@Schimmelig
Er staat toch dat het NIET goed werkt. Honden bijv. zijn vaak allergisch voor gluten, misschien weet je al dat die in granen zitten. Dus goed werken is niet van toepassing lijkt mij.

Ik ben er gewoon hoor Doei!
Niet elke Bokker heeft exact dezelfde mening als jij hebt, maar dan hoef je nog niet zo te reageren Scheve mond
Ronduit asociaal...

Als honden er oud op worden zonder lastige kwaaltjes, wat is er dan precies zo slecht aan dat voer? Lachen
Care to explain? Ik snap waarom je met zo'n voorbeeld komt, maar ja... Het topic gaat over knoflook en dat is niet vergelijkbaar met brokjes Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:58

Billy schreef:
Vroeger gaven ze digitalis bij hartkwalen. Mits in de juiste dosering een heel effectief middel.
Gegarandeerd dat je dood neervalt, is dus iets overdreven. Een chemicus zou beter moeten weten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vingerhoedskruid_(geslacht)

je valt dood neer als je een hapje neemt
en natuurlijk weet ik dat je in verdunde vorm niet dood neervalt, leek me overbodig om dat hier uit te leggen Clown

tegenwoordig wordt geen digitalis meer gebruikt bij hartkwalen Cool

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:08

postbodesiem schreef:
Ik heb ook een seizoen aan die 'hype' meegedaan, ik kan je vertellen dat mijn paard er zelfs allergisch voor was, hij kreeg overal bultjes en de veearts vertelde mij dat ik maar met knoflook moest stoppen. En trouwens de werking van knoflook : nul komma nul !
Ik voer het nooit weer en heb een goede vliegendeken gekocht die overdag in het land zelfs met rollen heel blijft !

Haha ik denk niet dat er knoflook aan haar paard gegeven wordt dit jaar.... daar waren wij niet eens voor nodig Haha!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:14

Schimmelig schreef:
corine1981 schreef:
@Schimmelig

Ik ben er gewoon hoor Doei!
Niet elke Bokker heeft exact dezelfde mening als jij hebt, maar dan hoef je nog niet zo te reageren Scheve mond
Ronduit asociaal...

Als honden er oud op worden zonder lastige kwaaltjes, wat is er dan precies zo slecht aan dat voer? Lachen
Care to explain? Ik snap waarom je met zo'n voorbeeld komt, maar ja... Het topic gaat over knoflook en dat is niet vergelijkbaar met brokjes Knipoog

Er zijn twee verschillende dingen: aanwezig zijn en luisteren. Ik denk eerder dat jij vindt dat iedereen dezelfde mening moet hebben dan ik, en de dingen die ik schrijf zijn FEITEN, maar jij hoort ze geeneens, dat noem ik pas eigenwijs, vandaar dat ik vroeg of er iemand aanwezig is Knipoog

En ik heb het niet over oud worden van beesten, in sommige gevallen zijn allergiën wel de oorzaak van vroegER overlijden, maar het overgrote deel krijgt dan 'slechts' huidproblemen (paarden dus ook zoals een ander forumlid al aangeeft).
Vaak worden dit soort problemen niet direct in verband gebracht met supplementen ed.
En dat is wat meerdere mensen hier proberen aan te geven.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:16

rakkertje 13 hier @ bokt gebruikt het ook (ik gebruikte gewone knoflook en thijm door de zonnebloem olie heen, maar de poeder werk ook prima!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:19

corine1981 schreef:
Er zijn twee verschillende dingen: aanwezig zijn en luisteren. Ik denk eerder dat jij vindt dat iedereen dezelfde mening moet hebben dan ik, en de dingen die ik schrijf zijn FEITEN, maar jij hoort ze geeneens, dat noem ik pas eigenwijs, vandaar dat ik vroeg of er iemand aanwezig is Knipoog

En ik heb het niet over oud worden van beesten, in sommige gevallen zijn allergiën dat wel degelijk, maar het overgrote deel krijgt dan bijv. huidproblemen, zoals een ander forumlid al aangeeft.
Vaak worden dit soort problemen niet direct in verband gebracht met supplementen ed.

Feiten Verward I don't thinks so...
Waar zijn de bewijzen dan?
Dat 1 op de 1000 (?) honden last heeft van een bestandsdeel van de voeding dat kan. Dat hebben wij mensen ook. Op het één reageren wij heftiger dan het ander.
Kortom; bewijzen, bewijzen, bewijzen! Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:21

kom jij dan maar eens met omgekeerde bewijslast
Pling

je kan wel roepen dat een ander met bewijzen moet komen, maar kom zelf dan eens met 'feiten' op de proppen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:23

Schimmelig schreef:
corine1981 schreef:

En ik heb het niet over oud worden van beesten, in sommige gevallen zijn allergiën dat wel degelijk, maar het overgrote deel krijgt dan bijv. huidproblemen, zoals een ander forumlid al aangeeft.

Feiten Verward I don't thinks so...
Waar zijn de bewijzen dan?
Dat 1 op de 1000 (?) honden last heeft van een bestandsdeel van de voeding dat kan. Dat hebben wij mensen ook. Op het één reageren wij heftiger dan het ander.
Kortom; bewijzen, bewijzen, bewijzen! Haha!

Ga eens langs bij de dierenarts zou ik zeggen.
Daar staan allemaal voeders ZONDER granen (ehm ja, heb het nog steeds over het voorbeeld he... Knipoog )omdat gluten zo vaak problemen geven.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:24

Mijn vorige paard heeft het ook gehad, ook lang genoeg om vast te kunnen stellen dat het niet hielp om vliegen en blinzen op een afstand te houden Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:27

Arabesk schreef:
kom jij dan maar eens met omgekeerde bewijslast
Pling

je kan wel roepen dat een ander met bewijzen moet komen, maar kom zelf dan eens met 'feiten' op de proppen

Je moet aan kunnen tonen dat iets een schadelijke werking heeft, waarom zou ik moeten bewijzen dat iets niet schadelijk is? Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:28

Beter nog toon mij eens de WERKING aan Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:30

corine1981 schreef:
Ga eens langs bij de dierenarts zou ik zeggen.
Daar staan allemaal voeders ZONDER granen (ehm ja, heb het nog steeds over het voorbeeld he... Knipoog )omdat gluten zo vaak problemen geven.

Bij de DA vind je eigenlijk alleen speciaal voer voor de overgevoelige hondjes. Het gros van de honden eet gewoon voer, vaak bij de dierenwinkel gehaald. Laat in dat voer nou net graanproducten zitten.
Kortom; omdat er een paar overgevoelige honden zijn, is het voer gelijk slecht en kan geen een hond het eten? Die stelling klopt gewoon niet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:33

Arabesk schreef:
Beter nog toon mij eens de WERKING aan Ja

http://www.knoflooksite.nl/nederlands/k ... cinaal.htm

Lees; ik probeer de werking aan te tonen en niet persé te 'bewijzen', want dan zit ik hier nog uren en dat vind ik niet nodig. Knoflook werkt in ieder geval voor mij Lachen
Werkt het voor jou niet, dan moet je het vooral lekker niet aanschaffen Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:35

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:40

Het zijn geen paar honden...dat terzijde.

En ik zei ook nergens dat knoflook voor paarden slecht is, noem alleen voorbeelden van dingen die wel goed lijken, maar het niet ALTIJD zijn.
Dus nee, 95% van de paarden heeft geen last van de knoflook. Een paar vliegen worden weggehouden, dus het is voor die 95% ook nog eens prettig, maar 5% heeft er last van...
Op 100.000 paarden zijn dat er dus alsnog een heleboel Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:41

Ojhw, de percentages zijn puur hypotetisch... voor iemand daar over mocht vallen Tong uitsteken