Wie heeft ervaring met "Moody Mare"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paarden4ever

Re: Wie heeft ervaring met "Moody Mare"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:44

gelukkig als ik dit lees weet ik wat jullie meemaken ik dacht dat ik de enige was die in sommige tijden een moeilijk paard heeft die van mij heeft ook wisselende stemmingen wat gebruiken jullie wat helpt er goed??

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:47

Ik ben nu circa 10 dagen bezig naast Moody Merrie, ook magnesium te voeren, en het lijkt waarachtig of het werkt! (Niet te vroeg juichen Go jij! Go jij! natuurlijk en ik klop het gelijk af)

Maar ze hoort nu volgens het boekje Hengstig Ziek te zijn, die van mij is het het hele jaar door, maar het rijden gaat al een week goed Afgod !

En ze is vrij rustig en gemoedelijk!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:40

Ben nu ongeveer een kleine 3 weken bezig met NAF Relax. Vorige week had ze een aantal dagen achter elkaar dat ze voor haar doen erg rustig was. Ze werd ook 4 dagen later hengstig dan gepland. Op dit moment is ze wel weer wat drukker, misschien dat het na de hengstigheid weer veranderd? Ik twijfel nog of het product goed werkt. Heb nog 3/4 emmer over dus we voeren het vrolijk door!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:34

Sorry dat ik hem weer omhoog gooi maar ik wilde toch ook mijn ervaringen met NAF Relax even vertellen.
Inmiddels ben ik dit een maand aan het bijvoeren, en geloof het of niet..... het werkt! Wel niet tegen de hengstigheid maar het trappen en boosdoen in stal is stukken minder! Met rijden blijft ze kijkerig maar niet extreem. Kan tijdens de hengstigheid ook zonder problemen doorrijden, alleen zodra ze terug komt op stal plast ze alles onder Boos! tja dat is gewoon lastig opruimen, verder stoor ik me er niet aan. Mijn stalgenoten zijn het inmiddels gewend en vragen alleen doodleuk "Goh, is ze weer hengstig?"
Dus mijn ervaringen met dit supplement is stukken beter dan de Moody Mare. Wie weet een tip voor andere mensen??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:43

Bedankt voor het mededelen van je ervaringen!

Ik ga dit dan ook even in de gedachte houden...
bij mij werkte de moody mare ook niet voldoende...

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:41

Ben ik weer.
Na Moody Mare en NAF Relax geprobeerd te hebben, ga ik nu "hardere maatregelen" treffen Knipoog

Deze week is de DA geweest. Ze heeft haar opgevoeld en de baarmoeder en de eierstokken vertonen geen afwijkingen.
Ze heeft nu dus een recept geschreven voor Regumate (eindelijk.....) heb het nog niet binnen maar ben echt ontzettend benieuwd of dit gaat werken. Het kost ff wat maar hopelijk heb je dan wel wat.

In mijn geval is mijn conclusie dat homeopathie helaas niet heeft geholpen.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:43

Dank je dat je het nog even m,eldt. Ik hoop dat de regumate gaat werken. Mag/kan je dat ook langdurig geven?

Succes!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:01

ja mijn DA zei dat ze een klant heeft die het al 5 jaar achter elkaar geeft.
Hoop dat ze morgen bellen dat het binnen is want ik heb het nog steeds niet!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:59

Hey wat goed dat ik dit topic nu tegen kom. IK zit er overn a te denken om ook MM te kopen. Mijn merrie is zoooooo boos en dwars met rijden als ze hengstig moet worden / is.

Ik heb haar een half jaar geleden laten scannen omdat het steeds zo heftig is. Maar dat zag er gelukkig allemaal keruig uit. De DA zei dat het gewoon het type paard is die erg extreem kan reageren... kortom mee leren leven... of medicijnen geven. Dat wil ik liever niet aangezien ze nog redelijk jong is.

MM kende zij wel, ze zei: gewoon proberen bij de één werkt het wel bij de andere niet...

en las hier iets over kamille thee met slobber???

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:56

cellavie schreef:
Ben ik weer.
Na Moody Mare en NAF Relax geprobeerd te hebben, ga ik nu "hardere maatregelen" treffen Knipoog

Deze week is de DA geweest. Ze heeft haar opgevoeld en de baarmoeder en de eierstokken vertonen geen afwijkingen.
Ze heeft nu dus een recept geschreven voor Regumate (eindelijk.....) heb het nog niet binnen maar ben echt ontzettend benieuwd of dit gaat werken. Het kost ff wat maar hopelijk heb je dan wel wat.

In mijn geval is mijn conclusie dat homeopathie helaas niet heeft geholpen.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie

Even een aanvulling op dit verhaal Moody Mare en NAF Relax zijn geen homeopathie. Ze zijn op natuurlijke basis en noemen zich wellicht homeopatisch zoals tegenwoordig alle middelen die natuurlijk zijn homeopatisch worden genoemd. Maar de homeopathie werkt zo wie zo niet met 1 middel voor alle paarden. Er wordt bij een homeopathie eerst gekeken naar wat voor karakter jouw paard heeft en hoe het gedrag is. Dit is per paard verschillend en zodoende wordt elk paard bij een homeopaat ook individueel behandeld met een medicijn specifiek voor dat paard. Je zou met je paard dus een dierenhomeopaat kunnen proberen.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:25

Jeddah schreef:
Dank je dat je het nog even m,eldt. Ik hoop dat de regumate gaat werken. Mag/kan je dat ook langdurig geven?

Succes!

Wat is dat precies?? Bloos

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:41

Regumate is kortgezegd een oestrogeen remmer.
Utah krijgt het nu 1 week en ik merk nu al dat ze op stal een stuk rustiger is. Het slaan tegen de wanden is al gehalveerd.
Volgens mijn agenda zou ze morgen hengstig moeten worden dus ik ben echt heel benieuwd of dit nu echt uitblijft.
Ik gebruik namelijk 1cc minder dan wordt aanbevolen (op aanraden van de DA omdat ze niet super zwaar is en hoe minder hoe beter natuurlijk) las ze hengstig wordt is de hoeveelheid te laag en moet er 1cc bij per dag.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen bij mijn paard.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:55

Nou ik ben erg benieuwd... mijn merrie is vooral lastig met rijden. Ze heeft dan gewoon echt last van d'r buik met aandrijven... misschien ga ik toch maar Moody mare proberen...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:16

Zo maar wat proberen zal niet vaak helpen. Er zijn diverse oorzaken waarom een merrie lastig is in haar cyclus. Vergelijk het maar met een vrouw, de ene heeft nergens last van, de andere is niet te genieten. Alleen zijn de oorzaken van een lastige merrie heel divers. Dat kan je al merken door de verschillende reacties die er al zijn, de ene mept, de andere kleeft. Daarom is in mijn ogen niet een middel die voor alle merries gaat helpen.
Zelf schrijf ik chinese kruiden voor. Maar om tot een goed passende formule te komen moet ik echt heel veel weten van een merrie. Vandaar dat ik ook niet werk met een standaard formule omdat de kans vrij klein is dat het gelijk goed gaat werken.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:58

Bij ons op stal staat een appaloosa, die ontzettend last had van haar hengstigheid. Sinds ze'moody mare'voert gaat het echt stukke beter. Die merrie had gewoon zelf ook veel last er van dus in sommige gevallen denk ik zeker een uitkomst.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:29

HOI! Ik gebruik nu 2 weken Regumate en het werkt echt! Ze is niet meer hengstig geworden (had vorige week moeten gebeuren) en ze zit naar mijn idee veel beter in haar vel. Ze zit zichzelf niet meer in de weg. Ze is ook een stuk rustiger naar andere paarden. HULDE!

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:57

Fijn dat het inderdaad werkt!

Ik ben nog steeds Moody Mare met magnesium aan het voere. Doe dat nu ongeveer 3 maanden en moet zeggen dat het zeker verbeterd is. Al heb ik niet het zelfde resultaat als met regumate. Ze wordt nu natuurlijk gewoon hengstig en in de buitenbak is ze nu in het voorjaar erg onrustig.

Houd er wel rekening mee dat je als je wil starten een dispensatieverzoek moet aanvragen bij het KNHS en dat Regumate erg duur is!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:54

Mmm hier nog iemand die met de hengstigheid van haar merrie het idee krijgt ofdat ze een hengst aan het rijden is Knipoog.

Vorig jaar heeft mijn merrie de eerste keer "in het seizoen" 2 weken de hele stal bij elkaar gehinneked, ze plakt aan alle paarden vast, ruin, merrie, hengst, shetlander, fries, boerenknol, als het er maar uitziet al een paard en ze piest de hele zaak onder. Ze is in de hand niet extreem lastig maar met rijden bereik ik er dus helemaal niets mee!

Indy is vanaf afgelopen maandag hengstig en is zo ongeloofelijk druk als ik haar rijd, ze hinnikt gooit haar hoofd alle kanten uit, is het nergens mee eens. Hoe harder is haar aanpak, hoe heftiger ze wordt. Gisteren heb ik toch de moed bij elkaar geschaapt om haar te rijden, alles ging prima totdat een van de paarden hinnekte en toen was het over, ze had overal oog voor behalve voor mij. Vervolgens heb ik haar aan de longe genomen en haar even uit laten razen, vervolgens ben ik er weer terug opgegaan om alles maar even af te maken, maar prettig is het absoluut niet. Is ze niet meer hengstig, geen probleem te bekennen onder het zadel, niet nukkig of wat dan ook.

Ook ik zit er nu aan te denken om MM aan te schaffen, maar jullie reacties zijn zo wisselend. Mijn bessie reageerd over het algemeen wel goed op suplementen als ik bijvoorbeeld ferro bijvoer zou je hier binnen 3 weken effect van moeten zien, nou bij 3 dagen merk ik al dat ze meer energie heeft, dus ik verwacht eigenlijk dat het bij MM ook wel goed zal gaan. Hoelang hebben jullie (mits het werkt dan overigens) moeten wachten op effect?

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:53

Petra83 schreef:
Houd er wel rekening mee dat je als je wil starten een dispensatieverzoek moet aanvragen bij het KNHS en dat Regumate erg duur is!

Klopt, het is erg prijzig maar ik heb het er voor over. het gaat zo goed met haar.
Het dispensatieverzoek is goedgekeurd en ik mag gewoon starten.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:04

Dispensatie alleen voor gebruik van Regumate neem ik aan, niet met MM toch??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:35

Mijn veearts gaf aan dat ze in principe regumate niet voor een langere periode willen voorschrijven vanwege het kostenplaatje...

MM werke bij mijn merrie niet, ook niet in combinatie met magnesium, jammer genoeg...

Ik ben benieuwd of er nog andere mogelijkheden zijn.

Ik geef nu al een poosje Feelings Control, en het lijkt wel iets verbeterd, maar toch niet heel duidelijk...

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:06

Cellavie: je moet ook goed kijken hoe je toediend, het liefst namelijk met handschoenen. het is zulk sterk spul dat als je het aan je vingers krijgt ook jou hormoonhuishouding in de soep kan raken!

Fijn dat het goed helpt! Mijn paard was vorig jaar ook erg opgeknapt! Ik gebruik nog steeds de MM en magnesium, het helpt wel maar ja het is geen Regumate. WAnneer er ander paarden in de buur tvna de buitenbak zijn, wordt het net een hengst....

Ik betaalde voorde Regumate €180 voor 1 liter

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:27

wat voor werking heeft Magnesium dan eigenlijk??

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:45

Voor de werking van Magnesium kan je kijken op de site van Paardendrogist.

Verder zou ik oppassen voor gebruik van regumate. Niet alleen wat kosten betreft, maar je geeft je paard toch een berg hormonen die ze niet van zichzelf maakt. In verhouding is het sterker dan de pil voor vrouwen. Persoonlijk zou ik oppassen met langdurig gebruik.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 22:16

Petra83 schreef:
Cellavie: je moet ook goed kijken hoe je toediend, het liefst namelijk met handschoenen. het is zulk sterk spul dat als je het aan je vingers krijgt ook jou hormoonhuishouding in de soep kan raken!

Jaja daarvan ben ik op de hoogte. Gebruik het nu 2 maanden, in het begin met handschoenen, tegenwoordig gewoon zonder, maar aan mezelf merk ik niks gelukkig!

Nouvel schreef:
Mijn veearts gaf aan dat ze in principe regumate niet voor een langere periode willen voorschrijven vanwege het kostenplaatje...

Maar dat moet je toch zelf bepalen of je dat ervoor uit wil geven of niet?? Volgens mij heeft de DA daar niks over te zeggen als het puur om het kostenplaatje gaat.