. Je zou Luzerne kunnen overwegen?
Maargoed; Met de hoeveelheid krachtvoer moet je maar uitvogelen waar je paard het op doet. Beste is hooi, met kilo's biks je paard op gewicht krijgen is niet juist. Maar goed, wie ben ik dat te zeggen
? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
? 

Harinaatje schreef:Onbeperkt kuil? De mijne krijgen ook kuil in de winter, maar ze worden er snel vet van en voer dan ook niet zoveel krachtvoer. Train ook dagelijks. Word die van jouw dan niet heel dik?
per dag ( 7 uur, 12 uur, half 4, 7 uur) maar een klein beetje maar dat waren die paarden zo gewend en dan 's morgens en 's avonds ook een beetje hooi en de rest van de dag buiten en om dat dan te gaan veranderen.. en in t wieland valt bijna nix te eten dat gras is hartstikke kort dus ze kunnen het ook wel hebben
Wij hebben dan geen paarden maar pony's, maar qua energieverbruik hebben ze meer nodig dan het "doorsnee" rijpaard, die dagelijks wat dressuurwerk doet (volgens onze voedingsdeskundige dan). Het maximum wat ze krijgen (is per pony verschillend, heb het nu over degene die het meeste krijgt) is 2 kilo per dag. Ik heb het hier over pony's die nationale aangespannen wedstrijden rijden en in het wedstrijdseizoen tot 4 keer in de week op wedstrijd gaan en daar een 3 rubrieken per keer rijden, met daarbij gemiddeld een 400 km reizen en dus een uur of 20 van huis af.
Harinaatje schreef:Luzerne is het beste voer voor een paard, wel duur. Mijn paarden krijgen heel verschillend. De ene krijgt wel een baal hooi per dag en die ander maar 2 plakje. Ze hebben verschillende behoeftes. Krachtvoer stuur ik bij, pas ik aan op de training.