Appelazijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kartouche

Re: Appelazijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:07

Ik geef het vooral s'winters , naar ze mij verteld hebben zorgt het voor een betere doorbloeding van de benen zodat ze geen stal benen krijgen.
En omdat hij in de winter meer binnen staat dat s'zomers, geef ik het dus in de winter, en hij vindt het lekker.

Charret

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:45

Nathazzz schreef:
Volgens mij stond er laatst nog een artikel in Bit over appelazijn, dat het allemaal fabeltjes waren! Ik heb het ook een tijd gegeven aan mijn paard, alleen haalde ik het bij de reformwinkel, was € 1.95 per fles. En ik keek een keer bij de ruitershopzaak bij ons en daar was zo'n fles gelijk iets van € 7.95! Ik ben er na dat artikel meegestopt, en merk eigenlijk geen verschil met wanneer ik het wel gaf!

Klopt! Dit heb ik ook gelezen. Was niet echt een positief bericht. Ikzelf heb het nog nooit gevoerd.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:52

Ik ben altijd erg kritisch geweest over Appelazijn en geloofde ook echt niet in het nut van dit product.
Totdat ik eigenlijk als laatste 'noodgreep' Appelazijn begon te geven aan mijn Appie-meissie, omdat die vreselijke bulten kreeg van de Dazensteken. Zo groot als een grote knikker, begonnen te ontsteken, klapten uiteindelijk open....vies en pijnlijk...
Ik had al van alles geprobeerd en niks werkte...dus, toch maar es Appelazijn proberen....

Geloof me of niet, sinds ik haar dus Appelazijn geef, krijgt ze niet meer van die giga-bulten en onstekingen !!! Ik ben echt om !!
Maar, ik geef ze 'smorgens 50 ml en 'savonds 50 ml. Flinke dosis dus, dat wil ik dus alleen tijdens het 'insectenseizoen' doen, daarna maar weer afbouwen.

Ik weet niet hoe het wetenschappelijk zit, maar mijn merrie heeft er echt baat bij... Haha!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:06

Hoe kwam je er dan bij om dat te geven? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:17

Ws gelezen; Appelazijn zuivert het bloed en schoon bloed wordt minder lekker gevonden door steekinsecten.

En de dosering schijnt niet uit te maken volgens dat artikel; Omdat het verder geen kwaad kan.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:30

Charret schreef:
Hoe kwam je er dan bij om dat te geven? Lachen

'n vriendin van mij gaf het altijd al aan haar paarden en die hadden toch minder last van insecten dan mijn paarden....helaas ben ik meestal een beetje eigenwijs en wilde graag gelijk krijgen betreffende mijn pessimisme ten opzichte van Appelazijn Bloos .
Hmmmm...ik had dus ongelijk... Lips are sealed