Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

loutjuh schreef:het hoeft trouwens ook niet altijd zo te zijn dat paarden heet worden van te veel voer. sommigen paarden worden juist heet van te weinig voer. Dit leerde ik laatst van mijn instructrice, en heb het in werkelijkheid meegemaakt met mijn paard. Sinds ik mijn paard 1,5 kilo meer ben gaan voeren is ze echt een stuk relaxer geworden...

Tieme schreef:loutjuh schreef:het hoeft trouwens ook niet altijd zo te zijn dat paarden heet worden van te veel voer. sommigen paarden worden juist heet van te weinig voer. Dit leerde ik laatst van mijn instructrice, en heb het in werkelijkheid meegemaakt met mijn paard. Sinds ik mijn paard 1,5 kilo meer ben gaan voeren is ze echt een stuk relaxer geworden...
Dat heeft niets te maken met TE weinig voer. net als dat je paarden hebt die alleen van veel voer heet worden heb je ook paarden die van weinig voer heet worden. die paarden halen gewoon uit weinig voer genoeg energie. het is ook nog eens zo bij krachtvoer dat hoe meer je gaat voeren, des te minder energie en voedingsstoffen eruit gehaald worden. hoe meer krachtvoer je gaat voeren hoe luier de darmen worden met voedingsstoffen eruit te halen. er komen zoveel voedingsstoffen langs dat ze geen moeite met dit op te nemen.
in jouw geval had ik dus een minder energierijk voer gegeven en was ik niet 1,5 kg. meer gaan geven.