Paarden drastisch op dieet! Wat voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re: Paarden drastisch op dieet! Wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:12

meer aan het werk zetten, geen brok (of een handje) geven, minder hooi geven. Ik heb mijn paard in februari gekocht en toen was hij moddervet, ik ben hem geleidelijk minder gaan voeren en heb het rijden opgebouwd naar elke dag gemiddeld een uur. Mijn paard is al flink afgevallen maar we zijn er nog niet. En je moet ook niet verwachten dat je ze zo even in een paar weken op hun goede gewicht hebt, dat duurt echt wel even Knipoog

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:43

als je je paard op een schraal stukje land zet en alleen iets geeft als hij heeft gewerkt is dat meer dan genoeg een plakje hooi op een dag en meer niet dat vertelde de veearts vandaag wij hebben een ijslander die veelste dik is

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:07

Je moet ze sowieso niet drastisch op dieet zetten, maar de hoeveelheid voer afnemen en hoeveelheid werk laten toenemen beetje bij beetje, stap voor stap. Je kan ze wat ouder hooi geven, dit is minder 'vet' dan bv kuil. Krachtvoer geef je om de paar dagen wat minder, laat het niet opeens weg.