Koekje d'r bij???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:35

Ik geef mijn drachtige merrie ze nu ook.
Zij staat overdag in het volle gras (zodra ze is bevallen 's nachts ook, maar moet nu waken dus staat ze in de bak).
In de bak ligt altijd hooi.
Verder krijgt ze 2 scheppen lucerne, 200 gram geplette haver, een paar wortelen, soms wat gedroogde brandnetel/zeewier en een scheutje zonnebloemolie.
Ik voer ze omdat ze dit smakelijker vind, en er zoveel troep in brok zit. Ze krijgt nu dus een hele koek.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:14

Ik voer ze ook! Ik geef mijn shetlander een halve per dag en mijn ijslander ook. Ze worden er niet zo dik van, maar krijgen toch vitamientjes

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:18

Ik voer ze ook aan mijn 3 jarige haf,die ik alleen nog maar longeer 2 keer per week.Ze staat nu overdag in de wei en snachts op stal,ik voer haar 1 koek per dag,en ze krijgt savonds nog wat kuil,meer niet.

Duhelo

Re: Koekje d'r bij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:02

hoe groot is zon koek ongeveer? ik kan me niet echt een voorstelling ervan maken...

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:18

Dit is een afbeelding

Afbeelding

Ze zijn ongeveer 5 cm x 10 cm, gok ik zo.........

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 17:04

we hebben vandaag op de bonte keuring 2 koeken mee gekregen, ze vonden het erg lekker!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:46

Ik voer ze sinds kort ook. Mijn 16 jarige KWPN merrie die niet zo heel veel meer doet (ongeveer 2-3x per week recreatief) staat 24/7 in de wei, is enorm aangekomen dus heb ik haar van het krachtvoer af gehaald. Tot nu toe lijkt het goed te bevallen, kan er nog weinig zinngs over zeggen.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:33

mijn ijslander krijgt dagelijks 1 koek, het hele jaar door, ik koop dus de aura verpakking, schellt in de kosten. Ze krijgt geen biks alleen een koek en een beetje muesli.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:32

De koeken zijn bedoeld voor sobere rassen, die verder geen krachtvoer nodig hebben, maar wel voldoende vitaminen en mineralen moeten binnenkrijgen. Voer je krachtvoer, dan zitten de benodigde vitaminen en mineralen hier al in, dus is de koek overbodig. Wel lekker, maar niet nodig. Ik voer alleen mijn pony 1 summerfitkoek per dag, omdat hij verder niks krijgt. Hij beweegt ongeveer 5 keer per week (longeren, beleren voor kar, soms buitenritje) en heeft verder niks nodig. Mijn paard krijgt krachtvoer, en geen koeken.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:53

Ik voer mijn paard elke dag een halve koek. Dit omdat hij op het moment ook maar weinig krachtvoer krijgt en ik toch bang ben dat hij anders tekort komt. Hij is echt gek op die koeken! Vind het wel handige dingen eigenlijk...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:02

zijn deze koeken ook geschikt voor tweejarigen?Ik voer hem tot nu toe nog steeds pavo veulenbrok?Ik zou graag over willen stappen omdat ik ook een merrie heb (Sinds kort) die last heeft van overgewicht.Ze staan bedien 24/7 buiten.wie pbt mij deze info?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:03

de merrie is 4 werd voordien 1x per week recreatief bereden,de bedoeling is dit langzaam weer op te pakken,eerst gewicht verliezen en conditie opbouwen.

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:05

Leandra15 schreef:
Dat wil ik ook weleens weten.
Hoeveel kost t eigenlijk?

niet zo vreselijk duur,, dacht ik

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:10

Ik geef mij jaarling ook pavo koek. Dit is makkelijk in de wei te voeren. Mijn jaarling krijgt nu ong een halve per dag en mijn haf ong een kwart.

stoltur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:56

Iris_ schreef:
Leandra15 schreef:
Dat wil ik ook weleens weten.
Hoeveel kost t eigenlijk?

niet zo vreselijk duur,, dacht ik

Ik betaal voor een verpakking aura koeken ( 15 kg) 24 euro e voor een verpakking summerfit 9,50 euro. Ik haal dus eigenlijk alleen de aura verpakking omdat ik er 2 paarden mee voer. Mijn ijslander wordt momenteel niet bereden, door een blessure van mij en de andere doet helemaal niks. Straks als ik weer rij, ongeveer 4 x in de week, dan krijgt ze er iets meer muesli bij en een half kilo biks. Voor de rest hebben ze onbeperkt hooi, zomer en winter en nu ook gras.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:42

Ik heb een koudbloed die ik niet bijvoer, maar aangezien er niet veel gras staat wil ik wel wat vitaminen geven. Ze krijgt ook Glucosamine en om dat binnen te laten krijgen verbrokkel ik een koek in een voerbak.. wat water erbij en Glucosamine er door, de koek lost op en je hebt een heerlijke slobber Vingers aflikken

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:56

Ik voer Pavo vitaminekorrels. Een handje per dag is genoeg. Je kunt het kopen in emmers van 10 kilo voor 19,50 en voert een groot paard 100 gram (dus 100 dagen).

Deze korrels hebben dezelfde werking als de koeken, maar ik vind het iets handzamer.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:02

Mijn haffie, met veulen aan de voet krijgt sinds kort ook een koekje d'r bij.
Ze staan 24/7 op de wei en werd eerst nog bijgevoerd met wat merriebrok en muesli, maar omdat ze veel te dik werd, hebben we dat gestopt. Maar met oog op het veulen wilde ik toch zeker weten dat ze voldoende vitamientjes binnen zou krijgen, vandaar die koek.

En ze vind het toch lekker....
Staat ze achter in de wei en je roept "wil Aurora ook koek?", nou dan is het in volle galop naar voren.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:07

Er is 1 ding wat ik niet begrijp...........de koeken zouden geschikt zijn voor sobere rassen. Nu heb ik zelf shetlanders, een soberder ras is er geloof ik niet, ontzettend gevoelig voor hoefbevangenheid. Vroeger werd er verteld dat dat kwam door eiwit, tegenwoordig zijn ze van dat verhaal afgestapt en blijkt fructaan(= een suiker) de grote boosdoener te zijn. Ook moet je vooral opletten met zetmeel. In de koeken zit 31% suiker en zetmeel! Vind dat toch een behoorlijk groot percentage. Verklaart wel meteen waarom de paarden er zo gek op zijn Haha!

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:23

ik heb mijn 3 jarige paard ook een koek per dag gevoerd toen ze voor 2 maanden dag en nacht in de wei liep. T leek dat ze ze erg lekker vond, maar de laatste week in de wei en nu ze weer op stal staat moet ze er niets meer van hebben.. ze eet alles, maar als ik die koek voorhou snuffelt ze er even aan en draait dan haar hoofd weg. Best raar, maar ze krijgt nu toch weer gewoon brok dus het is ook niet meer nodig, wilde het als beloning blijven geven maar maak haar veel blijer met een appel Knipoog

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:04

Jewel krijgt iedere dag een koek gemengd met stukjes appel en wortels. De rest gewoon weidegras.
Wat nu wel erg schaars wordt, gezien de droogte. Nu krijgen de paarden twee maal per dag kuil.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:13

Odin vond ze eerst wel lekker, mar op een gegeven moment liet hij ze gewoon uit zn mond vallen.
Ik heb de laatste koeken aan de konijnen opgevoerd Nagelbijten / Gniffelen
Die vonden ze wel lekker Haha!

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:58

veel positieven berichten hier ik ga ze morgen ook is aanshaffen voor me oudje als extra ben benieuwd of die het lekker vind.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:20

mijn fjord staat al bijna een jaar op aura.. krijgt verder niets, allen in de winter hooi en wortelen... ze ziet er beter uit dan ooit..