Hoe kan poeders geven hij eet het niet !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:57

felicity schreef:
Mijn paard is echt te slim. Ik heb alles geprobeerd. Biks nat maken en het poeder er door, meusli nat maken en oeder er door, met appelmoes, brood enz. Maar als ze het poeder ziet of proeft laat ze het gewoon liggen. Dus ook haar brokken meusli enz.

Slobber.
Dat merken ze écht niet, want mijn paard laat normaal ook alle 'rare' dingen staan.

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:30

Oh jawel hoor...
De mijne is ook zo'n miesmuizer... wanneer ik het gewoon door de slobber gooi eet ze het echt niet
Alleen wanneer er banaan of appelmoes/appels door de slobber heen zit wil ze het wel eten.
Door kruidenmuesli mengen werd het ook niet echt bij die van mij... laat ze ook gewoon net zo makkelijk staan

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:36

Destiny die heeft ook speciaal spul nodig dat ze een beetje rustig blijft anders kan ze geen moment stil staan in stal of in de wei..
Als je het door de brokken doet eet ze het ook niet op, nu doen we het altijd door de slobber en dan eet ze het wel!

oeki

Re: Hoe kan poeders geven hij eet het niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:48

vaak is het de geur die ervoor zorgt dat ze het poeder niet willen opeten. Wanneer je het poeder in de diepvries bewaart, ruikt het niet en wordt dan beter opgegeten. Dat neemt niet weg dat je het best nog onder vochtig voer mengt, want poeder wordt inderdaad makkelijk weggeblazen.

geeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 06:45

felicity schreef:
Mijn paard is echt te slim. Ik heb alles geprobeerd. Biks nat maken en het poeder er door, meusli nat maken en oeder er door, met appelmoes, brood enz. Maar als ze het poeder ziet of proeft laat ze het gewoon liggen. Dus ook haar brokken meusli enz.

gewoon in z'n box laten hangen ook al is het 4 dagen wedden dat hij het na een paar dagen wel eet??

RZDLover

Re: Hoe kan poeders geven hij eet het niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 06:50

ohhh dat heb ik ook zo erg, wat je ook doet als mijn paard medicijnen krijgt weigert ze het simpelweg op te eten!
Zij kreeg ook een keertje een soort poeder (vergelijkbaar) en niks hielp, maar dan ook echt niks (geen appelmoes, slobber meusli etc.)!
Wij hebben twee broodjes (op elkaar) en daartussen een dikke laag appelstroop en dan de poeder erdoorheen smeren en dan wat vanille suiker voor de geur erop. eerst scheurde ze de broodjes aan stukken en at alleen de kleine stukjes op maar daarna at ze gewoon gelijk het hele broodje op. Probeer dat is

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 06:56

geeek schreef:
felicity schreef:

gewoon in z'n box laten hangen ook al is het 4 dagen wedden dat hij het na een paar dagen wel eet??

Lijkt me heel verstandig - NOT!
Als de muizen/ ratten/ mussen/ duiven/ vliegen het tegen die tijd nog niet op hebben, is het tegen die tijd waarschijnlijk vervuild met uitwerpselen e.d.
Lekker gezond voor je paard

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:00

ik doe dan altijd een gat in een appel en geef m die met de poeders erin

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:45

Ik zou in ieder geval iets met vocht nemen. Zemelen, appelmoes, stroop, slobber.

Ik kan ze nooit ongelijk geven hoor. die poeiers lijken mij ook niets