Bekend met glucosamine?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:58

Ik geef het voor 2 mnd, 67 euro zoveel

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:59

nu weet ik ook wat het is

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:08

Mijn paard heeft ook artrose, ik voer hem omega olie zit ook glucosamine in. Zie alleen het verschil nog niet echt, Ik hoor steeds van andere dat bij de hema je ook glucosamine pillen kan halen, maar kan ik dit mijn paard wel voeren en hoeveel moet ik er geven? Ik heb ook primeval maar dit eet hij echt niet op! Van alles geprobeerd maar hij weet het zo te doen dat hij wel zijn biks opeet maar de poeder er nog gewoon inligt. Hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:32

niemand dus?

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:34

Ik zat ook op een antwoord te wachten eigenlijk, over die pillen van de Hema

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:47

glucosamine helpt met de opbouw van nieuwe weefsels.
dit alleen wanneer er nog weefsel aanwezig is. wanneer er in gewricht geen weefsel meer aanwezig is wordt er ook geen nieuw weefsel aangemaakt ook niet door glucosamine.
maar wanneer er ook nog maar een heel klein beetje weefsel aawezig is helpt glucosamine ervoor om weer nieuw weefsel aan te maken, waardoor het gewricht weer hersteld en dus beter wordt.

dit geldt voor zowel mensen en paarden.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:53

Dus ik kan de pillen van de Hema gebruiken? Ik weet dat die van mij nog een klein beetje weefsel heeft omdat hij meteen toen er artrose was geconstateerd hij meteen poeder kreeg van Primeval. En hoe moet ik dit hem voeren? 1 pil per dag? en mag dat door slobber? ik hoop iets meer te weten over de Hema pilletjes

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:00

De meest sterke pillen van de hema bevatten 1500 mg, dit is 1 pil per dag voor een persoon tot ong. 80 kg. Vermenigvuldig dit gewicht naar dat van je paard en dan kom je op het aantal pillen.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:09

Ik gebruik de pillen van de kruidvat. Betaal er iets van 15 euro voor een potje. Ik geef het met een klein beetje biks in mn hand en de pil erin. Zo eet ze het wel. Ze krijgt 6 pillen per dag.

kidding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:09

Ik haal ze bij het kruitvat ,grote pot voor 9 euro.Maal ze fijn tot poeder even wat meer werk, maar is de moeite waard toch?

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:20

als je suplementen aan je paard voert die voor mensen bedoeld zijn moet je het wel in een vele grotere hoeveelheid toedienen anders heeft het weinig tot geen nut.

de combinatie, glucosamine, met choriniotride en msn werkt erg goed. een pot van horsefood kost ongeveer 39,-

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:50

Mijn vzpaard nu krijgt Glucosamine Complex van de Groene Os, pot kost 90 euro. Eigenaresse is erg tevreden mee! Ze geeft een schepje per dag zoals gewoon de aanbevolen hoeveelheid. Pot is 750 of 1 kg weet niet precies uit m´n hoofd.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:56

werkt wel, maar op langere termijn. verwacht geen spectaculair resultaat in een week of wat
combineren met chondroitine en msm zwavel (sulfor) is nog beter.
let wel op de dosering; verschilt nogal per product. kijk naar hoeveel van wat erin zit. duur is niet altijd beter (meer van die stof).
succes!
ps gebruik het zelf ook ivm rotte knie, helpt me goed!

Eefiesvenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:15

RicardoOpa schreef:
Ik gebruik ArthriAid in poedervorm. Is volgens mij 67 euro zoveel.
Te koop bij nutriscience

Dit gebruik ik ook maar dan vloeibaar. Ik wou het proberen omdat Svenna s'winters soms stram loopt en zo'n knak been heb. Had het idee dat het wel ietsje hielp, maar het is zo duur dat ik het nu alleen gebruik voor en na zware inspanningen.

Memuska

Re: Bekend met glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:22

Memuska heeft het een poosje genomen in combi met chondroïtine. Bij haar werkte het niet zo goed als ik gehoopt had. Ik denk dat het bij elk paard anders is: uitproberen volgens mij!