Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
[***] schreef:maar er is niet voor niets paardenvoer uitgevonden. Vinden jullie het niet eng om je paard te voeren met dingen waarvan je helemaal niet weet of het goed is? Nog afgezien van de hoeveelheid bestrijdingsmiddelen die op de schil van oa mandarijnen e.d. zitten?
Anoniem schreef:Rauwe aardappelen zijn idd niet goed maar gekookte aardappelen kun je wel geven.
Brood schijnt idd beter te zijn om dit gedroogd te geven het waarom weet ik niet.
Nessah schreef:Mijn paard is helemaal gek op Frambozen..
shadowlover schreef:rauwe aardappelen zijn ook giftig voor mensen

Anoniem schreef:Nessah schreef:Mijn paard is helemaal gek op Frambozen..
Kijk wel uit met frambozen en bramen want deze kunnen wanneer er teveel (en ja wanneer is teveel?) bij drachtige merries een miskraam/vroeggeboorte veroorzaken omdat er een stof in zit die baarmoederkramp veroorzaakt.shadowlover schreef:rauwe aardappelen zijn ook giftig voor mensen
Aardappelen is familie van de Nachtschade en deze is ook giftig. Tomaten en paprika's zijn hier ook familie van volgens mij.
Anoniem schreef:Nessah schreef:Aardappelen is familie van de Nachtschade en deze is ook giftig. Tomaten en paprika's zijn hier ook familie van volgens mij.
pitjes van de paprika zijn giftig geloof ik.OrissE_GipsY schreef:knoflook KAN giftig zijn, als je het te langdurig achter elkaar voert
)
shadowlover schreef:[***] schreef:maar er is niet voor niets paardenvoer uitgevonden. Vinden jullie het niet eng om je paard te voeren met dingen waarvan je helemaal niet weet of het goed is? Nog afgezien van de hoeveelheid bestrijdingsmiddelen die op de schil van oa mandarijnen e.d. zitten?
En jij vindt iedere dag friet ook verschrikkelijk lekker.... yeah right. Variatie is ook belangrijk, is het niet voor verandering van voedingsstoffen dan wel voor gewoon eens een keer lekker.
Giftige stoffen kun je eraf wassen en anders moet je kiezen voor onbespoten fruit.

?Miriano schreef:Paardenbrokken, daar doet een paard, laten we zeggen, 10 minuten over?
En daar zitten de voedingsstoffen in van een uur (of misschien wel meer) grazen in.
Ik vind het maar een stomme uitvinding
gillian schreef:Miriano schreef:Paardenbrokken, daar doet een paard, laten we zeggen, 10 minuten over?
En daar zitten de voedingsstoffen in van een uur (of misschien wel meer) grazen in.
Ik vind het maar een stomme uitvinding
Tja, in onze eigen gezaaide weitjes groeien echt niet alle planten die ze nodig hebben om alle vit, min en de rest uit te halen hoor![]()
Vind het juist een superuitvinding, brokken![]()
.
ik vind ze zelf ook heerlijk hoor!