Welk vitaminesupplement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:27

Misschien is het dan een idee om te kijken naar een supplement of liever misschien nog een voer dat specifiek bedoel is voor oudere paarden?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 13:26

Tja, als je op een pensionstal staat is het niet zo gemakkelik om van voer te veranderen. En aangezien Bill maar 2 kg brok krijgt, wat qua voeding en energie prima is, vraag ik me toch af of hij wel genoeg vitaminen binnenkrijgt, vandaar.
Maar ik ga denk ik de Multivit 15 eens proberen, die klinkt wel ongeveer als wat ik wil.

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:43

Nee, dat is inderdaad niet zo simpel.
Succes!

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:37

Volgens Pavo is Total Supply geschikt voor paarden die al op leeftijd zijn, en de Pavo MultiVit 15 zijn alleen vitaminen (geen mineralen dus) vooral geschikt ter ondersteuning van de verharing. Je kunt evt. ook nog aan de Pavo Vital denken voor paarden die ook nog weigegang krijgen of jongere paarden. Mijn paard (6 jaar, krijgt ongeveer 5 tot 6 kg brok plus droogvoer plus 1 kg sportmuesli per dad) krijgt de Pavo Vital als supplement bijgevoerd.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:15

Pavo Vital blieft meneer niet

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:42

Billy schreef:
Pavo Vital blieft meneer niet

Oeps, dan heb je een probleempje... Hoewel ik ze erg smakelijk vind ruiken. Ik had eens het advies gekregen om een vitaminesupplement van Marstall bij te voeren (Marstall Force geloof ik). Dat vond mijn paard zooooo vies dat hij ook de muesli liet staan waardoor het was gemengd. Ja, als hij de Vital al niet lekker vindt....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:10

Multivit 15 is vooral voor de uitstraling en extra temperament, er zit veel Vitamine E in etc.
Total Supply is een volledig supplement, ook geschikt voor oudere paarden.
Ik denk dat het een questie is van even rondkijken op bijv. www.paardendrogist.nl & www.divoza.com en het meest 'passende' supplement voor je meneer uitzoeken.

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:31

Billy schreef:
Iepoetjuh schreef:
Trias omega olie van NAF is ook wel erg goed, maar wel wat duur.
Total Supply of Kompleet plus zijn dan toch wel beter.
MaxH is duur, maar verder een prima supplement. Als je toch niks anders wilt zou ik dat blijven gebruiken

Waar staat dat ik niks anders wil? Ik heb alleen gezegd dat ik eerst de MaxH opmaak en intussen verder denk.....

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde, als je er voor zou kiezen om MaxH te blijven voeren in plaats van iets anders

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:35

Djilan schreef:
Iepoetjuh schreef:
Trias omega olie van NAF is ook wel erg goed, maar wel wat duur.

Trias Omegaolie is geen volledig supplement...

Op de eerste pagina raad iemand ook zeewier aan. Dat is ook geen kompleet supplement.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:37

Zeewier is een bron van aminozuren, vitaminen en mineralen en werd vaak gegeven als bijna volledig.
De evt. tekorten kun je aanvullen met een gezonde olie en een mineralenliksteen.

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:39

Waar haal je al die wijsheid toch vandaan
Nou dan kan die gezonde olie toch net zo goed trias omegaolie zijn