Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djilan schreef:Het kan maar zo zijn dat er veel paarden rondlopen met een lichte bloedarmoede. De eigenaar zal dit niet snel opmerken, hoogstens dat het paard wat suffig is.
Djilan schreef:Je kunt het je misschien niet voorstellen dat ze er ziek van kunnen worden, maar het kan dus echt wel!!
Máár dat hangt dus van de hoeveelheid af die je geeft.
Djilan schreef:Als je het bloed van je paard wilt zuiveren kun je beter een keer drainagecompositum van de Groene Os geven of een reinigingskuur...
Iepoetjuh schreef:Djilan schreef:Je kunt het je misschien niet voorstellen dat ze er ziek van kunnen worden, maar het kan dus echt wel!!
Máár dat hangt dus van de hoeveelheid af die je geeft.
Het kan misschien wel, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Als je paard er allergisch voor is kan hij ziek worden, maar ik ken genoeg paarden die wel knoflook krijgen en er niet ziek van zijn.
Als ze er echt onderzoek naar hebben gedaan en het blijkt giftig dan wordt het denk ik niet meer verkocht.
Iepoetjuh schreef:Djilan schreef:Als je het bloed van je paard wilt zuiveren kun je beter een keer drainagecompositum van de Groene Os geven of een reinigingskuur...
Drainage is toch voor het doorspoelen van de darmen en niet het bloed?
Hilli schreef:Aan de andere kant wordt in het stukje vanaf Pubmed gesproken van symptomen die zich ontwikkelen indien het paard meer dan 0.2 g/kg lichaamsgewicht binnenkrijgt. dat houdt in dat een paard van 500 kg meer dan 100 g knoflook per dag moet krijgen..
Djilan schreef:
Nope, is voor het afvoeren van afvalstoffen uit het lichaam, niet alleen de darmen.