Gemaaid gras eten, slecht voor een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:18

Cassidy schreef:
Vers gemaaid gras kun je gewoon aan paarden voeren, (doen ze bijvoorbeeld op de Uithof in Utrecht ook) maar het mag niet een dag hebben gelegen.
Gemaaid gras dat je aan paarden voert behoort langstengelig te zijn. Het gras dat je van je gazon afhaalt is te kort en kan voor verstoppingen zorgen.

Dat is ook wat ik ervan weet.
Het door boeren gemaaide gras van de weilanden kun je wel voeren het met de huis-tuin-en-keuken gemaaide gras is te kort en mag je dus niet aan paarden voeren. Dat kan gaan gisten en koliek veroorzaken.

pluizebol

Re: Gemaaid gras eten, slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:27

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:57

ellepel schreef:
volgens mij heeft het maar 1 reden, en dat zou zijn omdat door het maaien er wel ens olie an het gras kan zitten end at is niet gezond als de paarden dat binnenkrijgen....

Ja uhuhh
Dat is dus wat ik al zei

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 08:16

ik ken paarden die dat krijgen maar das 1 kruuiwagen voor 10 shetjes ofzo.. denk gewoon niet te veel van dat gras

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:47

Ik heb gehoord dat als het er ongeveer 1 weekje ligt dat het dan gaat broeien, en dat dus niet goed schijnt te zijn. Waar de paarden staan maaien we met opvangbak, de rest zonder.

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:05

ik geef het hem niet omdat ik gehoord heb dat er ook kleine giftige plantjes in kunnen zitten( alleen uit je eigentuin denk de boer halt het van een land dus daar zullen geen giftigeplantjes in zitten denk ik zelf ) ik geef het hem in iedergeval niet echt vaak Lachen