Wat voeren jullie je fjorden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:04

Joery krijgt in de ochtend en avond een grote pluk hooi, iets minder dan een plak.
En hij krijgt in de ochtend, tussen de middag en in de avond 1/4 biks met een handje muesli erdoor. Als we gereden hebben of als hij gelongeerd is heb ik altijd wel wat brood of penen ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:11

De Fjorden van de buren worden tweemaals daags gevoerd, brok en kuilgras, hoeveelheden weet ik niet.
Ze staan nu 24/7 op het land en leven nu van gras.

Fjordenmaniak

Re: Wat voeren jullie je fjorden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:33

Rian krijgt nu ze nog op stal gaan (waarschijnlijk mogen ze vanaf komend weekend naar buiten ) krijgt ze redelijk veel kuil om 7.30 en 21.30, de voerbeurten rond 12.00 en 17.00 krijgt ze een plukje kuil.
Ze krijgt daarnaast iedere week +/- 10kg wortels, dat is dan 1,4kg per dag, verdeelt over 4 voerbeurten.
Iedere dag 3 appels (tenzij ze erg groot zijn, dan 2) verdeelt over 4 voerbeurten.
Van brok voer ik Fyto Horse de Fyto Form, daar krijgt ze ongeveer 400gram per voerbeurt en van de granenmix 200gram per voerbeurt.
Ik ben erg tevreden over de brok omdat ze er niet fatsig van worden, maar wel langer energie hebben. Ik merkte binnen een week enorm verschil ten op zichte van Pavo Condition brok.