Voeding struggle shetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 17:20

Petunia27 schreef:
Wormen niet gelijk uitsluiten na negatief resultaat, dat zou ik over een aantal weken nog een keer testen. Cushing vind ik ook nog niet echt bij het beeld passen. Maar een manier om ergens achter te komen is dingen uitsluiten, dus dat zou je kunnen doen. Maar goed, ergens gaat de opname van eiwitten niet goed, verbruikt ze te veel eiwitten of krijgt ze niet genoeg gevoerd. Hoe is het gebit?

Ze heeft best een tijdje op arm hooi gestaan. Ik wist dat het wat armer was maar niet dat er echt niks in zat..
Ik heb haar een aantal weken geleden terug gehaald naar ons oude plekje (met goed hooi) en mentaal is ze al enorm opgeknapt.
Maar door het arme hooi is dus dat enorme eiwit te kort ontstaan.
Gebit is recent gecheckt en dus in orde.

Gezien haar vacht en een aantal andere symptomen denken ik en wat vrienden dat Cushing zeker aan de gang kan zijn helaas. Vandaar dat ik het toch graag wil laten testen. :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:44

Als ze dagelijks (beperkt) gras mag dan is het eiwittekort snel weer ingehaald.
Basis kan weer naar het hooi, met een vitaminebrokje en dagelijks wat gras. Hiervoor is al bijvoeding genoemd voor als ze weer tekort heeft. Merriebrok bevat enorm veel suiker en zetmeel en daar komen ze inderdaad wel van aan maar niet op een gezonde manier. Het verstoort bovendien de darmflora met al die koolhydraten.
Daihyo heeft al een hele lijst met gezond voer opgenoemd.
Doe je ook wat met haar? Wandelen en fietsen? Beweging is prima.

senna21

Re: Voeding struggle shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:45

Is het eiwit tekort echt vastgesteld of is dat de conclusie van de voedingsdeskundige?

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 17:51

Lindsey_99 schreef:
Basis kan weer naar het hooi, met een vitaminebrokje en dagelijks wat gras. Hiervoor is al bijvoeding genoemd voor als ze weer tekort heeft. Merriebrok bevat enorm veel suiker en zetmeel en daar komen ze inderdaad wel van aan maar niet op een gezonde manier. Het verstoort bovendien de darmflora met al die koolhydraten.

Ze heeft een hele tijd niks qua beweging willen doen.. ik wil dit weekend even rustig de tijd nemen om te kijken of we weer een klein stukje kunnen wandelen om te beginnen.
Maar tijdje terug telkens als ik iets met haar wou doen gaf ze duidelijk aan dit niet te willen, dus dan doen we het uiteraard niet. Nu heeft ze een tijd volledig vrij gehad op wat poetsen ect na uiteraard

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 17:51

senna21 schreef:
Is het eiwit tekort echt vastgesteld of is dat de conclusie van de voedingsdeskundige?

Dit is vastgesteld dmv bloedonderzoek

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:03

JustMePris schreef:
Lindsey_99 schreef:

Ze heeft een hele tijd niks qua beweging willen doen.. ik wil dit weekend even rustig de tijd nemen om te kijken of we weer een klein stukje kunnen wandelen om te beginnen.
Maar tijdje terug telkens als ik iets met haar wou doen gaf ze duidelijk aan dit niet te willen, dus dan doen we het uiteraard niet. Nu heeft ze een tijd volledig vrij gehad op wat poetsen ect na uiteraard

Als ze zo'n eiwit tekort heeft, gaan ze spieren afbreken. Dus wat dat betreft is het logisch dat ze niet wil lopen. Ze zal heel pijnlijke spieren hebben.