Dikmaker voor extreem moeilijke eter

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3955
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 18:12

Ze staat op een weiland met bloeiend gras, dus niet super rijk. Ze is net aan op gewicht, maar met aankomende energievretende events (vierdaagse en weekend weg) zou ik d'r graag net even iets extra geven om te voorkomen dat ze invalt.

Het is echt geen extreem dunne pony, junkfood eet ze prima, gras en hooi, wortels, appel, stukje oud brood ook. Sr. Priores, bietenpulp, diverse vitaminebrokjes niet. Ze is dan erg handig in datgeen wat lekker is uit de bak te filteren.

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dikmaker voor extreem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:41

En gewone brok? Klein zakje merrie brok misschien ?

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Dikmaker voor extreem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:34

Marstall Bergwiesen mash is een lekkere en eiwitrijke slobber, op basis van lijnzaad als eiwit en vet bron. Dat zou je kunnen mengen met Coolstance copra.
Of nog makkelijker: gebroken lijnzaad, kokend water er overheen, af laten koelen en dan geven. Als ze dat lust is dat misschien nog het makkelijkst. Dan heb je aardig wat vetten en eiwit extra.

Capriootje

Berichten: 6797
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Dikmaker voor extreem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:27

Hier is de kieskeurige eter heel blij met de Havens slobber mash. Tot nu toe de enige slobber achtige die hij niet met lange tanden eet of laat staan. Wie weet proberen waard!

Ik geef altijd een bak hiervan na het werken als extraatje naast gewone rantsoen en krachtvoer

Nimmy

Berichten: 3955
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Dikmaker voor extreem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 00:04

De vierdaagse valt uit ivm blessures spanmaatje (helaas wat scherps in dr hoef gehad), blijft enkel het weekend weg over eind juni, dat maakt het voor mij makkelijker.

Nu met gras, hooi, vitamine brokjes, gemalen lijnzaad en een klein scheutje limonade is ze mooi op gewicht.