Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lochsong
Berichten: 121
Geregistreerd: 03-01-17

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:02

Oerbalans van Vitalstyle

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:36

De muesli balancer van Vitalbix gaat er hier goed in en doet mijn paard het goed op, fijne waarden in het voer en ook het bestelling via de Vitalbix website gaat altijd makkelijk.

lletam

Berichten: 623
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:29

Wie voert er nog meer Pavo fibrebeet? Mijn net iets te slanke kwpner mag dus een beetje aanzetten. Pavo adviseert zelf 100 gr per 100kg lg, lijkt me vrij veel?

Helaas eet hij geen balancers en mixen (Equilin, Metazoa) dus nu terug op klassieke menu. Uiteraard i.c.m. onbeperkt en weidegang.

Miss_Mii21

Berichten: 597
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:43

lletam schreef:
Wie voert er nog meer Pavo fibrebeet? Mijn net iets te slanke kwpner mag dus een beetje aanzetten. Pavo adviseert zelf 100 gr per 100kg lg, lijkt me vrij veel?

Helaas eet hij geen balancers en mixen (Equilin, Metazoa) dus nu terug op klassieke menu. Uiteraard i.c.m. onbeperkt en weidegang.


Tijdje gevoerd, best grote bak had ik toen. Kreeg daar mijn paard (achteraf maagzweren) niet op gewicht. Multibeet senior heeft bij ons heel fijn gewerkt, maar gaf daar ook 2 kg geweekt van per dag (over 2x).
Daarnaast is de bergwiesenmash van Mastall ook fijn. Of Equifit Zupa hoor ik weleens langs komen.

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:49

lletam schreef:
Wie voert er nog meer Pavo fibrebeet? Mijn net iets te slanke kwpner mag dus een beetje aanzetten. Pavo adviseert zelf 100 gr per 100kg lg, lijkt me vrij veel?

Helaas eet hij geen balancers en mixen (Equilin, Metazoa) dus nu terug op klassieke menu. Uiteraard i.c.m. onbeperkt en weidegang.


Ik geef een halve schep voor een ijslander. Weeg het verder niet af ofzo.

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:39

Ik deed meestal ook een halve schep (droog) fibrebeet met een halve schep 18 plus muesli gemengd. Was voor een pony van streefgewicht 400 kilo. Dit was op de momenten dat de weide schraal werd en hij iets extra's nodig had. Toen hij echt mager stond ging ik naar een hele schep muesli en meer richting driekwart schep (droog) fibrebeet. Ik heb het eigenlijk altijd op het oog gevoerd. Nu voer ik alleen nog een handje fibrebeet met een beetje dieet muesli om zijn supplementen van de dierenarts er doorheen te kunnen mengen. Zonder de Fibrebeet vindt hij het maar vies.

Lindsey_99
Berichten: 2552
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:52

lletam schreef:
Wie voert er nog meer Pavo fibrebeet? Mijn net iets te slanke kwpner mag dus een beetje aanzetten. Pavo adviseert zelf 100 gr per 100kg lg, lijkt me vrij veel?

Helaas eet hij geen balancers en mixen (Equilin, Metazoa) dus nu terug op klassieke menu. Uiteraard i.c.m. onbeperkt en weidegang.


Die smaken ook niet zo lekker, maar als je ze mengt met een mash, (Bergwiesen, Vitalbix) en er een slobber van maakt, dan gaat het er vaak in als koek.
Ik meng meestal met een handje grasbrok, handje mash en een balancer, en laat het een kwartiertje wellen.

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:10

Equifirst healthy fibre?

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:23

Quattro van mijtens

marleen_88

Berichten: 14167
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:25

Mijne laat Vitalbix staan.

Ik voer Pavo sluesli 18+ dat gaat al jaren goed.

Wonkeydonkey

Berichten: 168
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:29


Balte

Berichten: 3566
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:33

Dodson and Horrell Cushcare condition.
Heb dit vroeger nog gevoerd aan mijn cushing merrie toen ze in langer winterhaar bleef staan en we een vermoeden van Cushing hadden. Ik had daar snel resultaten mee. Later is ze ook op medicatie gegaan maar ik was wel tevreden van dit voer.

lletam

Berichten: 623
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:21

Ennn vandaag laat ie de helft weer staan... Hoop echt dat hij dit wel blijft eten, zak vier inmiddels |o

lletam

Berichten: 623
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:52

Iemand ervaring met Pavo weightlift?

Edit: weet iemand of Pavo ook proefverpakkingen heeft? Ben wel een beetje klaar met al die net aangebroken zakken voer...
Laatst bijgewerkt door lletam op 15-06-24 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:57

Ja geef ik samen met de fibrebeet. Ze eet het graag, maar merk nog niet veel verandering.

Als ik trouwens enkel fibrebeet geef dan staat ze dat ook een beetje met lange tanden te eten. En blijft ze maar kijken of er toch echt niks anders komt, als ik die brokken erbij geef dan gaat het in 1 x op.

Dus wellicht een idee om nog iets toe te voegen aan de fibrebeet.

lletam

Berichten: 623
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:59

De eerste dagen at hij met smaak, gister kon ik de helft weggooien en vandaag handje muesli erbij gemikt en toen at hij het wel op...

Ben zo'n kieskeurige eter helemaal niet gewend... Mijn vorige at alles waarvoor z'n kiezen kwam!

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:05

Kan ik eerst een voer proberen?
Van een aantal producten hebben we kleine proefverpakkingen. Deze hoeveelheid is niet voldoende om te zien hoe jouw paard het erop doet, maar zijn puur bedoeld om te kijken of je paard het lust. Een proefverpakking kan je gratis aanvragen via het contactformulier.



Dit staat op de site van Pavo. En anders zou ik ze gewoon een mailtje sturen.

Beauty26
Berichten: 2054
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:03

Die van mij ook zeer kieskeurig eet sluesli mix heel goed ze hebben nu ook voor senioren een bepaalde zaken voer.. die van mij eet t heel graag, wel als slobber..

lletam

Berichten: 623
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:21

Skessa_ schreef:
Kan ik eerst een voer proberen?
Van een aantal producten hebben we kleine proefverpakkingen. Deze hoeveelheid is niet voldoende om te zien hoe jouw paard het erop doet, maar zijn puur bedoeld om te kijken of je paard het lust. Een proefverpakking kan je gratis aanvragen via het contactformulier.



Dit staat op de site van Pavo. En anders zou ik ze gewoon een mailtje sturen.


Thanks!

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Smakelijk voer, laag in suiker en zetmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:24

Ik zweer bij spoelders zero. Onze erg lastige eter vind het nog steeds fantastisch en komt er zelfs in het vroege voorjaar de weide terug voor af. Wat voor hem bijzonder is. Ze hebben 2 zero varianten

Glossy2009
Berichten: 20
Geregistreerd: 11-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:51

Ik voor equifyt green power en pre active voor mijn merrie die weinig suiker en zetmeel mag.
Ze vind het heerlijk en doet het er goed op

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:16

Glossy2009 schreef:
Ik voor equifyt green power en pre active voor mijn merrie die weinig suiker en zetmeel mag.
Ze vind het heerlijk en doet het er goed op


Had eerst equifit zupa maar daar vonden ze helemaal niets aan. Spoelders is met appelextract waardoor de zoete appelgeur. Het ligt hier gerust wat langer in de auto. Fantastisch die geur haha

Balte

Berichten: 3566
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:17

dierenfan schreef:
Ik zweer bij spoelders zero. Onze erg lastige eter vind het nog steeds fantastisch en komt er zelfs in het vroege voorjaar de weide terug voor af. Wat voor hem bijzonder is. Ze hebben 2 zero varianten


Ik koop ook alles bij Spoelders, maar ja, voor mij is het hier gewoon achter de hoek. Voor de oudere paarden de senior en voor de anderen de Zero.

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:26

Cioccolato schreef:
Equifirst healthy fibre?

+1

Is qua samenstelling ongeveer gelijk aan Pavo ease en excel, met verschil dat de equifirst door meerdere paarden die ik ken zeer goed gegeten wordt en de Pavo niet.

Het is gewoon een volwaardige muesli, ook qua vezels en eiwitten, dus geen balancer zoals hier veel geadviseerd wordt.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:45

Balte schreef:
dierenfan schreef:
Ik zweer bij spoelders zero. Onze erg lastige eter vind het nog steeds fantastisch en komt er zelfs in het vroege voorjaar de weide terug voor af. Wat voor hem bijzonder is. Ze hebben 2 zero varianten


Ik koop ook alles bij Spoelders, maar ja, voor mij is het hier gewoon achter de hoek. Voor de oudere paarden de senior en voor de anderen de Zero.


Dat is helemaal mooi! Zou ik ook liefst doen. Gelukkig dealer hier in directe omgeving. Als hier in 2025 BTW flink omhoog gaat (is nog afwachten volgens mij) wordt het wel lonend voor mij om naar leverancier zelf te rijden