Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Dat is fijn om te horen Rien. Mogelijk was hij alleen tegen ijzers bij mijn specifieke situatie, dat zou kunnen. Ik heb alleen email contact met hem gehad
Wildgirl schreef:Ik zou iig testen op vitamine e en een algemeen bloedbeeld.
Je zegt dat je paard heet wordt van de pavo maar tegelijkertijd voer je magnesium bij omdat je anders een druk paard hebt?
Heb je wel eens naar de endurance mix van havens gekeken? Die is vrij nieuw en ik hoor er binnen de westernsport goede verhalen over.
Elektrolyten kun je evt vervangen door standaard een goed zoutblok en na arbeid een schepje zout over het voer, stuk goedkoper iig
billy3105 schreef:Dit is vitamine profiel groot:
Selenium, Vitamine A, Vitamine E,Beta-caroteen, Zink, Ijzer, Molybdeen, Koper, Zwavel
Parameters
• Andere categorieën
o Bèta-caroteen
o IJzer
o Koper
o Selenium (serum)
o Vitamine A
o Vitamine E
o Zink
Da was het wel met mij eens dat het ergens niet klopte zeker icm met zijn huid. Vond hem verder gezond en vrolijk ogen maar snapte mijn zorgen. En dat ik de problemen zoals zijn kloven goed aanpak dat de huid wel snel rustig wordt. Ze zag ook dat wonden slecht helen, er komt wel snel een mooi stukje huid op maar daarna veel litteken weefsel en weinig haar.
Ik zal het bloedbeeld hier ook delen. Kunnen we verder puzzelen
Chantal_lipi schreef:Je vraagt enorm veel van je paard, het verbruik aan eiwitten is dus ook hoog. Voer je dit wel voldoende? Ik zou je rantsoen eens laten doorrekenen door een goede nutritionist.
Swanzie schreef:Ik zou toch echt eens aan msm denken. Is goed voor zowel de hoeven als de huid. Als paarden weinig op gras komen dan komt hier al snel een tekort in omdat msm alleen in verse producten zit (zoals gras of broccoli). In hooi ed zit het dus niet meer
Sizzle schreef:Mijn paard heeft veel betere hoeven en haarwissel gekregen nadat ik er een keer zak (zwarte komijn) Schwarzkümmel brokjes doorheen gevoerd heb.
Het kan uiteraard ook toeval geweest zijn, maar schaden doet het niet.
SjonnieZ schreef:Mss erg uit of the box en mss niet wat je wilt horen. Maar train je mss niet teveel? Kan van invloed zijn op het algehele gestel van het paard en daar kun je niet tegenop voeren of suplementeren.
Wdj schreef:Een ouderwetse: vroeger smeerde je bij traag groeiende hoeven de kroonrand in met laurierzalf en gaf je voor de huid en vacht af en toe een flesje bruin bier door het voer.
SjonnieZ schreef:Super TS dat je dit ook in consideratie neemt.
Pareltjes schreef:Ik schrik van het legio aan supplementen...
Goed voer in basis moet ruim voldoende zijn.
Wat is de bloedlijn van je arab? Ik ken lijnen die je tot Sint juttemus kunt blijven voeren maar geen gram aankomen. Die je maar niet naar arbeid bijgevoerd krijgt.
Mag ook via pb
Pareltjes schreef:Wdj schreef:Een ouderwetse: vroeger smeerde je bij traag groeiende hoeven de kroonrand in met laurierzalf en gaf je voor de huid en vacht af en toe een flesje bruin bier door het voer.
Bruin bier is goed voor de darmflora. Zou best een idee kunnen zijn als daar wat problemen zijn. Die laurierzalf deed niet veel behalve de kroonrand soepel houden.
billy3105 schreef:We hebben wat gevonden in zijn bloed!
[ [url=m/KhHtIP.jpg]Afbeelding[/url] ]
In overleg met de dierenarts zal hij dan straks het volgende krijgen
0,5 schep ease en excel
0,5 schep top sport
Magnesium
Electrolyten
Door da samen gestelde supplementen met selenium en vit e
Over 6-8 weken prikken we opnieuw bloed en kijken dan het geheel weer na of het het juiste effect heeft en geeft.
Molybdeen is ook verhoogd, maar nu nog geen reden tot zorgen gezien zijn koper opname voldoende is