Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
daffodil schreef:Cchanny schreef:Heel eerlijk?
Ik zou dat geen oplossing vinden. Dat vind ik echt sneu.
IR/EMS is ook genoemd. Daar ga ik mijn paard ook op laten checken.
Lucerne is voor mijn paard geen optie helaas, daar krijgt hij maagzweren van.
Graasmasker is niet zielig, soms is het kiezen tussen een paard zich laten doodeten of hem daartegen beschermen met een graasmasker. Die van mij staat ook 24/7 met graasmasker. Mijn shet stond ook 24/7 met graasmasker. Alternatief was dooreten, hoefbevangen en dus dood.......geen moeilijke keuze!
amyz schreef:Honger/schrokken kan ook voortkomen uit een tekort of onbalans ergens. Misschien eens kritisch kijken naar het krachtvoer? Ik had een hungry hungry hippo op marstall Force bijv, geswitcht naar andere vitaminebrok en het was over.
Cchanny schreef:De mijne raakt super gefrustreerd van het masker. Dus vandaar dat ik het sneu vind.
Toen hij nog 24/7 op het gras stond stond hij ook 24/7 met graasmasker. Dat ik iets sneu vind, hoeft niet te betekenen dat ik daardoor er maar voor kies om mijn paard dood te laten gaan..
criollo_yess schreef:Een vriend van mij maakt slowfeeders op timer die een x aantal momenten per dag open gaat waardoor er gedwongen eetpauzes ontstaan. https://www.facebook.com/slowfeeders/
daffodil schreef:Cchanny schreef:De mijne raakt super gefrustreerd van het masker. Dus vandaar dat ik het sneu vind.
Toen hij nog 24/7 op het gras stond stond hij ook 24/7 met graasmasker. Dat ik iets sneu vind, hoeft niet te betekenen dat ik daardoor er maar voor kies om mijn paard dood te laten gaan..
Ik zeg niet dat jij jouw paard doodlaat gaan, maar bij andere paarden of pony's is het serieus wel de afweging. Geen masker kan betekenen dat ze zich letterlijk doodeten. Frustratie is vaak ook een kwestie van eraan wennen. En prima, als die van jou zonder kan maar dat geldt dus niet voor iedereen.
Met een graasmasker uit een hooinet eten, lijkt mij ook moeizaam, zou ik persoonlijk niet doen maar ik heb ook geen oplossing voor het gulzige eten. Als mijn paard op stal staat, vreet ze ook binnen tien minuten haar hele hooi voorraad op waar een ander twee uur over doet.