Elisa2 schreef:Op die laatste foto ziet hij er helemaal niet zo slecht uit, hij glanst en de ribben zijn niet te zien.
Wbt dat topline syndroom, ik denk dat dit gewoon een kwestie is van de juiste training. Goed nageeflijk over de rug trainen en longeren en binnen een paar maanden staat er een heel ander paard.
Ik zou hem trouwens wel binnen zetten s"nachts zodat hij daar zijn rust kan pakken en de hele nacht kan eten. En met koud/ guur weer een dekentje op..zorgen voor onbeperkt ruwvoer etc.
De hele nacht volproppen is niet zo goed. Daar krijgt een paard ook niet de juiste bespiering van en zeker met flink bijvoeren kan je daar weer veel andere problemen door krijgen.
Voor een goede darmfunctie, moet een paard echt bewegen.
Als een paard buiten voldoende eet, beschutting heeft en ook goed tot rust komt, wat allemaal hier verteld is en ook op foto's te zien is, is op stal helemaal geen toevoeging.
Wij moeten nu vaak op stal zetten vanwege de wolven in de straat en mijn merrie gaat daar eerder van achteruit dan vooruit. Ook op stal staan kan veel stress geven en heeft veel nadelen.
Vaak is het wel voor de eigenaar een fijn gevoel dat een paard op stal staat. Maar je kan dezelfde goede omstandigheden ook buiten aanbieden. Zeker in een stabiele groep zou er meer rust moeten zijn omdat paarden over elkaar waken.
Als ik 's nachts de stal in loop slapen er 2, soms 3 en om de beurt. Buiten gaan ze bij elkaar liggen en waken ze om de beurt.
En ook met slecht weer kiezen ze een strategische plek waar ze duidelijk overzicht hebben. Zelfde als met vuurwerk bijv.
Je gaat nu richting het betere weer, maar het is nog vrij nat en guur soms, dus een deken zou nu de eerste stap zijn om te helpen.