Jaydelini schreef:Maagzweren zijn uitgesloten.
Ik heb haar ook al een spirulina gegeven. Ik had wel het idee dat dit werkte, maar ze vond het niet zo lekker.
Ik heb inderdaad een goede zadelpasser er bij gehad en dit wordt ieder half jaar gecheckt. Ik heb meerdere zadelpassers erbij gehad die zeggen dat dit zadel erg goed ligt. Ik ken haar zoals ik al zei best wel goed, dus ze laat merken als iets niet oke is.
Ze komt momenteel inderdaad 5 uur vrije beweging buiten. Daarnaast doe ik elke dag wat met haar om haar zo veel mogelijk beweging te kunnen geven.
Ze wordt in April 9 jaar.
Ik heb haar als 4 jarige gekocht en zelf opgeleid tot het Z1. Ze heeft veel meer potentie, maar we doen het rustig aan.
De goede foto was ze 6, de slechte foto was van vorig jaar zomer (toen was ze dus 8). We zijn naar een stal verhuisd waar ze 3 x zoveel buiten komt. Ze krijgt nagenoeg onbeperkt onverpakt hooi van goede kwaliteit. En ze staat naast haar beste vriendin.
Ze is vrij koel in het hoofd en maakt zich niet snel druk. Ze is ook een binnenvetter. Maar ik merk snel op wanneer ze spanning heeft, iemand die haar niet kent zou het niet zien. Maar ik merk het gelijk op.
Ze is niet gecheckt op PPID, omdat daar 0 aanleiding toe zijn.
Weet je zeker dat ze dat vaker buiten staan fijn vindt? En heeft ze nu maar aan 1 kant een buur op stal en voorheen bijvoorbeeld aan 2 kanten? Stond ze bij haar vorige stal in bijv. een lichtere omgeving? Met hoofd wel/niet naar buiten? Was het daar kleinschaliger of juist groter (drukker of minder druk)?
Sommige paarden aarden op de ene plek nou eenmaal beter dan op de andere plek, ondanks dat wij mensen soms denken dat de nieuwe plek veel fijner voor ze is.
Was het ruwvoer op de vorige stal wellicht voedingsrijker? Mijn (sport)paard is hier heel gevoelig voor. Ze doet het echt niet goed op arm voer.
Niet dat dit het hoeft te zijn natuurlijk, maar gezien je al zoveel zaken hebt uitgesloten, zou het naar mijn idee wel kunnen.