Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Change3x schreef:Met luzerne oppassen, de harde stengeltjes kunnen beschadigingen veroorzaken.
Ik zat al te wachten op zo'n waarschuwing
Het is gewoon onzin. Als je een luzerne koopt van een goed merk, dan zitten daar helemaal geen harde stengeltjes in. En zeker niet harder dan je in een gemiddelde baal hooi kunt vinden. Een paard moet goed kauwen en luzerne draagt daar aan bij.
Al die bangmakerij rondom luzerne... nergens voor nodig. Het is zeer geschikt goed paardenvoer en draagt bij aan een gezondere maag.
bloemm schreef:Cheminee schreef:Hier gebeurt dat (alleen in de zomerperiode ook). Mijn hooi is nooit op in de ochtend! Omdat hij wel brokken krijgt voordat hij naar buiten gaat meng ik dit met hartog (digest of grasmix, net wat op voorraad is)
Weet jij hoeveel ze bij jou krijgen kwa hooi? Hartog stond iid ook nog op m'n lijst.Change3x schreef:Fibrebeet of speedibeet, echter moet je dat wel even een kwartiertje weken voordat je het geeft. Met luzerne oppassen, de harde stengeltjes kunnen beschadigingen veroorzaken.
Kun je met fibrebeet of speedibeet het ook een dag van de voren weken? Blijft dat goed/lekker?
kiwiwitje schreef:Wij gaven dit in de bijbehorende voerbox. Afgewisseld met een emmer grasbrok.
https://www.hartog-lucerne.com/ruwvoer/ ... mpact-gras