Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:08

Mizora schreef:
Veel andere diervoeding zat meer marge op. Maar mijn hondenvoer is ook met dik 30% gestegen, mijn legkorrel is van 13 naar 17 euro gegaan. De caviakorrel is gelukkig niet veel duurder geworden.

Hondenvoer bij mij inderdaad ook enorm omhoog.

mirim

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:15

Misschien wel een tip voor degenen die paardenvoer groot willen inslaan :
Zorg dat het droog, koel en donker ligt. Dat geeft de minste kans op mijt in je voer.
Het zou zonde zijn als je alles weg zou moeten gooien <<)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:40

Hier ook oud paard, krijgt zo'n 8 kilo slobber per dag (droog afgewogen). In de winkel hadden ze het afgelopen week over leveringsproblemen met de senior priores. Ik ben wel aan het kijken of ik zelf iets kan samenstellen met pulp en een goede vitaminebrok. Nu in de zomer is hij aardig aan het bijkomen omdat hij gras nog redelijk kan eten. Misschien zouden we iets terug kunnen in voer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:44

Ik ben overgestapt van Agrobs naar Voermeesters ivm prijs.
Voermeesters is nu ook al een paar euro duurder geworden.

Victorious Secret heb ik als balancer en had gelukkig groot ingekocht voor de prijsstijgingen.

We hebben nu nogal een rijke wei, dus voer halve porties aan Muesli en balancer en merk daardoor in mn portemonnee nog niets.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:45

Gelukkig krijgt mijn paard op de pensionstal ruwvoer van eigen land. Ik zag dat de pavo ook enorm omhoog is gegaan inderdaad. Misschien ga ik wel een combi voeren van muesli en de subli sportbrok, die heeft nog een goede prijs. Ik moet wat volume voeren ivm supplement.

Kattenvoer was hier vorige week nog net zo duur als anders.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 09:11

Ik voer momenteel even geen balancer maar “ ordinair “ een halve schep muesli met een gratis gekregen zak ruwvoermix om te mengen.
Wil dan eigenlijk terug naar vitamine brokje met “ iets”, maar omdat hij nog in de groei is is alleen vitamine brokje voor hem net niet genoeg. Twijfel om dan een goedkopere brok Oid te kopen.
Agrobs is idd ook enorm duur geworden, vind het persoonlijk echt té.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:30

Een halve schep muesli is toch "iets"? Dat doet voor de vitaminen en mineralen niet veel (uitgaande van een paard), want je moet daar gemiddeld 2.5kg van voeren bij een paard van 500kg. Dus hier 120g marstall force bij doen is voldoende.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 09:34

Marstall force doet de mijne het niet lekker op.
Ik gaf juist altijd graanvrij voer, dus balancer samen met wat kruiden, geweekte grasbrok Oid, zelf gemalen lijnzaad.
Heb nog even om te denken wat ik ga voeren.
Voor nu ben ik niet zo bang voor gelijk een tekort, wilde even een maandje geen balancer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:39

Muze schreef:
Ik voer momenteel even geen balancer maar “ ordinair “ een halve schep muesli met een gratis gekregen zak ruwvoermix om te mengen.
Wil dan eigenlijk terug naar vitamine brokje met “ iets”, maar omdat hij nog in de groei is is alleen vitamine brokje voor hem net niet genoeg. Twijfel om dan een goedkopere brok Oid te kopen.
Agrobs is idd ook enorm duur geworden, vind het persoonlijk echt té.

Een halve schep Muesli lijkt me echt te weinig aan vitaminen en mineralen bevatten.
Zou toch nu al aanvullen met een balancer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:49

Hier 2 paarden met specifieke problemen dus die durf ik niet zomaar over te zetten op ander voer.
Ik voer Pure feed en ook dat gaat omhoog.
Het is dan maar niet anders, de laatste keer wel iets meer ingekocht, maar je zit ook met houdbaarheid dus heel veel meer gaat ook niet…

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:00

Hier is het vlees van de hond ook in een paar maanden tijd van €48 naar €58 per maand gegaan. Is niet leuk meer en ik voer al z'n beetje het goedkoopste vlees.

Weet niet wat ik ga doen. Dat het goedkoper moet is zeker, maar weet niet hoe ik dat voor elkaar kan gaan krijgen.

De verzekering ging óók al met €8 per maand omhoog, dus die aanvullende pakketten heb ik eruit gegooid.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:03

Ik ben van de Pavo Nature’s best overgestapt op de Pavo Cerevit, deze was nog enigszins redelijk geprijsd. De Nature’s best was bijna €5 omhooggegaan in prijs, echt absurd |o

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:21

Hier ook voor de 2e keer een prijsstijging in 3 mnd tijd. Maar wel steeds met 50 cent per zak, dus tov vorig jaar een euro erbij ongeveer. De balancer is in januari met 2,50 voor 25 kg omhoog gegaan. Ik voer wel graanvrij.

Dus ook hier prijsstijgingen, maar gelukkig niet zo absurd als so.mige hier..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:29

Hier in Frankrijk zijn de prijzen ook flink gestegen. Muesli 2 euro duurder en merrie brok 4 euro, en ik voer daar een zak per 5 dagen van.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:32

Mijn paard krijgt de jaarling merriebrok van Van Gorp (Horsefood)
Ten opzichte van de Podo Lac van Pavo is dat nog enigszins te doen.
Ik werk in de veevoeders en zie helaas dagelijks nieuwe prijslijsten voorbij komen.
Maar ondanks de prijsstijgingen blijven klanten toch merkgebonden.

Ik zag ook iemand voorbij komen die 17 euro betaald voor legkorrel, ben wel benieuwd welke regio dat is want daar zitten wij nog lang niet aan qua prijs!

Zelf al jaren goede ervaringen met Van Gorp, ook als je kijkt naar de vitaminering etc is dat een mooie, betaalbare brok.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:39

Niet meer als logisch dat ook het paardenvoer stijgt qua prijs.

Het andere veevoer is de afgelopen maanden al zo extreem veel duurder geworden dat ik het eigenlijk raar vond dat de prijzen nog niet waren gestegen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:45

Als mijn paard nog volop in het voer stond zou ik ook uitwijken naar alternatieven denk ik waar mogelijk. Hij krijgt al het minimale en is daar zelfs nog te vet op voor het mooie. Hij krijgt dagelijks een handje luzerne met daar aan toegevoegd vitaminekorrel en een handje dieetmix van subli. Verder kan hij hooi naar behoefte eten maar het hooinet is al in geen weken meer aangeraakt sinds hij dag en nacht op de wei gras kan eten. Goedkoper dan nu op dit moment met het weideseizoen kan ik denk ik geen paard houden, geen kosten voor bodembedekking want naar binnen gaat hij uit zichzelf ook niet meer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:50

OleJon schreef:
Wat ik wel een serieus probleem vind, nu er veel boeren moeten verdwijnen. Zal het ruwvoer aanbod ook kleiner worden en daarom ook een stuk duurder

Het zijn niet veel boeren die moeten verdwijnen, het gaat om de veepopulatie, die moet krimpen.
Het kan zomaar zijn dat er veel meer gras vrijkomt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:11

valine schreef:
Ik ben van de Pavo Nature’s best overgestapt op de Pavo Cerevit, deze was nog enigszins redelijk geprijsd. De Nature’s best was bijna €5 omhooggegaan in prijs, echt absurd |o

Ik voer ook nature's best maar wat kostte die eerst? Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik betaalde
Ik ga een nieuwe voorraad halen dus ben benieuwd wat hij nu kost.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:23

AaronYve schreef:
Ik voer ook nature's best maar wat kostte die eerst? Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik betaalde

https://www.medpets.nl/pavo-natures-bes ... gKDbPD_BwE

Bizar zeg…

Ik sta nu op een stal waar ik behalve af en toe slobber en een wortel zeg niks koop qua voer. Het voer dat de stalhouder geeft ben ik zeer tevreden over en zit bij de stalprijs in.
Daar ben ik nu wel extra blij mee…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:23

hier equifyt en die blijft voorlopig stabiel van prijs. Als vitalbix dat ook doet vraag ik me af of het niet vooral de goedkopere merken zijn die duurder worden nu.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:31

Dees schreef:
OleJon schreef:
Wat ik wel een serieus probleem vind, nu er veel boeren moeten verdwijnen. Zal het ruwvoer aanbod ook kleiner worden en daarom ook een stuk duurder

Het zijn niet veel boeren die moeten verdwijnen, het gaat om de veepopulatie, die moet krimpen.
Het kan zomaar zijn dat er veel meer gras vrijkomt.

Ben er toch bang voor. Hier wordt ontzettend veel grond volgegooid met zonnepanelen. Voor ons huis stond het vol aardappel, ui, bier, hennep en gras. Dat wordt allemaal zonnepanelen en is op meer plekken al zo bij ons in de buurt.

Veel boeren bieden hun hooi van 2021 aan voor 4 euro, maar ben bang dat ze allemaal het nieuwe flink omhoog gaan doen + wat er dan nog evt ligt.

Dat alles duurder wordt weten we, maar zoveel euro per zak is echt extreem veel. Vraag me af of ze het gaan voelen als mensen toch alternatieven gaan zoeken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:33

Ineke2 schreef:
AaronYve schreef:

https://www.medpets.nl/pavo-natures-bes ... gKDbPD_BwE

Bizar zeg…

Ik sta nu op een stal waar ik behalve af en toe slobber en een wortel zeg niks koop qua voer. Het voer dat de stalhouder geeft ben ik zeer tevreden over en zit bij de stalprijs in.
Daar ben ik nu wel extra blij mee…

Dat kost die nu of voorheen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:35

Overigens scheelt het voor hondenvoer ook wel erg waar je het koopt.

Mijn moeder heeft een hondje overgenomen. Die stond op een brokje en die wilde ik voor haar bestellen. Bij de een 12 euro voor 3kg en bij de ander 19 euro voor 3kg en verder exact hetzelfde. Bij eerste is verzenden zelfs nog goedkoper.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:40

Ayasha schreef:
hier equifyt en die blijft voorlopig stabiel van prijs. Als vitalbix dat ook doet vraag ik me af of het niet vooral de goedkopere merken zijn die duurder worden nu.

De pre active is al 2 euro duurder geworden, was 17,95 nu 19,95. Net als de seniores priores van subli ook 2 euro duurder is geworden, maar die was ook altijd relatief goedkoop met 15,25. Ik vind het zelf nog wel meevallen qua prijsstijging. Ik heb een shet die te mager is na de 4 daagse en sowieso altijd wat te slank staat dus daarvoor is de SP. Mijn andere staat gewoon op alleen de pre active.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 11-06-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt