Daar ga je hoefbevangenheid echt niet mee helpen met zulke supplementen mijn dierenarts vind het ook geldklopperij geen enkele heeft een bewezen werking... Ik heb dus wel een keer een extreme reactie van paard gehad op zo'n supplement die kon niet tegen in een ingredient kennelijk. Het is echt niet altijd baad het niet schaad het niet...
Er zijn ook paarden die hoefbevangen worden van te suikerrijk hooi. Hooi moet je eigenlijk altijd testen. Wanneer je hooi niet test heb je eigenlijk geen flauw idee wat je paard eet aangezien het meeste wat ze krijgen ruwvoer is. Dan kan je nog zo goed je brok afstemmen en supplementen afstemmen. Maar wanneer ze veel te suikerrijk hooi krijgen bijvoorbeeld dan kan je daar alsnog allemaal problemen bij krijgen.
girlyggirl
Geplaatst: 04-06-22 07:31
MarjanB schreef:
happytime schreef:
Ik volg ook even mee, gaf al glucoballance maar toch bevangen/ ppid
Hier t zelfde..
Maar deden jullie wel.om de 6 a 8 weken een stopweek inlassen?? Merk dat heel veel mensen dit niet weten
Was nog niet zo lang begonnen denk net 6 weken. Nu idd een stopweek gehad. Pot is bijna op. Dus ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met de suikerbalans.
Dat van de stopweek wist ik inderdaad ook niet. Fijn om dat te lezen
girlyggirl
Geplaatst: 04-06-22 12:39
MarjanB schreef:
Was nog niet zo lang begonnen denk net 6 weken. Nu idd een stopweek gehad. Pot is bijna op. Dus ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met de suikerbalans.
Huh hoeveel geef je dan? Ik doe maandrn met een pot
girlyggirl
Geplaatst: 04-06-22 12:42
Amber_anne schreef:
Dat van de stopweek wist ik inderdaad ook niet. Fijn om dat te lezen
Geloof mij, je bent niet de enigste. Daarom probeer ik t altijd overal en tegen iedereen te mwlden want hwt werkt bij mij zó goed dat het zondr is als mensen zouden zeggen dat t niet werkt terwijl ze zelf iets fout doen in bit stond laatst geloof ik een heel stuk over stopweken bij supplementen.
MarjanB
Geplaatst: 04-06-22 12:44
girlyggirl schreef:
MarjanB schreef:
Huh hoeveel geef je dan? Ik doe maandrn met een pot
Schepje per dag en in begin 2
maitestar23
Geplaatst: 04-06-22 13:35
Hier ook erg goede ervaringen met Glucobalance, maar door stopweek waarschijnlijk hoefbevangen geraakt Gauw weer begonnen samen met Psyllium wat ook goed is voor de suikerspiegel en nu maar met duivelsklauw...
Ik geef in het voorjaar altijd gluco balance. Paard heeft verleden met hb en kan niet tegen gras. Krijgt alleen wat randje van ons pp binnen, maar dat is helaas al voldoende on te gaan jeuken en bolle flanken te krijgen.
Die van phytonics, prijs per dag 0,72 euro (ik koop ‘m altijd met 25% korting bij horsefitshop). Ingredienten: Fenegriek, Zuurbes, Varkensgras, Rozemarijn, Gember, Zoethout, Groene kool, Monnikspeper, Spinazie, Peterselie, Artisjok, Venkel, Salie, Mariadistel, Grote brandnetel, Rosella, Broccoli, Kleine brandnetel, Citrusbioflavonoïden, Kaneel, Bamboo, MSM 27,7 mg, Magnesium, Calcium, 3,69 mg. Himalayazout, Maiszetmeel.
Van de groente weet ik de werking niet, maar van de kruiden is wel terug te vonden wat die doen (kruidenwiki van horsecomplete bijv).
Vindt de anderen best prijzig. Suikerbalans is 1,20 per dag en de glucose support 0,93 euro per dag.
Ik geef sinds een week gluco support en merk toch ec het verschil mijn pony kon amper een stap zetten stond al 10 dagen op buut en geen verschil terwijl ze niet dik stond en niet echt een hele harde manenkam had maar wel bevangen sinds een week geef ik dit gemengd met water in een spuit dus ook geen voer en ze trekt alweer sprintjes
amsterdam10
Geplaatst: 18-08-22 14:40
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met de suikerbalans zijn nu we een paar maanden verder zijn!
happytime
Geplaatst: 18-08-22 19:29
Ik ben ook wel benieuwd,zelf nog niet gebruikt omdat de merrie bij de hengst in de box/paddock stond en goed was afgevallen
IngridM
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-22 04:11
amsterdam10 schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met de suikerbalans zijn nu we een paar maanden verder zijn!
Geef het nu een tijd maar nergens verschil in gemerkt. Als fles op is stop ik, kijken of er dan wat veranderd
Nouvel
Geplaatst: 20-08-22 09:34
Ik had bij onze Arabofries het idee dat hij met de suikerbalans minder ging schuren en toch wat meer afviel dan met de glucobalance. Maar hij staat nu stil en kan geen gras eten omdat zijn tanden zijn getrokken dus ik geef het nu even niet.
Met mijn lusitano die niks doet, alleen eet… merk ik geen verschil