Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Aleen gzh is te eenzijdig qua wat ze binnen krijgen. Ik geef er weidehooi naast. Sinds ik een groot deel heb vervangen door gzh zijn die van mij beter op gewicht te houden en zitten ze beter in hun vel. Zomereczeem is ook over gegaan. Dus ik ben al ruim 11 jaar tevreden over dit hooi.
capopjekop schreef:Graszaadhooi kun je bij de foeragehandel kopen.
isa06x schreef:capopjekop schreef:Aleen gzh is te eenzijdig qua wat ze binnen krijgen. Ik geef er weidehooi naast. Sinds ik een groot deel heb vervangen door gzh zijn die van mij beter op gewicht te houden en zitten ze beter in hun vel. Zomereczeem is ook over gegaan. Dus ik ben al ruim 11 jaar tevreden over dit hooi.
Wat is het verschil van weidehooi en graszaadhooi? En wat bedoel je met ''eenzijdig"?
isa06x schreef:Poekkie schreef:Alleen graszaadhooi is toch ook niet goed? Konden ze daar ook geen koliek van krijgen?
Waarom? Hooi is hooi toch? Alleen de voedingswaarden verschillen per hooisoort
Poekkie schreef:Als ze er nu zo’n 4 uur in totaal eten aan hebben, dan zullen ze minstens het 3voudige gaan eten als je onbeperkt gaat voeren en dat gaat geheid mis.
Ja ze krijgen het al in netten maar die hebben best wel grote mazen dus ik denk niet dat dat zo veel doet. Het voordroog is totaal niet plakkerig, ziet er gezond uit. Mijn shetlanddames staan op de boerderij van mijn familie en ik mag daardoor dus het voordroog gratis gebruiken, het is dus niet gekocht maar het is verbouwd op het land.Citaat:Ik begreep dat ze nu al in netten kregen? Hoe groot zijn die netten? En hoe plakkerig is het voordroog?
isa06x schreef:capopjekop schreef:
Wat is het verschil van weidehooi en graszaadhooi? En wat bedoel je met ''eenzijdig"?
Weidehooi is gewoon hooi. Graszaadhooi daar zijn de zaadjes uitgewonnen. Dus dat gras heeft uit kunnen bloeien waardoor de meeste voedingsstoffen verbruikt zijn door de plant. Dus er zit qua voedingswaarden heel weinig in. Als je alleen graszaadhooi zou voeren krijgt je pony niet alles binnen
Poekkie schreef:Misschien omschrijf ik ‘plakkerig’ verkeerd.
Ik bedoel... ehm... als je wat van je voordroog in een net met 2x2 of 3x3 mazen doet en je trekt er een plukje uit... blijft er dan nog veel door de mazen hangen en kan je daar steeds aan blijven trekken? Of ziet het er dan terug uit zoals je begon (zoals bij droog hooi).
Mijn voordroog ziet er ook gewoon goed uit hoor en plakt totaal niet, maar als ik dat in netten doe, krijg je vaak het ‘ik kan onbeperkt blijven trekken’ effect en dan helpt je net niet meer veel.
Poekkie schreef:Hoe groot zijn jullie baaltjes eigelijk? Want ik doe net geen 3 baaltjes per week erdoor aan mijn twee shets en die staan perfect op gewicht, zelfs eerder aan de schrale kantBaaltjes van 11 kg.
isa06x schreef:Poekkie schreef:Alleen graszaadhooi is toch ook niet goed? Konden ze daar ook geen koliek van krijgen?
Waarom? Hooi is hooi toch? Alleen de voedingswaarden verschillen per hooisoort