Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Wat ik zou willen weten is waarom het hooi tegenwoordig zo achterlijk kort is en dat er zo veel zuring in zit. Nu kan ik zuring nog wel beredeneren maar waarom zo kort? Wat doen ze in godsnaam met het maaien? 6x oogsten van 1 veld?
Emperor schreef:Ik wordt altijd een beetje kriebelig van dit soort topics. Men wil weinig uitgeven voor een goed pakje hooi, terwijl vaak wordt vergeten hoeveel werk er in gaat zitten.
Goed grasland heeft veel onderhoud nodig, kunstmest, kali, eventueel beregening. Vaak wordt er ook nog tegen onkruid gespoten. Er wordt gemaaid, geschud, in rijen geharkt. Daarna wordt het nog geperst en op een kar gestapeld. Vanuit de kar wordt het weer opgeslagen in een schuur en dan willen mensen het ophalen of ook nog eens gebracht hebben. Conclusie: goed hooi kan echt niet uit voor €4 per pakje.. Is dit wel het geval dan gaat het vaak om lichtere pakken, of inderdaad onkruid.
funnyhorses schreef:Bedoelde je Hubens uit Beesel?
funnyhorses schreef:Dat geloof ik je op het woord, echt waar! Maar waarom doen vele dan de moeite om rotzooi te balen?
Vandaag een pakje los gesneden en het storte helemaal in! Ik kon het nieteens vastpakken alsof ik in zand aan het graaien was. En dit soort taferelen komt steeds vaker voor uit welke windrichting ook. Dat vond ik zorgelijk, vooral de dieren lijden eronder.
Het is ook wel dat tegenwoordig aantallen belangrijker zijn dan kwaliteit. Sinds de vertrouwde hooiboer dood is heb ik niks dan elende kwa hooi.
belle_boef schreef:Het is al 2 jaar droog. En sinds die droogte is het hooi bij mijn hooiboer een stuk stoffiger. Soms zelf niet te doen.
Denk dat velen daar last van hebben. Dus uitschudden, spoelen of stomen of flink meer betalen. Maar bij goedkoop heb je kans dat je dat kan compenseren met de dierenarts