Klein beloon brokje/ rozenbottels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 11:47

Utixo schreef:
Ik zit dit echt met verbazing te lezen. Prima dat er opgepast wordt bij paarden die snel te dik zijn, maar slaan we niet een beetje door met het "er mag geen suiker inzitten"?

Nu doe ik zelf niet aan vrijheidsdressuur, dus ik weet niet hoeveel er doorheen gaat, maar ik kan me zo voorstellen dat je met 1 in blokjes gesneden winterwortel een heel stuk kunt komen. Zeg dat je 3x per week vrijheidsdressuur traint, dan heb je het over 2 a 3 wortels per week. Om een paard aan te laten komen van wortels moet je iets van 5 a 6 kilo per dag voeren.
Zelfde met de rozenbottels, deze zijn supergezond, bomvol vitamine C. Al zouden hier al fruitsuikers inzitten is dit echt verwaarloosbaar.

Ik gebruik ook met rijden en alles brokjes, dus zowat elke dag. Mijn paard is heel erg gevoelig voor suiker en van iets te veel schuurt ze haar manen kapot

yarkayunda

Re: Klein beloon brokje/ rozenbottels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 11:50

Rozenbottels vinden ze echt heerlijk! Nu heb ik wel altijd verse gegeven dus misschien dat ze dat lekkerder vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:17

judithM schreef:
safina schreef:
Ik moet altijd wel een beetje glimlachen als mensen zich heel druk maken om suiker in een rozenbottel of een stukje wortel, maar intussen geen idee hebben wat het suikergehalte in hun hooi of gras is. Dat laatste, daar voer je grote hoeveelheden van en daar kan een flink percentage suikers in zitten. Daar kan je veel verschil op maken.

Ik let op het suikergehalte in mijn beloning en test ook mijn hooi op suiker!

Iemand die geen idee / ervaring heeft over de vreselijke ziekte hoefbevangenheid / insuline resistentie heeft geen idee....dan wil je echt wel letten over iedere vorm van suikers die je voert......

Oh ja, dan wil je dat zeker. Maar het gros laat hooi helemaal niet onderzoeken.