Seniores priores belangrijkste ingrediënt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Seniores priores belangrijkste ingrediënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:55

In welke verhoudingen geef jij dit LiselotZorro, en wat is de kostprijs daarvan totaal per kilo?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:16

Duhelo schreef:
In welke verhoudingen geef jij dit LiselotZorro, en wat is de kostprijs daarvan totaal per kilo?

Ik heb dezelfde vraag + wat voor type paard heb je/hoe zwaar is je paard? Werkt hij/zij nog?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:30

Als je eraan geraakt, Cushcare Condition van Dodson&Horrell. Ook als ze geen cushing hebben.
Het enige voer voor mij dat echt doet wat het belooft :P

Of de Linamix van Equifirst inderdaad.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:56

Oude topic, wij voeren nu dit: https://horsefoodthebest.nl/assortiment ... mix-detail

Dit meer qua voedingsstoffen in dan de priores. Bij ons werkte fiberbeet te weinig. De horsefood lijkt beter qua ingrediënten dan de SP, meer vitaminen.
We geven nu 1kg SP 1kg horsefood(duurder) (+water kom je dan op meer kilo's uit)

Onze jonge volbloed lijkt nu aan te komen, maar gaat ook elke dag minimaal 2 kg (geweekt dus 8kg denk ik 2 kg droog spul + 6l water) in. Nog n emmer florian ruwvoer en soms zelfs nog n halve emmer EXTRA. Dus we geven veel, heel veel, maar er gebeurt nu wat. Duurde ook even paar maanden. Kan met ouder paard natuurlijk minder nodig zijn.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:59

Miss_Mii21 schreef:
Onze jonge volbloed lijkt nu aan te komen, maar gaat ook elke dag minimaal 2 kg (geweekt dus 8kg denk ik 2 kg droog spul + 6l water) in. Nog n emmer florian ruwvoer en soms zelfs nog n halve emmer EXTRA. Dus we geven veel, heel veel, maar er gebeurt nu wat. Duurde ook even paar maanden. Kan met ouder paard natuurlijk minder nodig zijn.

Ik had het in je eigen topic ook al gezegd :o :D
Maar je voert maar 2 kg per dag. Het water moet je niet mee tellen. Dit krijgt mijn pony bijna ook gevoerd naast volledige weidegang.
Zolang je denkt dat je 8 kg voert dan zal het aankomen ook niet zo hard gaan ben ik bang.

Als je een halve kg basisbrok voert en daarna drinkt je paard 6 liter water dan heb je hem toch ook geen 6,5 kilo basis brok gevoerd. Zo moet je dit ook zien. Het lijkt wel heel erg veel ;) zo’n emmer vol geweekt spul.

Voer je echt 2 kg of voer je 2 voerscheppen? Een volle voerschep weegt geen hele kg. Mss had je dat al eens nagewogen en anders leerzaam om eens te doen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:23

Maar Monsera, 2 kilo sp (of vergelijkbaar) is echt best veel voor een paard dat daarnaast gewoon ruwvoer kan eten. Meeste paarden zetten van 1 kg sp al gewoon goed aan.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:50

Het paard van degene die ik gequote heb blijft mager. Komt maar heel langzaam bij. Ze heeft een eigen topic daar over. Dan vind ik die 2 kg per dag niet zoveel.
Per voerbeurt wel, maar helaas is het voor veel mensen niet mogelijk om 2 keer per dag een emmer te geven. Alhoewel ik denk dat een groot paard wel iets meer per voerbeurt kan eten. Mijn c pony kon deze hoeveelheid ook aan per keer.

Per situatie is het natuurlijk verschillend. Maar dan nog moet je 2 kg ongeweekt niet vergelijken met 8 kg geweekt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:10

mijn senior die geen hooi meer kan eten eet enkel nog SP, hij krijgt dit 4x daags, hij is er geweldig mee in conditie te houden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:40

mvdbijl schreef:
mijn senior die geen hooi meer kan eten eet enkel nog SP, hij krijgt dit 4x daags, hij is er geweldig mee in conditie te houden.

Super ! Houdt wel een beetje in de gaten dat sp niet zoveel voedingsstoffen bevat, dus misschien aanvullen met een vit en min supplement bijvoorbeeld. Maar dat doe je misschien al lang !

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:11

Maris schreef:
mvdbijl schreef:

Super ! Houdt wel een beetje in de gaten dat sp niet zoveel voedingsstoffen bevat, dus misschien aanvullen met een vit en min supplement bijvoorbeeld. Maar dat doe je misschien al lang !

Klopt dat doen wij indd, ik wissel die in het weide en winter seizoen aangezien hij gelukkig nog wel gras kan eten. Pas daar de hoeveelheid SP ook op aan..

Onze pony eet de SP wel alleen warm/lauw, zijn er meer die dat doen?
Als het helemaal afgekoeld is hoeft hij het niet meer, dan laat hij het gewoon staan :')