Project obesipony Nala

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Project obesipony Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 22:17

Fietsen is hier in de buurt vaak al een uitdaging zonder pony _O- Van die romeinse wegen met dikke ongelijke stenen, heerlijk. En veldwegen waar gewoon een bordje 'schade aan de weg' neergezet wordt, en er duidelijk gewoon niet aan gewerkt wordt :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:43

Oh dat klinkt als een garantie op veel SEH- en tandartsbezoeken :D nee, doe maar niet dan _O-

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:55

Nala schreef:
Ik vertrouw mijn staleigenaresse eigenlijk gewoon wat het hooi betreft, maar zal het eens navragen.

Oh ja maar ik zal absoluut niet zeggen dat het niet goed is hoor! Maar misschien valt daar nog wat op te behalen (of beter: te verliezen)

Mijn vorige pony had ook enorm aanleg om dik te worden. In het voorjaar zette ik haar buiten met een greenguard masker van de Paardendrogist. Anders zaten de in de winter verloren kilo’s er binnen een week weer aan.

Het zijn net mensen: aankomen is een klein kunstje, maar afvallen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:59

Nou, vandaag hebben we er 20km van gemaakt :D

Afbeelding
Afbeelding

Helaas herinnerde ik me op het laatste moment pas dat ik nog geen foto had gemaakt.
Afbeelding

Niet de meest charmante foto, maar voor het idee van afval dagboek, haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:19

Persoonlijk zou ik wel een vitamine korrel bijvoeren. Uit hooi halen ze niet alles. Maar ze is zeker al heel erg opgeknapt!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:59

Ik denk dat je veel winst kan behalen uit anders trainen en toch ook aan die buikspieren en bovenlijn te werken in de bak (onder het zadel en aan de longe). Als je toch buiten wil rijden: zoek een afwisseling tussen LSD (long slow distance, ga maar eens 2 of 3 uur heuvels stappen) en interval training waarbij ze echt goed mag werken/zweten. Natuurlijk wel een beetje opbouwen.

Het kan interessant zijn om een ruwvoer analyse te laten doen zodat je weet hoe "rijk" het hooi is. Je kan het dan ook berekenen hoeveel kg ze minimaal moet hebben per dag en dat in een slowfeeder doen.

Ben tevreden over de vitalbix vitaminebrokjes, zou overwegen dat te voeren samen met gluco balance. En weidegang beperken...

Suky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:15

Goed bezig hoor. Ze zal vast lekkerder in dr vel zitten als ze mooi op gewicht is.