Slobber met hoog vetpercentage en laag in suikers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 19:47

Pandora2 schreef:
Fiberbeet gemengd met lijnzaadbrokken ?
Als je die lijnzaadbrokken mee laat weken, kunnen ze het makkelijk eten en ze zijn er echt gek op :9

Heb aan de fiberbeet getwijfeld maar omdat ze dus de speedybeet met muesli er door ook niet eet, durfde ik dat niet aan. Zak pulp ook weg gegooid..

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:56

karev schreef:
Pandora2 schreef:
Fiberbeet gemengd met lijnzaadbrokken ?
Als je die lijnzaadbrokken mee laat weken, kunnen ze het makkelijk eten en ze zijn er echt gek op :9

Heb aan de fiberbeet getwijfeld maar omdat ze dus de speedybeet met muesli er door ook niet eet, durfde ik dat niet aan. Zak pulp ook weg gegooid..

Mijne lust speedybeet niet, maar Fibrebeet wel. Al doe ik er ook een handje muesli doorheen. Misschien kan je een proefzakje krijgen van Pavo?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:01

Ik vermoed dat je het in Nederland niet kan kopen maar ik geef het toch maar mee
De AVEVE all-in-soup.
12.5% suikers en zetmeel, 7.4 % vetten.

Zelf doe ik het anders, ik geef de AVEVE Sport Mix Zero (klinkt gewelddadig maar is het niet), muësli zonder granen (10.5% suikers en zetmeel) en zeer hoog in vetten (10.1%) en ruwe celstof (19.5%). Dat combineer ik met pulp en lucernekorrels en wordt samen geweekt.
De All in soup is trouwens 21% in ruwe celstof.

Martje80

Re: Slobber met hoog vetpercentage en laag in suikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 15:12

Ik vond de Aveve recup interessanter, maar idd niet te krijgen hier. Lijnzaad brokjes eet ze goed. Maandag komt de vitalbix binnen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:37

De slobbermash van havens zit extra lijnzaadolie in

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:20

SuperZodiaX schreef:

Suiker (%) 5,6
Zetmeel (%) 38,6
Zeer hoog..

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:49

karev schreef:

Fibrebeet is heel anders dan Speedibeet. Ik woon niet zo heel ver van jou vandaan, je mag hier wel eens een proefzakje komen halen :) . Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:03

Dodson & Horrell heeft een brok voor cushing paarden dat voldoet aan je eisen. Het heet CushCare en is ook in Nederland verkrijgbaar.
Ik zou zeggen week het in water, dan heb je ook slobber.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:13

Masters Seniorenslobberbrok. Echt heel smakelijk en de paarden doen het er super op. Mijn sportpaard krijgt elke dag een schep om magnesium door te mengen en die komt bijna door de tralies als ze de slobberemmer ziet aankomen, terwijl ze met andere 'natte' dingen soms een beetje kieskeurig kan zijn.

7% suiker + 8,7% zetmeel. De rest van de energie komt uit vet.

https://www.mastersdiervoeders.nl/produ ... rbrok.aspx

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:01

Ik wilde idd ook zeggen de vitalbix mash met een scheut olie, dus dat gaat al goed komen. Mijn paard is ook erg opgeknapt van de havens gastro. Hij krijgt dit nu ipv de vitalbix en het bevalt erg goed.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:15

karev schreef:
Ik vond de Aveve recup interessanter, maar idd niet te krijgen hier. Lijnzaad brokjes eet ze goed. Maandag komt de vitalbix binnen.

32% suikers en zetmeel... Heb daar hier ooit onze toenmalige 30+ C-pony bijna bevangen mee gevoerd. Was nog in de tijd dat niet veel fabrikanten voer hadden dat laag zat in suikers-en zetmeel en de baasjes zich daar ook nog niet zo bewust van waren.
Ben toen overgeschakeld op de combi lucernekorrels, pulp en High Fibre van Dodson and Horrell.
Die Cushcare heb ik ooit nog gevoerd aan mijn toenmalige BWP merrie op leeftijd en met Cushing. Dat ging goed, haar winterhaar begon zelfs mooi uit te vallen, maar het is wel behoorlijk duur.

Wat ik ook ondervonden heb, is dat ze bietenpulp alleen vaak niet zo lekker vinden. Gecombineerd en geweekt samen met andere producten gaat het er vlotter in. Ik geef het lauw en dan vinden ze het nog lekkerder. Gewoon alle kuipen vullen met de juiste hoeveelheid Zero, lucerne en pulp, daar dan het heetste water over dat uit mijn kraan komt en een half uurtje later is dat al klaar en kan ik het geven en worden de kuipen zelfs uitgelikt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:35

Als ik topic lees vraag ik mij direct af. Is er een tandarts bij geweest ?

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:15

Coolstance copra geef ik m'n paarden bij voor de vezels, eiwitten en vetten, maar geeft geen suikerpiek door de lage glycemische index

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 14:42

Marjo89 schreef:
Als ik topic lees vraag ik mij direct af. Is er een tandarts bij geweest ?

Ze is helemaal nagekeken door de dierenarts zoals je leest in de OP...die ook tandarts is. Dus ja zeker.

Ze heeft een slecht gebit. Is bekend. Maar ze propt verder niet gelukkig. Ze is in maart weer aan de beurt

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:31

Brainless schreef:
SuperZodiaX schreef:

Suiker (%) 5,6
Zetmeel (%) 38,6
Zeer hoog..

Ik zie alleen de vraag hoog in vet, laag in suikers. Niks over zetmeel dus zo raar is mijn reactie niet.

Als je ook nog weinig zetmeel wilt dan kan je beter in de hoek van luzerne kijken, eentje zonder melasse en met lijnzaad. Ik ben erg tevreden over de havens mix.
Of seniores priores, dat krijgt een van onze ponys met ppid, blijft er mooi mee op gewicht en ik heb het bij andere paarden ook al dikmaker gebruikt

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:34

Suikers en zetmeel worden altijd samengeteld omdat zetmeel na vertering in glucose (suikers) wordt omgezet.