1/2 schep bietenpulp, 1 schep luzerne, handje vitaminebrok en 300 gram granenmix
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hwn schreef:Als ik het goed begreep, kreeg je paard zonder diagnose/ziektebeeld antibiotica voorgeschreven van de DA, en nu opnieuw AB wegens bloedwormen? Vind ik heel vreemd advies, nog nooit gehoord van AB bij wormbesmetting, ik zie er ook totaal het nut niet van in, een worm is toch geen bacterie?
Hier hebben we voor bloedworm altijd Equest gebruikt, deze werkt ook tegen ingekapselde bloedwormen, Panacur niet dacht ik. Tenzij de DA resistentie vermoedt tegen Equest, al komt dit nog niet vaak voor dacht ik.
Astorga schreef:Fijn dat het beter gaat met je paard. Ben je er ondertussen al achter hoeveel kilo hooi hij krijgt op een dag? En hoeveel (vrije) beweging heeft je paard op een dag? Spieren nemen namelijk niet toe als je ze niet gebruikt.
Ik vind het wel bizar hoe snel jouw DA antibiotica geeft zonder duidelijke bacteriële infectie. Zeker met het oog op resistentie.