Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyChoice schreef:Hier bij mijn twee paarden ook goede resultaten. Merrie schuurde haar manen. Na een week al resultaat. Ruin kan niet goed tegen voordroog. Helaas geen optie om dat te veranderen momenteel. Zonder kruiden heeft hij slappe mest met veel water na de mest. Met de kruiden heeft hij goede mest met heel iets water na de mest.
xyzutu2 schreef:Dus stel mijn paard heet Beauty, en ik lever geen foto, plek waar ze staat of pluk haar of wat dan ook, dan vindt ze precies mijn Beauty tussen alle andere beauties die Nederland rijk is? Sterker nog, het kan niet eens 'gekoppeld' worden aan de energie van degene die de bestelling doet, want ik kan iets bestellen voor het paard van een ander, dus dat is ook geen link die 'energetisch' te volgen zou zijn.
Dan wordt moeilijk te geloven wel heel ongeloofwaardig.
Dat vind ik dan weer jammer, terwijl een goed fytotherapeutisch advies op basis van omschreven klachten alleen ook enorm waardevol is, daar hoeft ze niet telepatisch mijn Beauty uit alle andere Beauties in dit land uit te zoeken.
xyzutu2 schreef:Dus stel mijn paard heet Beauty, en ik lever geen foto, plek waar ze staat of pluk haar of wat dan ook, dan vindt ze precies mijn Beauty tussen alle andere beauties die Nederland rijk is? Sterker nog, het kan niet eens 'gekoppeld' worden aan de energie van degene die de bestelling doet, want ik kan iets bestellen voor het paard van een ander, dus dat is ook geen link die 'energetisch' te volgen zou zijn.
Dat vind ik dan weer jammer, terwijl een goed fytotherapeutisch advies op basis van omschreven klachten alleen ook enorm waardevol is, daar hoeft ze niet telepatisch mijn Beauty uit alle andere Beauties in dit land uit te zoeken.
Sanniej_ schreef:xyzutu2 schreef:Dus stel mijn paard heet Beauty, en ik lever geen foto, plek waar ze staat of pluk haar of wat dan ook, dan vindt ze precies mijn Beauty tussen alle andere beauties die Nederland rijk is? Sterker nog, het kan niet eens 'gekoppeld' worden aan de energie van degene die de bestelling doet, want ik kan iets bestellen voor het paard van een ander, dus dat is ook geen link die 'energetisch' te volgen zou zijn.
Altijd leuk zoveel mensen zoveel gedachtes.
Ik loop al een aantal jaar bij Horse complete en had er ook een gedeelde mening over maar pony deed het sinds de kruiden geweldig dus het zal wel goed zijn was de gedachte.
Toen weer nieuwe kruiden besteld maar inmiddels ook bloedtest gedaan voor t zelfde paard. (Ging ff minder met pony)
Alle punten die uit de bloedtest kwamen had zij ook beschreven en kruiden op aangevuld in mijn mix toen.
Sja dan klopt er toch echt iets wel he
Citaat:Als jij aangeeft wat de kwalen zijn van jouw paard dan is het niet zo gek dat hij het goed doet op de kruiden die zij samenstelt aan de hand van die kwalen. Hoeft niks te maken te hebben met doormeten. Op internet staat netjes welk kruid waarvoor dient.
xyzutu2 schreef:Wat zei de bloedtest dan precies? Want over het algemeen geven bloedanalyses helemaal geen diagnoses, ze vertellen alleen hoeveel er van iets in het bloed aanwezig is. Los daarvan zeggen heel veel waardes in het bloed niets over de waardes in spieren/organen. Magnesium- en seleniumgehaltes in het bloed zijn bijvoorbeeld berucht om hoe nietszeggend die zijn in het bloed, omdat het niets zegt over hoeveel van die mineralen aanwezig is op de plekken waar ze het hardst nodig zijn.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe precies die bloedanalyse en de reading elkaar overlapten.
xyzutu2 schreef:Het is niet zonder enige informatie: je moet een uitgebreid formulier invullen met alle acute en chronische klachten, gebreken en bekende ziektes/aandoeningen invullen. Wat ik heel erg nuttig vind voor het op maat afstemmen van een kruidenmengsel, ik snap alleen niet waarom er dan nog readings bij nodig zijn, zeker als die alleen gebaseerd zouden zijn op de naam van je paard.
Samy schreef:Ik heb vorig jaar 2x een kruidenmix gedaan ivm bultjes op haar hals. Heeft niet geholpen. Inmiddels al vele andere dingen geprobeerd en zag toen wel verbetering.
orion456 schreef:Een andere vraag van iemand hier was, of je nog krachtvoer geeft naast de kruiden. Vaak eten de paarden de kruiden niet zo uit de hand. En in de kruiden zitten niet alle benodigde vit en mineralen. Dus naast goed ruwvoer geven wij de paarden een vit/min brok/muesli. Ik geef mijn paard bijv Vitalbix daily complete en vriendin geeft de Balancer pro, van je paard gezond en fit. Daar maken we dan voor elke dag een zakje van, met benodigde kruiden en brokjes. Dan eten de paarden de kruiden heel goed. Maar het zal per paard verschillen wat ze nodig hebben nog naast de kruiden en goed ruwvoer. Dat kan Jente ook uitmeten als je dat vraagt, wat voor krachtvoer of vit/min brokje nog goed aansluit bij het paard en de kruiden.