Horse complete kruiden mixen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:43

Hier bij mijn twee paarden ook goede resultaten. Merrie schuurde haar manen. Na een week al resultaat. Ruin kan niet goed tegen voordroog. Helaas geen optie om dat te veranderen momenteel. Zonder kruiden heeft hij slappe mest met veel water na de mest. Met de kruiden heeft hij goede mest met heel iets water na de mest.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:44

MyChoice schreef:
Hier bij mijn twee paarden ook goede resultaten. Merrie schuurde haar manen. Na een week al resultaat. Ruin kan niet goed tegen voordroog. Helaas geen optie om dat te veranderen momenteel. Zonder kruiden heeft hij slappe mest met veel water na de mest. Met de kruiden heeft hij goede mest met heel iets water na de mest.

Grappig. Doe jij het ook via Jente en komt ze bij jou thuis?

Ik heb niet perse hinderende klachten maar wie weet denkt pony er anders over en zie ik het niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:04

Ik ben altijd geinteresseerd in kruiden om paarden gezond te krijgen/houden, maar ik snap het doormeten niet helemaal (los van of ik er in geloof of niet). Normaalgesproken wordt daarvoor dan in elk geval nog een pluk haar/foto van het dier gevraagd, maar voor zover ik kan zien geef je bij deze website alleen maar de naam, leeftijd, ras plus kwalen van je paard door. Waarom het dan verkopen als iets wat doorgemeten wordt en niet gewoon als een kruidenmix die aan zou kunnen sluiten bij de klachten van het paard?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:07

Via afstand. Ook pijnprotocol laten doen. Klopte ook allemaal. Ze wist vooraf niks over mijn paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:13

Dus stel mijn paard heet Beauty, en ik lever geen foto, plek waar ze staat of pluk haar of wat dan ook, dan vindt ze precies mijn Beauty tussen alle andere beauties die Nederland rijk is? Sterker nog, het kan niet eens 'gekoppeld' worden aan de energie van degene die de bestelling doet, want ik kan iets bestellen voor het paard van een ander, dus dat is ook geen link die 'energetisch' te volgen zou zijn.
Dan wordt moeilijk te geloven wel heel ongeloofwaardig.
Dat vind ik dan weer jammer, terwijl een goed fytotherapeutisch advies op basis van omschreven klachten alleen ook enorm waardevol is, daar hoeft ze niet telepatisch mijn Beauty uit alle andere Beauties in dit land uit te zoeken.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:12

Wat onwijs interessant is dit.

Misschien een domme vraag maar is het voeren van die kruidenmix dan voldoende of moet er dan nog krachtvoer Bij? Ieder seizoen loop ik wel tegen iets aan met mijn paard (valt snel in)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:17

xyzutu2 schreef:
Dus stel mijn paard heet Beauty, en ik lever geen foto, plek waar ze staat of pluk haar of wat dan ook, dan vindt ze precies mijn Beauty tussen alle andere beauties die Nederland rijk is? Sterker nog, het kan niet eens 'gekoppeld' worden aan de energie van degene die de bestelling doet, want ik kan iets bestellen voor het paard van een ander, dus dat is ook geen link die 'energetisch' te volgen zou zijn.
Dat vind ik dan weer jammer, terwijl een goed fytotherapeutisch advies op basis van omschreven klachten alleen ook enorm waardevol is, daar hoeft ze niet telepatisch mijn Beauty uit alle andere Beauties in dit land uit te zoeken.

Altijd leuk zoveel mensen zoveel gedachtes.
Ik loop al een aantal jaar bij Horse complete en had er ook een gedeelde mening over maar pony deed het sinds de kruiden geweldig dus het zal wel goed zijn was de gedachte.

Toen weer nieuwe kruiden besteld maar inmiddels ook bloedtest gedaan voor t zelfde paard. (Ging ff minder met pony)
Alle punten die uit de bloedtest kwamen had zij ook beschreven en kruiden op aangevuld in mijn mix toen.

Sja dan klopt er toch echt iets wel he ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:29

xyzutu2 schreef:

Dit vraag ik mij ook af. Zou het pijnprotocol eigenlijk wel willen doen maar dit houdt mij tegen.. lijkt eerder alsof ze gewoon af gaat op de kwalen die de eigenaar aangeeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:34

Sanniej_ schreef:
xyzutu2 schreef:

Altijd leuk zoveel mensen zoveel gedachtes.
Ik loop al een aantal jaar bij Horse complete en had er ook een gedeelde mening over maar pony deed het sinds de kruiden geweldig dus het zal wel goed zijn was de gedachte.

Toen weer nieuwe kruiden besteld maar inmiddels ook bloedtest gedaan voor t zelfde paard. (Ging ff minder met pony)
Alle punten die uit de bloedtest kwamen had zij ook beschreven en kruiden op aangevuld in mijn mix toen.

Sja dan klopt er toch echt iets wel he ;)

Als jij aangeeft wat de kwalen zijn van jouw paard dan is het niet zo gek dat hij het goed doet op de kruiden die zij samenstelt aan de hand van die kwalen. Hoeft niks te maken te hebben met doormeten. Op internet staat netjes welk kruid waarvoor dient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:37

Ik kan gewoon nergens vinden hoe het readinggebeuren bij haar werkt, want zoals het eruit ziet kan ik jouw naam en de naam van jouw pony invullen op haar site en dan zal zij mij een compleet overzicht mailen met de gezondheidssituatie van jouw pony. Want dat is wat ze belooft als je een bestelling plaatst; ik geef mijn adresgegevens plus naam pony en naam eigenaar en dat is genoeg informatie voor een reading. Dat is toch gek?

Dat het werkt vind ik geen wonder: fytotherapie (kruidentherapie) werkt gewoon enorm goed, en als je naar een fytotherapeut gaat met een lijstje met klachten dan krijg je een bosje kruiden mee terug die specifiek werken bij dat soort klachten. Dus ik vind het geen wonder dat de kruiden werken als je kruiden vraagt voor bepaalde klachten. Als je vocht vasthoudt dan is het geen wonder als dat opeens verbetert als je kleefkruid gaat gebruiken, en als je leverschade hebt is het ook geen wonder als je leverfunctie verbetert als je mariadistel gaat gebruiken, want kleefkruid en mariadistel werken stomweg vochtafdrijvend en leverherstellend.

Ik vind alleen het hele reading gebeuren erg wonderlijk, en zeker als je alleen de naam van je beest hoeft te geven wordt het wel heel erg onwaarschijnlijk, want er lopen echt wel meer Beauty's rond in Nederland.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:38

Citaat:
Als jij aangeeft wat de kwalen zijn van jouw paard dan is het niet zo gek dat hij het goed doet op de kruiden die zij samenstelt aan de hand van die kwalen. Hoeft niks te maken te hebben met doormeten. Op internet staat netjes welk kruid waarvoor dient.

Heb ik nooit aangegeven ;)
Ooit in het begin aangegeven dat ze rotstraal had meer niet.
Elke keer kunnen kruiden anders zijn en ditmaal kwamen ze precies overeen met de bloed test geloof dat een bloed test ook niet liegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:45

Wat zei de bloedtest dan precies? Want over het algemeen geven bloedanalyses helemaal geen diagnoses, ze vertellen alleen hoeveel er van iets in het bloed aanwezig is. Los daarvan zeggen heel veel waardes in het bloed niets over de waardes in spieren/organen. Magnesium- en seleniumgehaltes in het bloed zijn bijvoorbeeld berucht om hoe nietszeggend die zijn in het bloed, omdat het niets zegt over hoeveel van die mineralen aanwezig is op de plekken waar ze het hardst nodig zijn.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe precies die bloedanalyse en de reading elkaar overlapten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 01:01

Hier ben ik ook enorm benieuwd naar.
Geloof absoluut in de werking can kruiden maar hoe dit afgemeten kan worden op je paard zonder enige informatie vind ik bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 01:12

Het is niet zonder enige informatie: je moet een uitgebreid formulier invullen met alle acute en chronische klachten, gebreken en bekende ziektes/aandoeningen invullen. Wat ik heel erg nuttig vind voor het op maat afstemmen van een kruidenmengsel, ik snap alleen niet waarom er dan nog readings bij nodig zijn, zeker als die alleen gebaseerd zouden zijn op de naam van je paard.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 02:25

xyzutu2 schreef:
Wat zei de bloedtest dan precies? Want over het algemeen geven bloedanalyses helemaal geen diagnoses, ze vertellen alleen hoeveel er van iets in het bloed aanwezig is. Los daarvan zeggen heel veel waardes in het bloed niets over de waardes in spieren/organen. Magnesium- en seleniumgehaltes in het bloed zijn bijvoorbeeld berucht om hoe nietszeggend die zijn in het bloed, omdat het niets zegt over hoeveel van die mineralen aanwezig is op de plekken waar ze het hardst nodig zijn.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar hoe precies die bloedanalyse en de reading elkaar overlapten.

Ik heb een uitgebreide test laten doen van algeheel paarden profiel.
Die bekijken dus ook lever, nieren etc.
Daar kwam dus oa uit dat die niet goed functioneerde en had dus zojuist een mix gekregen met kruiden voor de nieren en lever. Hoe en wat het excact was kan jk niet meer voor de geest halen, want zijn nu een jaar verder.
Maar dit bevestigde voor mij alleen maar dat dit toch echt klopt :)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 02:27

xyzutu2 schreef:
Het is niet zonder enige informatie: je moet een uitgebreid formulier invullen met alle acute en chronische klachten, gebreken en bekende ziektes/aandoeningen invullen. Wat ik heel erg nuttig vind voor het op maat afstemmen van een kruidenmengsel, ik snap alleen niet waarom er dan nog readings bij nodig zijn, zeker als die alleen gebaseerd zouden zijn op de naam van je paard.

Zijn ook niet zo zeer readings, maar meer via de biotensor meten of iets wel of niet aanslaat bij het paard.

Nee ik heb geen aandelen bij Horse complete, nee ik ontvang ook helaas geen korting.

Ieder moet ervan denken wat hij of zij wilt.
Voor ons werkt het en daar ben ik alleen maar blij om.
Sterker nog ik ga daar dit jaar ook de cursus volgen om zelf te leren uitmeten met de biosensor.
Nee niet vanaf afstand oid, gewoon naast een levend wezen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 07:31

De pijnprotocol durf ik niet aan.

M’n haf is 20, heeft links voor atrose. Dus daar zal hij zeker zo nu en dan wat voelen. Tja als hij z’n neus stoot doet t ook pijn.

Daarnaast stel dierenarts moet komen op haar bevindingen en kan niks vinden ben ik dure da kosten kwijt.

Ik vind der verder super goed. Kwa kruiden meet ze echt wel kruiden die m’n paard nodig heeft. Maar pijnprotocol vind ik wat anders

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:36

xyzutu2 schreef:

Ik heb haar gemaild.
Dus Beauty zal het in dit geval wel gaan testen. Beaurt geeft geen klachten. Enige wat ik beschreven heb is dat ze altijd al een probleemkindje is met de lenden en bekken. (Kan de dikke darm zijn heb ik gister geleerd :+ )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:43

Ik ken haar werkwijze want ik werk op dezelfde manier, het gebruik van een biotendor is in dit geval erg handig en betrouwbaar,

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:27

Ik heb vorig jaar 2x een kruidenmix gedaan ivm bultjes op haar hals. Heeft niet geholpen. Inmiddels al vele andere dingen geprobeerd en zag toen wel verbetering.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:08

Zoals meerdere mensen aangeven, wordt soms helemaal niet de klachten benoemd naar Jente toe. Soms wel, soms niet. Dus hoe ze dan precies kan weten dat een paard toch echt last heeft van.....(noem maar wat) en daar elke keer precies de goede kruiden voor weet uit te vissen. Dus het is niet alleen dat ze de juiste kruiden bij de klachten zoekt.

Een andere vraag van iemand hier was, of je nog krachtvoer geeft naast de kruiden. Vaak eten de paarden de kruiden niet zo uit de hand. En in de kruiden zitten niet alle benodigde vit en mineralen. Dus naast goed ruwvoer geven wij de paarden een vit/min brok/muesli. Ik geef mijn paard bijv Vitalbix daily complete en vriendin geeft de Balancer pro, van je paard gezond en fit. Daar maken we dan voor elke dag een zakje van, met benodigde kruiden en brokjes. Dan eten de paarden de kruiden heel goed. Maar het zal per paard verschillen wat ze nodig hebben nog naast de kruiden en goed ruwvoer. Dat kan Jente ook uitmeten als je dat vraagt, wat voor krachtvoer of vit/min brokje nog goed aansluit bij het paard en de kruiden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 12:12

Ik vind ook dat ze goede kruiden aanmeet.

Ze meeten ook aan dat m’n haf geen krachtvoer nodig heeft. Maar dan eet hij z’n kruiden nier. Daarnaast moet ik wat mengen met krachtvoer ivm poeders voor z’n atrose.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:34

Samy schreef:
Ik heb vorig jaar 2x een kruidenmix gedaan ivm bultjes op haar hals. Heeft niet geholpen. Inmiddels al vele andere dingen geprobeerd en zag toen wel verbetering.

Het gaat ook om het totaal plaatje in verzorging en voeding.
Dat moet kloppen. De kruiden kunnen een hele fijne aanvulling zijn als je ook de rest goed voor elkaar hebt.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:44

orion456 schreef:
Een andere vraag van iemand hier was, of je nog krachtvoer geeft naast de kruiden. Vaak eten de paarden de kruiden niet zo uit de hand. En in de kruiden zitten niet alle benodigde vit en mineralen. Dus naast goed ruwvoer geven wij de paarden een vit/min brok/muesli. Ik geef mijn paard bijv Vitalbix daily complete en vriendin geeft de Balancer pro, van je paard gezond en fit. Daar maken we dan voor elke dag een zakje van, met benodigde kruiden en brokjes. Dan eten de paarden de kruiden heel goed. Maar het zal per paard verschillen wat ze nodig hebben nog naast de kruiden en goed ruwvoer. Dat kan Jente ook uitmeten als je dat vraagt, wat voor krachtvoer of vit/min brokje nog goed aansluit bij het paard en de kruiden.

Ah dankjewel! Ik kon het niet echt terugvinden op de website. Vind het onwijs interessant en wil zeker hiermee gaan starten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 09:30

ik zelf wil graag de pavo fibrenuggets gaan proberen daar zitten ook kruiden in. Nu twijfel of ikw el of niet een kruidenmix aan zal meten. Of dat ik het laat testen of het wat is voor mijn paard. Alleen denk ik niet dat ze daar al een testmonster van heb.. Dus zou ik alsnog zelf zo zak van 20kg moeten kopen haha